تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 32387

باید در کشور به این باور برسیم که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم و تا آنجا که ممکن است واگذاری امور به مردم را تسهیل گردانیم

باید در کشور به این باور برسیم که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم و تا آنجا که ممکن است واگذاری امور به مردم را تسهیل گردانیم

  حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با تولیدکنندگان، اصناف و کارآفرینان استان اصفهان: باید در کشور به این باور برسیم که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم و تا آنجا که ممکن است واگذاری امور به مردم را تسهیل گردانیم ما در مقوله کشف، حفظ، صیانت و ارتقاء نیروی انسانی، در کشور خلأ داریم؛ این

Print Friendly, PDF & Email

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با تولیدکنندگان، اصناف و کارآفرینان استان اصفهان:

باید در کشور به این باور برسیم که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم و تا آنجا که ممکن است واگذاری امور به مردم را تسهیل گردانیم

ما در مقوله کشف، حفظ، صیانت و ارتقاء نیروی انسانی، در کشور خلأ داریم؛ این یکی از دغدغه‌های است که با چه سازوکاری به کشف و صیانت و ارتقاء نیروی انسانی  مبادرت بورزیم و آن فردی را که احیانا مرتکب خطا و عیب و آسیب می‌شود را علاج کنیم؛ نباید یک نیروی انسانی را که مرتکب خطا یا دچار عیب می‌شود را حذف کرد

 

به گزارش دنیای اسرار: حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح دوشنبه در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان اصفهان، با بیان اینکه هنوز در بین دولتمردان و بخش‌های حکومتی این باور وجود ندارد که تصدی گری دولت را باید کاهش دهیم و واگذار کردن امور را به مردم تسهیل کنیم، اظهار داشت: این باور هنوز در تمام بخش‌ها ایجاد نشده و باید توجه داشت که تصدی گری توسط دولت هزینه‌ها را بالا می‌برد.

 

وی با بیان اینکه از ظرفیت مردمی کمتر استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تکیه بر مردم بوده اما باید به این مهم در عمل بیشتر پرداخته شود و باید باور کنیم که تولید ثروت، تلاش و کوشش و کار فی حد نفسه دارای ارزش و قداست است

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اسلام از بیکاری، تنبلی، سستی و تکلف بر دیگران بیزار است، گفت: اسلام به کار، تولید و کوشش و جهاد و حرکت تعریف و ترغیب می‌کند و بسیاری از این امور را از عبادات بزرگ می‌داند؛ اموری که به مردم نفع می‌رساند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای ادامه داد: مقام معظم رهبری چندین سال است که شعارهای سال را با عنوان مختلف در حمایت از تولید اعلام می‌کنند و شعارهای سال با حکمت است که جهت‌ها و برنامه‌ها را در این راستا هدایت کنند؛ این مسئله چقدر برای ما حائز اهمیت است بویژه امروز که مسئله اقتصاد ضرورت اولیه کشور برای تمامیت ارضی کشور بوده و بر استقلال و امنیت آن مؤثر است.

 

وی با بیان اینکه دشمن امروز از طریق مسائل اقتصادی مسائل سیاسی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا آرامش و امنیت مردم را از طریق مسئله اقتصادی برهم‌زند، افزود: مطالب بسیار بیشتر از موضوعاتی است که فعالان امروز در این نشست مطرح کردند و امید است این گفت و شنودها به حال همه ما مفید باشد و به صرف نشستن و برخاستن و گفتن و شنیدن نباشد زیرا اینجانب هم امروز و هم روز قیامت مسئول هستم و سخنانی که در این جلسه گفتید و شنیدم اگر ترتیب اثر ندهم قطعاً در پیشگاه خداوند مدیون هستم.

 

رئیس عدلیه خاطرنشان کرد: ممکن است موضوعی نیز مربوط به قوه قضائیه نباشد اما به عنوان مسئول یک قوه وظیفه دارم حرف‌های شما بشنوم و به دولت و مجلس، تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فرهنگی انتقال دهم؛ باید سخنان شما را شنید و با وجود درک کرد.‌

 

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای به ظرفیت‌های استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از سرمایه‌های بزرگ در اصفهان سرمایه انسانی و مدیریت است و این استان بسیار پرظرفیت است و مدیران شایسته و لایق و مبتکر و دلسوز و شجاع در مقاطع مختلف در طول سده‌های گذشته و از اول انقلاب در عرصه‌های خود را نشان دادند.

 

وی ادامه داد: این ثروت عظیم را باید پاس داشت و اجازه نداد که این ثروت بزرگ دچار خدشه شود و یک انسان دارای توان فکری و مدیریت بالا با یک گرفتاری کوچک از حیز انتفاع خارج شود زیرا اگر این خارج شد نمی‌توان صنعت را ارتقا داد و مسئله آب و هوا را برطرف کرد.

 

وی با بیان اینکه در کشور در موضوعات مختلف صنف و اتحادیه وجود دارد، اظهار داشت: مجموعه‌ای برای حفظ و حراست از نیروی انسانی، مدیران و ارتقا آنان که نسل آینده و جوانان ما از آن بهره ببرند، وجود ندارد و در این زمینه خلاء داریم.

 

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: برای حفظ و حراست و صیانت نیروی انسانی سازوکاری نیست که انسان‌های توانمند را بشنود و آسیب شناسی کند و اگر کسی انحراف یافت به او هشدار دهد و آسیب‌ها را علاج کند اما نباید او حذف کرد و این موضوعی است که ذهن ما را مشغول کرده چگونه می‌توان انسان‌های مستعد را کشف کرد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای تصریح کرد: لازم است فعالان اقتصادی درحوزه قوانین و مقررات متناسب به ما کمک کنند و برای قوانین و مقررات متناسب با نمایندگان مجلس، استاندار، فرمانداران و دستگاه قضائی بیشتر در تماس باشید زیرا قوانین و مقررات متناسب با این شرایط را فردی که در حرفه خود مشکلات را می بیند ایده مناسب‌تری دارد تا دیگرانی که اطلاع ندارند.

 

وی آشنا شدن مسئولان صنفی مانند متصدیان حمل و نقل و صنعت و خدمات و کشاورزی با مسائل حقوقی و قوانین را ضروری دانست و افزود: آگاهی از مقررات صنف و تشکیلات بسیار اهمیت دارد؛ وظیفه قوه قضائیه ارتقای آگاهی مردم در حوزه حقوق است و ما کوتاهی‌هایی داریم و نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

 

رئیس دستگاه قضا بر لزوم عدم بخشی نگری در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: امروز دامداری و کشاورزی با صنعت و صنعت با خدمات و … ارتباطاتی دارند و همه این‌ها با محیط زیست و آرامش مردم و قدرت خرید مردم ارتباط دارد اگر ما فقط به حرفه خود و بخش خود نگاه کنیم، هر بخش دیگر هم همینطور است بخشی از مشکلات رفع نمی‌شود و باید مسائل را با هم بینیم. اگر چنانچه جامع نگری نباشد مسلماً کارها پیش نمی‌رود.

 

وی تصریح کرد: جامع نگری و ارتباطات و نشست و برخاست‌ها باید تشکیلاتی‌تر باشد باید درباره مسائل با یکدیگر همفکری و گفتگو کرد؛ در اصفهان با این عظمت در سال چند بار با یکدیگر همفکری و هم افزایی می‌کنید؟ با این همکاری و همفکری شما هر کدام مسئول عالی هستید.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای بر لزوم تفکیک بین خطا و اشتباه و فساد تاکید کرد و گفت: کسی که اشتباه می‌کند با کسی که عناد و فساد دارد، متفاوت است و نحوه برخورد با این دو فرق دارد.‌

 

وی افزود: کسی که زمین خورده و با مشکلات بازار مواجه شده، باید کمک کنیم اما اگر کسی فاسد است و تعدی و تجاوز کرده باید با او برخورد کرد. وی ادامه داد: هر صنفی خود بهتر می‌داند که چه عضوی می‌خواهد فساد کند و چه کسی زمین خورده است؛ اما اینها باید تفکیک شود در این قضیه اخیر اغتشاشات اخیر دشمن آنچنان القا کرده بود که برای برخی افراد امر بر آنان مشتبه شد؛ ممکن است کسی بگوید اشتباه کردید بله؛ ممکن است دوباره اشتباه کند اما به اشتباه خود پی برده است.

 

رئیس عدلیه ابراز داشت: مقام معظم رهبری عنایت بزرگی کردند و بخشی از نقشه دشمن را خنثی کردند و به افراد امید دادند زندگی افراد را برای آینده مقداری تسهیل کردند وگرنه برایشان مشکل ایجاد می‌شد.

 

وی اضافه کرد: سایر موارد لازم است کمک کنید و ما می‌خواهیم به تولید، فعالان اقتصادی و تأمین سرمایه گذاری تا آنجا که ممکن است کمک کنیم زیرا فردی وقتی سرمایه گذاری می‌کند باید اطمینان داشته باشد که دولت یا فردی دیگر آن را برهم‌نمی زند.

 

خبرنگا :علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.