تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 17420

با شیوع کرونا و خانه نشینی مردم افزایش مصرف برق نداشتیم

با شیوع کرونا و خانه نشینی مردم افزایش مصرف برق نداشتیم

به گزارش دنیای اسرار:محمد علی‌اکبری مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان  به قرائت کنتورهای برق  در شرایط شیوع ویروس کرونا  به دوروش اشاره کرد و گفت : با وجود شیوع کرونا بنابر سیاست شرکت توزیع برق اصفهان، قرائت کنتورهای برق به دو روش خوداظهاری و مراجعه حضوری ماموران این مجموعه به منازل انجام می

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:محمد علی‌اکبری مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان  به قرائت کنتورهای برق  در شرایط شیوع ویروس کرونا  به دوروش اشاره کرد و گفت : با وجود شیوع کرونا بنابر سیاست شرکت توزیع برق اصفهان، قرائت کنتورهای برق به دو روش خوداظهاری و مراجعه حضوری ماموران این مجموعه به منازل انجام می شود.

وی  درادامه  در خصوص وضعیت بازدید از کنتورهای برق و صدور قبوض آن در شرایط حاضر به دلیل شیوع کرونا، اظهار کرد: برای ثبت میزان مصرف برق مشترکین دو روش به کار گرفته شد که ، از یک سو قرائت کنتور توسط خودمشترکان می باشد  و از سوی دیگر ، ماموران قرائت کنتور با تمام تدابیر بهداشتی و ایمنی توسط پزشک معتمد شرکت، به منظور ثبت شماره کنتور به منازل مراجعه می کنند کما اینکه آنها برخوردی با ساکنان ندارند.

وی با اشاره به روش های خوداظهاری کنتور برق در اصفهان، گفت: افراد می توانند شماره کنتور برق را قرائت کرده و براساس فرمت مشخص بر روی سایت اینترنتی شرکت توزیع برق اصفهان و یا تماس با شماره ۳۸۱۲۱ و یا ارسال پیامک به شرکت می توانند عدد کنتور برق خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به میزان مصرف در اسفندماه سال جاری گفت : در پی شیوع کرونا، با توجه به تعطیل، نیمه تعطیل وعدم فعالیت برخی مشاغل و صنایع اصفهان در اسفند ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش مصرف برق بودیم.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی اسفند ۹۸ تا فروردین امسال شاهد افزایش ۵ تا ۷ درصدی مصرف برق در اصفهان بودیم، افزود: در اسفند سال گذشته میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۲ درصد افزایش یافت که این رقم کمتر از ماه های قبل آن بود.

 مهندس علی اکبری با بیان اینکه در پیک مصرف بین ۱۳ تا ۱۸ درصد برق مصرفی توسط نیروگاه های برق آبی تامین می شود، افزود: ۸۵ درصد دیگر برق تولیدی توسط نیروگاه های حرارتی تولید می شود، کما اینکه آنها نیز برای خنک کردن به آب نیاز دارند، البته با مدیریت مصرف از سوی مردم می توان از پیک تابستان و روزهای گرم امسال نیز عبور کرده و خاموشی نداشته باشیم.

وی همچنین در خصوص پویش صنعت برق همیشه بیدار در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: این پویش همزمان با شیوع کرونا در صنعت برق کشور ایجاد شد که تمام فعالان مجموعه برق کشور هم راستا با مدافعان کادر سلامت در تامین انرژی برق پایدار مراکز درمانی، بهداشتی، نقاهتی و مراقبتی و از همه مهمتر تامین برق پایدار بخش خانگی با توجه به قرنطینه آنها فعالیت می کنند.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان تاکید کرد: به طور قطع اگر در این روزها خاموشی برق داشته باشیم زحمات مدافعان سلامت از بین می رود، چراکه موجب خروج مردم از منزل و یا بعضا مراجعات حضوری آنها به بخش های مختلف و ترافیک شدید خواهد شد.

مهندس علی اکبری گفت: خوشبختانه از زمان شیوع کرونا تا به امروز، با وجود تمام مشکلات و حتی در زمان تعطیلات نوروز، در حوزه شهرستان اصفهان، خاموشی برق نداشتیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.