تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۱۱
کد خبر : 3398

تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در امر سازگاری با کم آبی

تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در امر سازگاری با کم آبی

پایگاه خبری دنیای اسرار با حضور استاندار منعقد شد: تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در امر سازگاری با کم آبی مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: با حضور استاندار به منظور  استفاده از توانمندیهای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بهینه سازی مصرف آب

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

با حضور استاندار منعقد شد:

تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در امر سازگاری با کم آبی

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: با حضور استاندار به منظور  استفاده از توانمندیهای اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بهینه سازی مصرف آب ،  تفاهم نامه همکاری در امر سازگاری با کم آبی منعقد شد

مهندس هاشم امینی افزود:باتوجه به شرایط خشکسالی و کمبود آب شرب استان اصفهان، شورای تامین بر استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف بمنظور سازگاری با کم آبی تاکید کرد که در این راستا بین اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و آبفا جهت توسعه همکاری های مشترک در زمینه مدیریت مصرف آب ،استفاده سالم و پایدار از آب و نقش دانش آموزان و خانواده های آنها به امضا رسید .

وی به همکارهایی که در قالب این تفاهم نامه مقرر گردید اجرا شود پرداخت وعنوان کرد:با همکاری سازمان دانش آموزی استان ،تعدادی از دانش آموزان علاقمند  و داوطلب آموزش های سازگاری با کم آبی بعنوان مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب در مدرسه و کلاس درس مشغول به فعالیت می شوند .

وی با بیان اینکه  در سال جاری اداره کل آموزش وپرورش بخشی از جلسات انجمن اولیا و مربیان را به موضوع کم آبی اختصاص داده است خاطر نشان ساخت:  در سال جاری آموزش و پرورش استان ،طبق برنامه ایی مدون  اولیاء مدارس  را در جریان وضعیت بحرانی آب قرارداده و سپس نسبت به انتقال این آموزش ها در تمامی جلسات آموزشی اولیاء و مربیان مدارس اقدام می کنند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید یر اینکه  اداره کل آموزش و پرورش بخشی از مسابقات فرهنگی- هنری را به موضوع اهمیت آب و وظایف مصرف کنندگان اختصاص دهداظهار داشت : . در این زمینه بسته های فرهنگی و آموزشی برای توزیع بین دانش آموزان، اولیاء تهیه و در دسترس قرار می گیردبه برگزیدگان  مسابقات جوایز توسط شرکت آبفا اهدا می شود.

مهندس امینی به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شرکت آبفا استان اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شرکت آبفا استان اصفهان طی تفاهم نامه‌ای که با اداره آموزش و پرورش منعقد کرده  مقرر شده اداره آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت خانه فرهنگ آب راه‌های مصرف بهینه آب را به دانش آموزان در مقاطع مختلف آموزش دهد. ش

مهندس هاشم امینی اعلام کرد: جامعه ۵۵ هزار نفری  آموزگاران قشری بسیار اثرگذار در جامعه هستند که می تواند مردم را به این باور برسانند که آب با تغییر اقلیم در کشور کم شده است و باید مصرف را متناسب با منابع تطبیق دهیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مدیریت مصرف آب از سوی تمام مردم را بسیار مهم خواند و اعلام کرد: متأسفانه با اینکه در چندسال اخیر اقلیم آب و هوایی کشور تغییر کرده است و اقلیم برخی از نقاط کشور از نیمه خشک به خشک تبدیل شده است اما هنوز بعضی از مردم آب را درست مصرف نمی کنند و بدمصرفی هنوز در میان برخی از مردم رواج دارد در حالیکه باید مردم به این باور برسند که پایداری رفاه و آرامش آنها در گرو اعمال مدیریت مصرف آب است.

 

وی نصب شیرهای فشارشکن را در اصفهان یکی از راههای توزیع عادلانه آب برشمرد و خاطرنشان‌کرد: شرکت آبفا استان به‌منظور توزیع عادلانه آب در اصفهان اقدام به نصب شیرهای فشار شکن در مناطق مختلف کرده تا آب شرب با فشار یکسان در میان مشترکین توزیع شود. همچنین  شرکت آبفا استان اصفهان با توجه به اینکه نصب شیرآلات کاهنده می‌تواند حداقل ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش دهد در صدد توزیع انبوه شیرآلات کم مصرف میان مردم است.

وی اضافه کرد: با توجه به بحران کم آبی که هم اکنون کشور ما  و علی الخصوص در استان ما با آن روبرو است، ضرورت دارد فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه آب مدنظر قرار گیرد که در این در این میان می توان از ظرفیت ها و پتانسیل های آموزش و پرورش در خصوص فرهنگ سازی شیوه مصرف صحیح آب استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان ادامه داد: زنگ آب نماد پررنگتر شدن تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و آبفا است و با مدیریت صحیح می توان از این بحران عبور کرد.چرا که جمعیت ۸۷۰ هزار نفری دانش آموزی استان اصفهان پتانسیل قابل توجهی در راستای فر هنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه بشمار می آید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.