تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر : 19537

با عضویت فعالان فرهنگی سمیرم و کارشناسان شرکت آبفاکارگروه تخصصی فرهنگی مدیریت مصرف آب در شهرستان سمیرم تشکیل می شود

با عضویت فعالان فرهنگی سمیرم و کارشناسان شرکت آبفاکارگروه تخصصی فرهنگی مدیریت مصرف آب در شهرستان سمیرم تشکیل می شود

به گزارش دنیای اسرار:نخستین نشست هم اندیشی روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با چهره های شاخص فرهنگی شهرستان سمیرم به میزبانی آبفا منطقه سمیرم برگزار شد. مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از پتانسیل فرهنگی شهرستان سمیرم برای

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:نخستین نشست هم اندیشی روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با چهره های شاخص فرهنگی شهرستان سمیرم به میزبانی آبفا منطقه سمیرم برگزار شد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از پتانسیل فرهنگی شهرستان سمیرم برای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف آب عنوان کرد و گفت: چهره های شناخته شده زیادی در حوزه فرهنگ و ادبیات این شهرستان فعال هستند که استفاده از توانمندی و تجربیات گرانبهای آنها می تواند در راستای رسیدن به اهداف فرهنگ سازی شرکت آبفا استان اصفهان راهگشا باشد. 

سید اکبر بنی طبا به حضور شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، انجمن هنرهای نمایشی، برگزارکننده تئاترهای بین المللی خیابانی، آموزگاران فعال مدارس شهری و روستایی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، حوزه هنری، سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه آب و اصحاب رسانه در این نشست اشاره کرد و اظهار داشت: هم اندیشی با چهره های ارزشمند و تاثیرگذار شهرستان سمیرم، رویکرد و نگاه جدیدی را برای انجام برنامه ریزی های فرهنگی و آموزشی این شرکت  ایجاد کرد و تصمیم های اتخاذ شده با جدیت پیگیری و عملیاتی می شود.

رئیس آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان، برگزاری جشنواره کشوری تئاتر خیابانی با موضوع آب، تشکیل کارگروه تخصصی فرهنگی مدیریت مصرف آب با عضویت مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان و برگزاری جشنواره تخصصی ابداعات و اختراعات در حوزه مدیریت مصرف آب را شاخص ترین پیشنهادات ارائه شده در این نشست برشمرد و افزود: شهرستان سمیرم با توجه به دارا بودن ظرفیت ها و امکانات قابل توجه می تواند به عنوان منطقه پایلوت برای اجرایی کردن این پیشنهادها در سطح استانی مطرح باشد و در آینده نیز این برنامه ها به تمام نقاط کشور تسری داده شود.

محسن شفیعا گفت باید با همکاری ادارات شهرستان، تبلیغات محیطی گسترده ای در مناطق شهری و روستایی انجام شود و با توجه به فعال بودن سمیرم در حوزه بوم گردی و وجود اقامتگاه های متعدد، در این خصوص نیز تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.

فعالتر شدن مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب برای ارائه توصیه های لازم به اماکن تجاری، برگزاری برنامه آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه بانوان و استفاده بیشتر از ظرفیت فضای مجازی شهرستان برای اطلاع رسانی شرایط آبی به مردم از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بوده است.

نجفی از حوزه هنری با اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری پویش بانوی آب در شهر سمیرم بیان داشت: در شرایط حاضر استفاده از فضای مجازی برای اطلاع رسانی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، وی همچنین تبلیغات محیطی در بوم گردی های شهر سمیرم را در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب، مثمرثمر دانست.

امینی بازنشسته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کتاب های درسی باید مورد بررسی قرار گیرند و در تمامی مقاطع ارزش آب را برای دانش آموزان تبیین کنند و دانش آموزان به طور مستمر آموزش ببینند.

منصور زاده، مسئول انجمن هنرهای نمایشی سمیرم و مدیر کانون فرهنگی بهار اندیشه،پیشنهاد برگزاری مسابقات خاطره گویی به صورت مجازی را داد و گفت: با توجه به اینکه سمیرم پایگاه خوبی برای تئاتر خیابانی است، می توان دبیرخانه دائمی این تئاترها با موضوع آب در انجمن هنرهای نمایشی سمیرم باشد.

لازم به ذکر است که مجید صابری، مدیر آبفا سمیرم، به عنوان برگزار کننده این جلسه، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تامین آب شرب و بهداشت، آمادگی کامل خود را برای برنامه های آموزش همگانی مدیریت مصرف آب در این شهرستان اعلام کرد و گفت، با توجه به یکپارچه سازی آبفا شهری و روستایی، برنامه سال جاری این است که بخش های روستایی در برنامه های فرهنگی و آموزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.