تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر : 2985

برای کنکور درس نخواندم، چه کنم؟

برای کنکور درس نخواندم، چه کنم؟

پایگاه خبری دنیای اسرار برای کنکور درس نخواندم، چه کنم؟ یک مشاور تحصیلی برای آن دسته از داوطلبان کنکور ۹۷ که اصلاً درس نخوانده‌اند یک راه میان‌بر ارائه کرد. علیرضا افشار در حاشیه همایش تکنیک‌های موفقیت در آزمون سراسری، در مورد دروس تخصصی رشته زبان اظهار داشت: اگر زبان رشته تخصصی یک داوطلب است، بهترین

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

برای کنکور درس نخواندم، چه کنم؟

یک مشاور تحصیلی برای آن دسته از داوطلبان کنکور ۹۷ که اصلاً درس نخوانده‌اند یک راه میان‌بر ارائه کرد.

علیرضا افشار در حاشیه همایش تکنیک‌های موفقیت در آزمون سراسری، در مورد دروس تخصصی رشته زبان اظهار داشت: اگر زبان رشته تخصصی یک داوطلب است، بهترین کار در زمان باقیمانده تا کنکور مرور واژگان است، اما داوطلبی که می‌خواهد علاوه بر رشته تخصصی خود در آزمون زبان هم شرکت کند در زمان باقیمانده به سراغ دروس تخصصی زبان نرود و تنها روی دروس عمومی بیشتر کار کند.

این مشاور تحصیلی در پاسخ به اینکه آیا نتیجه آزمون‌های آزمایشی می‌تواند ملاک موفقیت در کنکور هم باشد، گفت: در این مورد تغییر رتبه بسیار اتفاق می‌افتد؛ رتبه داوطلبی در آخرین تخمین‌ها ۶۰۰۰ بود و در کنکور رتبه ۲۰۰۰ آورد و برعکس این مورد یعنی افت رتبه هم داشتیم. در کل، رتبه در سهمیه منطقه که آزمون آزمایشی سنجش ارائه می‌دهد، می‌تواند تا حدود زیادی ملاک قرار گیرد چون جامعه آماری این آزمون از سایر موسسات بیشتر است.

افشار در پاسخ به اینکه داوطلبان چند دوره از آزمون‌های سال‌های گذشته را مرور کنند، تصریح کرد: مهم‌ترین آزمون‌ها، آزمون‌های ۱۰ سال اخیر به خصوص سال‌های ۹۵ و ۹۶ است. تیپ سوالات کنکور تغییر نمی‌کند، اما خلاقیت در روش حل آنها تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم کنکور ۹۷ سخت باشد چون آخرین سالی است که از کتاب‌های موجود سوال طراحی می‌شود و امکان طراحی سوالات سخت‌تر از آنچه تاکنون طراحی شده وجود ندارد. البته با این اتفاق، میانگین درصد همه داوطلبان رشد می‌کند و انتخاب رشته سخت‌تر می‌شود.

وی در مورد اینکه داوطلبان چطور درصد درس شیمی را بالا ببرند گفت: برخی وقت خود را روی دروس قبلی می‌سوزانند و وقتی به شیمی می‌رسند، وقت کم می‌آورند. بنابراین کسانی که در شیمی قوی هستند آن را برای آخر نگذارند.

افشار در پاسخ به اینکه آیا باید به تمام دروس عمومی پاسخ داد، اظهار داشت: نباید هیچ درسی را حتی اگر در آن خیلی ضعیف هستیم، صفر بگذاریم. داوطلبانی با رتبه‌های زیر ۵۰۰ وجود دارند که یک درس را زیر ۳۰ درصد پاسخ داده‌اند، اما درصد سایر دروس باید ضعف این درس را جبران کند.

وی در پاسخ به اینکه اگر داوطلبی اصلاً درس نخوانده است چه کند، بیان داشت: اگر در زندگی هر جا کمی جا ماندیم، همه چیز را رها کنیم به هیچ جا نمی‌رسیم. به این داوطلبان توصیه می‌کنم درس را بدون چشم داشت و به عشق خود درس بخوانند و مطمئن باشند بعد از کنکور، به درس خواندن علاقمند می‌شوند.

افشار در مورد راه میان‌بر برای این داوطلبان ادامه داد: این دسته از داوطلبان سوالات کنکور ۴ سال اخیر را جلوی خود بگذارند و پس از خواندن سوال، راه‌حل را از کتاب خود پیدا و سوال را حل کنند و با این کار در بین ۵۰ هزار نفر اول کنکور قرار می‌گیرند.

وی گفت: در آخرین مرورها در خرداد، فراموشی صفر است و داوطلبانی که از روزهای پایانی باقیمانده تا کنکور بهترین استفاده را می‌برند نتیجه بهتری می‌گیرند.

همایش تکنیک‌های موفقیت در آزمون سراسری به همت کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.