تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر : 7720

با امضاء تفاهم نامه مشترک میان مراکز علمی وتحقیقاتی برتر استان:

با امضاء تفاهم نامه مشترک میان مراکز علمی وتحقیقاتی برتر استان:

با امضاء تفاهم نامه مشترک میان مراکز علمی وتحقیقاتی برتر استان:       ایجاد کنسرسیوم فعالیت های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو استان به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان به  گزارش دنیای اسرار:کنسرسیوم همکاری­های علمی بین­المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان با امضاء تفاهم نامه میان رؤسای دانشگاه های صنعتی

Print Friendly, PDF & Email

با امضاء تفاهم نامه مشترک میان مراکز علمی وتحقیقاتی برتر استان:

      ایجاد کنسرسیوم فعالیت های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو استان به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان

به  گزارش دنیای اسرار:کنسرسیوم همکاری­های علمی بین­المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان با امضاء تفاهم نامه میان رؤسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی، هنرو شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تشکیل می گردد.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام خبر فوق گفت: این کنسرسیوم به پیشنهاد دانشگاه صنعتی اصفهان ودر راستای همسو نمودن فعالیت های علمی بین ­المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان به منظور استفاده بهینه از توانمندی های علمی پژوهشی و اجرائی و بهره­ مندی از تجربیات طرفین ایجاد می گردد.

دکتر سیما فاخران افزود: موضوع این کنسرسیوم هم­افزایی ظرفیت­ هاو مزیت­های دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری برتر اصفهان در جهت ارتقای همکاری­ علمی و بین­المللی­ و هدایت دانشگاه­ها به سطوح بین­المللی­ با انجام فعالیت­ ها و پروژه­ های مشترک می باشد.

وی با اشاره به اهداف پیش بینی شده در راستای تشکیل این مجموعه، تصریح کرد: بهره مندی دانشگاه ها و مراکز فناوری عضو از مزیت های مختلف یکدیگر از قبیل توانمندی‌های تجربی، پژوهشی، ارتباطات بین‌المللی، فضای فیزیکی به منظور تشکیل کلاس­ها و هدایت پایان­نامه­ها و رساله­های دکتری و امکان بازدید از آزمایشگاه‌ها و واحدهای علمی پژوهشی طرفین برای ایجاد زمینه­های همکاری مشترک بین­المللی از جمله این اهداف می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ارتقاء سطح دانشگاه­های عضو به رتبه های بین­ المللی به صورت پایدار، مبادلات آموزشی وجذب دانشجویان خارجی را از دیگر اهداف تشکیل این کنسرسیوم توصیف کرد و ادامه داد: تبادل اطلاعات و همکاری در زمینه برندسازی و بازاریابی بین­المللی و تبادل نظر پیرامون اولویت­های تحقیقاتی دانشگاه­ های عضوجهت هدایت و تبیین طرح­های تحقیقاتی مشترک بین­المللی از دیگر اهداف ایجاد این مجموعه است.

فاخران بیان کرد: برگزاری همایش­ها وکارگاه­های علمی بین ­المللی وتشکیل انجمن­های علمی مشترک، تعریف رشته ­های بین رشته­ای و همکاری درخصوص تالیف و انتشارکتاب ها و نشریات علمی پژوهشی بین­المللی، برگزاری غرفه های مشترک در نمایشگاه­های بین­المللی و برگزاری مسابقات علمی فرهنگی واردوهای دانشجویی با کشورهای مورد معاهده با جمهوری اسلامی ایران از اهداف دیگر ایجاد کنسرسیوم فعالیت های بین المللی مراکز علمی و فناوری پیشرو استان اصفهان است.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: آئین امضاء این تفاهم نامه با حضور رؤسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی، هنر و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، برخی مقامات شهر و استان اصفهان و نیز اعضای هیئت علمی فعال در عرصه بین الملل چهارشنبه ۱۵ اسفندماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد که در سایه این ائتلاف مشترک و با هم افزایی توانمندی های موجود در مؤسسات عضو این مجموعه،  و با توجه به چالش ها و مشکلاتی که مراکز علمی و فناوری در شرایط کنونی در عرصه بین الملل با آن مواجه می باشند، این کنسرسیوم به عنوان قطب علمی اصفهان بتواند به پیشرفت های چشمگیری در زمینه فعالیت های علمی بین المللی دست یابد.

گفتنی است: علاوه بر مراودات گسترده علمی بین المللی اعضای این کنسرسیوم، پیش از این از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان نهاد ملی هماهنگ کننده ارتباطات علمی ایران با کشور سوئیس، دانشگاه اصفهان با کره جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی با کشور آلمان معرفی شده است. همچنین دانشگاه هنر اصفهان به عنوان دانشگاه هنر پیشرو در ایران و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان پارک فناوری پیشتاز در ایران اعلام شده است

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.