تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 32906

«برای اولین بار در کشور طرح «زنگ قانون» در مدارس استان اجرایی خواهد شد»

«برای اولین بار در کشور طرح «زنگ قانون» در مدارس استان اجرایی خواهد شد»

رییس کل دادگستری استان اصفهان: «برای اولین بار در کشور طرح «زنگ قانون» در مدارس استان اجرایی خواهد شد» نشست تخصصی قضات دادگستری با مدیران نواحی آموزش و پرورش استان برگزار شد. به گزارش  دنیای اسرار: حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست بیان داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

Print Friendly, PDF & Email

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

«برای اولین بار در کشور طرح «زنگ قانون» در مدارس استان اجرایی خواهد شد»

نشست تخصصی قضات دادگستری با مدیران نواحی آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش  دنیای اسرار: حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست بیان داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با هدف آشنایی دانش آموزان مدارس استان با مسایل مربوط به آسیب‌های اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط با آن اقدام به پیش بینی طرحی با عنوان «زنگ قانون» جهت اجرا در مدارس سطح استان نمود.

وی افزود: طی این طرح قضات با حضور در کلاس هایی که به همین منظور آماده می‌شود، دانش آموزان را با مسایل مربوط به آسیب‌های اجتماعی و قوانین و مقررات مرتبط با آن آشنا می‌کنند و اجرای این طرح بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

ایشان با اشاره به اینکه این طرح به ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و با موافقت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای اولین بار با عنوان «زنگ قانون» در کشور در استان اجرایی خواهد شد، خاطرنشان ساخت: نیاز به اجرای طرح هایی از این دست بسیار ضروری است و متأسفانه ما در این حوزه کوتاهی هایی داشته ایم و می توانیم در ارتباط با تربیت صحیح و درست فرزندانمان و آینده سازان این کشور بهتر برنامه ریزی و عمل کنیم.

ایشان ادامه داد: این که ما دارای مهمترین و مترقی ترین نظام تربیتی باشیم و در عین حال شاهد وجود گسل های اخلاقی و اجتماعی و روانی در جامعه باشیم، نشان می دهد نتوانسته ایم مدارس خود را آن گونه که باید مدیریت کنیم.

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان ساخت: ساعت ها فعالیت و کار کارشناسی نیاز است تا فرایند این اقدام مشخص شود و بدانیم در حوزه اقدام و عمل چه باید بکنیم.

رییس دستگاه قضایی استان اظهار داشت: هیچ مکتبی پیدا نمی شود که در حد اسلام به سرنوشت انسان توجه داشته باشد؛ چرا که بناست این موجود در آینده فقیهی عالیقدر، پزشکی متبحر، کارگزاری خدوم، سرداری بزرگ و ده ها و صدها الگو و اسطوره دیگری بشود که منشأ برکات و آثار در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: اسلام عزیز تأکید دارد کودک و طفل در سنین طفولیت و کودکی تکریم شده و حرمت او مثل سایرین حفظ شود و اگر می بینید در جامعه افرادی این حرمت را نگاه نداشتند و دچار لغزش ها و انحرافات و آسیب هایی شدند، علت تامه این آسیب صرفاً خود فرد نبوده و خانواده و اجتماعی که کودک در آن زندگی می کند خواه ناخواه تأثیر خود را در شخصیت و سبک زندگی او می گذارد، همچنین عامل محیط و تلقین و… اثرگذار بوده است.

عالی ترین مقام قوه قضایی در استان تأکید کرد: انقلاب اسلامی به اقیانوس بیکران کرامت های انسانی و فضایل اخلاقی متصل است، اما دشمنان به ما تلقین می کنند که ما عقب افتاده هستیم و آموزه های اسلامی منسوخ شده و در جهان کنونی باید از نظام آموزشی مدرن و اسنادی مثل سند ۲۰۳۰ استفاده کرد که بسیار حرف بی اساس و سخیفی است.

این مقام قضایی تصریح کرد: بنابراین باید همه تلاش و همت ما مصروف برنامه ریزی و کار پایه ای و شروع کار تربیتی در پایه های ابتدایی و پیش دبستانی و قبل از آن بر اساس همان مبانی غنی و مترقی اسلام عزیز باشد.

ایشان در پایان خطاب به مدیران و مربیان مدارس بیان داشت: ارزش و اهمیت کار شما بسیار والا و بالاست و جامعه و فرزندان این جامعه را شما می سازید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.