تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۰
کد خبر : 33795

بانوان نقش موثری در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه دارند

بانوان نقش موثری در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه دارند

قائم مقام مدیر عامل آبفای استان اصفهان در جلسه مسئولان بسیج خواهران حوزه ادارات شهید رجایی، نقش بانوان را در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه بسیار موثر دانست.   به گزارش دنیای اسرار:مجید حبیبیان با بیان اینکه رشد جمعیت، گسترش شهر نشینی، افزایش سطح رفاه و فرهنگ زندگی مردم، توسعه کشاورزی و صنایع

Print Friendly, PDF & Email

قائم مقام مدیر عامل آبفای استان اصفهان در جلسه مسئولان بسیج خواهران حوزه ادارات شهید رجایی، نقش بانوان را در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه بسیار موثر دانست.

 

به گزارش دنیای اسرار:مجید حبیبیان با بیان اینکه رشد جمعیت، گسترش شهر نشینی، افزایش سطح رفاه و فرهنگ زندگی مردم، توسعه کشاورزی و صنایع سبب افزایش تقاضای آب شده است، تصریح کرد: مصرف بی رویه و بی جا امری غیرعقلانی است و در اسلام تاکید فراوان در جلوگیری از اسراف شده است. آن چه در ارتباط با مصرف صحیح مطرح شده است کم مصرف کردن نیست ، بلکه مصرف بهینه می باشد. الگوی صحیح مصرف یکی از فرهنگ های غنی اسلام است که می بایست با تقویت و افزایش آگاهی های مردم متحول گردد و این تحول میسر نخواهد شد مگر با افزایش آگاهی های عمومی و تخصصی در جامعه به کودکان امروز که پدران و مادران آینده هستند.
وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی آب به ویژه توسط مادران و بانوان اعلام کرد: بعضی از افراد در خانواده ممکن است بر اثر وسواس دچار پر مصرفی آب باشند، باید بدانیم که وسواس در مصرف بی رویه نقش به سزایی دارد و اگر آن را درمان یا کنترل کنیم قطعا در مدیریت بهینه مصرف آب تاثیر گذار است.
حبیبیان با بیان اینکه با انجام کار فرهنگی باید در رفتار مصرفی مردم به مرور زمان تغییر ایجاد کرد خاطرنشان ساخت: در این زمینه نقش بانوان پررنگ‌تر از سایر اقشار جامعه است. در صورت انجام کار فرهنگی تاثیرگذار، جامعه از وضعیت اسراف در منابع آبی به سمت مدیریت بهینه مصارف هدایت خواهد شد که در این میان خوهران بسیجی در ادارات می توانند در ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب نقش بسزایی ایفاء نمایند.
در ادامه این نشست فرمانده پایگاه بسیج خواهران آبفای استان اصفهان به فعالیت های انجام شده اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ تن از بانوان شاغل در آبفا عضو بسیج خواهران هستند که از این تعداد ۴۸ نفر فعال و ۷۲ نفر عضو عادی به شمار می آیند .
ریحانه نصراصفهانی افزود: بسیج خواهران آبفای استان اصفهان مشارکت همیشگی در جمع آوری کمک های نقدی در آزاد سازی زندانیان غیر عمد همچنین در جمع آوری کمک های مومنانه به نیازمندان داشتند. پویش نذر خون، پویش مادر و کودک با محوریت مدیریت مصرف آب، انتشار کلیپ ومحتوای فرهنگی عفاف و حجاب با هدف آگاه سازی مردم در فضای مجازی، همکاری در برگزاری یادواره شهدای کارگری از جمله اقدامات دیگر بسیج خواهران آبفای استان اصفهان بوده است.
وی با بیان اینکه بسیج خواهران به عنوان اولین و گسترده ترین تشکل زنان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در مراحل مختلف وظایف خطیری را به عهده داشته است، اظهارداشت: این تشکل به ویژه در عرصه های علمی و فرهنگی طلایه دار حرکت های شورآفرین در دفاع از اسلام در حوزه مسایل زنان با تبیین دیدگاه های حضرت امام (ره) که مترقی ترین دیدگاه ها و نظرات را پیرامون دفاع از حقوق زنان مطرح کرده‌اند تلاش می کند.
در ادامه این برنامه سرهنگ رضاپور مسئول بسیج ادارات استان و شجاعی مسئول بسیج خواهران در سخنانی حوزه ادارات شهید رجایی بسیج خواهران را به عنوان سازمانی منسجم با شاخص هایی نظیر تحکیم هویت دینی، ملی و انقلابی، ترویج فرهنگ فاطمی و پرچمداری نهضت زنان عنوان کردند که این ویژگی ها باعث شده تا در تعامل اثربخش با دیگر سازمان های دولتی و تشکل های مردمی دیگر موجودیتی پویا به دست آورده و خود را برای بهره مندی هر چه بیشتر از دانش روز و فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تجهیز نماید. همچنین در این جلسه عنوان شد که خواهران بسیجی باید در حوزه عفاف وحجاب، تحکیم بنیان خانواده، رشد جمعیت و فرزند آوری در جامعه فعال باشند چرا که خواهران بسیجی سفیران آرامش در محیط خانواده وجامعه هستند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.