تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر : 33188

با کودکی که جیغ و داد می کند چطور برخورد کنیم؟

با کودکی که جیغ و داد می کند چطور برخورد کنیم؟

جیغ و داد کردن و فریاد زدن کودکان گاهی اوقات برای بسیاری از والدین غیر قابل تحمل و رنج اور و آزار دهنده است. داد و فریاد فرزند شما ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و هر کدام ممکن است در شرایط متفاوتی اتفاق بیفتد. راه حل و راهکارهای تاثیر گذار و مناسبی وجود دارد

Print Friendly, PDF & Email

جیغ و داد کردن و فریاد زدن کودکان گاهی اوقات برای بسیاری از والدین غیر قابل تحمل و رنج اور و آزار دهنده است. داد و فریاد فرزند شما ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و هر کدام ممکن است در شرایط متفاوتی اتفاق بیفتد. راه حل و راهکارهای تاثیر گذار و مناسبی وجود دارد که می تواند به والدین و کودک کمک کند تا این جیغ کشیدن و داد زدن های فرزند شما مهار و متوقف شود.

روش های مناسب برای مقابله با جیغ و داد زدن کودک
به گزارش نیای اسرار:برای درمان جیغ و دا کودک به کار گیری روش های کاربردی و قابل اطمینان می تواند موثر واقع می شود. اگر به هر دلیل به کارگیری هر کدام از این روش ها موفق نبودید حتما برای گفتن راهنمایی از مشاور کمک بگیرید.
۱-به زمان و محیط مناسب برای کودک خود ایجاد کنید: مهمترین نیازهای اولیه فیزیکی فرزندتان یعنی تغذیه و خواب را جدی بگیرید. توجه به تغذی و استراحت کافی کودکان امری مهم است. هیچ وقت کودک را گرسنه از منزل بیرون نبرید. ساعات مشخص برای غذا دادن و خواب استراحت او تنظیم کنید اگر کودک را بخواهید گرسنه و بدون استراحت کافی به بیرون از منزل ببرید زود بهانه گیر و بی حوصله می شود.
۲-زمانی که کودک شما جیغ و داد می کند شما فریاد نزنید: وقتی که کودک شما شروع به جیغ زدن می کند ممکن اس فرزند شما در تنش روحی قرار داشته باشد مخصوصا اگر جیغ و دادها از روی خشم و عصبانیت باشد در نهایت او احساس و تنش روحی خود را به صورت فیزیکی و داد زدن بروز می دهد در این مواقع شما به جای فریاد زدن بر سر او باید ارامش خود را حفظ کنید و به او نشان دهید که می تواند این احساس را با ارامش هم ابراز کند.
۳-برخورد منطقی با کودک داشته باشید: به کودک برای پایین اوردن صدایش راه حل نشان دهید به او عمل نشان دهید که می تواند خواسته ها و احساسات خود را بدون جیغ و داد هم بیان کند و شما در هر صورت بدون جیغ و دادکردن به او توجه می کنید و متوجه نیازها و عواطف او هستید.
۴-کودکتان را تشویق کنید: یکی از کاربردی ترین روش ها برای درمان جیغ و داد کودک تشویق کردن او به انجام کار دیگر است شما باید به جای سرزنش کودک راه های برقراری ارتباط درست با فرزندتان را بیاموزید و انها به کار گیرید. برای مثال اگر فرزند شما وسایل بازی اش را در جاهای مختلف اتاق پخش کرده به جای این که او را سرزنش کنید از او با لحن مهربانه بخواهید به کمک هم مانند یک بازی وسایل اش را جمع کنید و او را در حین انجام انجام این کار تشویق کنید.
تهیه و تنظیم: فرزانه افشار، کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.