تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر : 31956

بررسی تغییر اقلیم و سازگاری با آن در نشست ایران و پاکستان

بررسی تغییر اقلیم و سازگاری با آن در نشست ایران و پاکستان

هیئت اعزامی به پاکستان متشکل از عضو هیات نمایندگان و عضو شورای راهبردی مرکز مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، دبیر این مرکز و رئیس دپارتمان کشاورزی مرکز ملی مطالعات آب و کشاورزی اتاق ایران در ادامه سفر خود با طرف پاکستانی در خصوص تغییر اقلیم و سازگاری با آن بحث و تبادل نظر

Print Friendly, PDF & Email

هیئت اعزامی به پاکستان متشکل از عضو هیات نمایندگان و عضو شورای راهبردی مرکز مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، دبیر این مرکز و رئیس دپارتمان کشاورزی مرکز ملی مطالعات آب و کشاورزی اتاق ایران در ادامه سفر خود با طرف پاکستانی در خصوص تغییر اقلیم و سازگاری با آن بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش  دنیای اسرار:هیئت اعزامی به پاکستان متشکل از عضو هیات نمایندگان و عضو شورای راهبردی مرکز مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، دبیر این مرکز و رئیس دپارتمان کشاورزی مرکز ملی مطالعات آب و کشاورزی اتاق ایران در ادامه سفر خود، با دعوت رسمی پروفسور کوثر عبدالله مالک، دبیر همایش «کاهش و پذیرش تغییرات اقلیمی با تمرکز بر کشاورزی و امنیت غذایی» در این نشست شرکت کردند.
محمد صادقی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اصفهان و پروفسور کوثر عبدالله مالک در این نشست در خصوص اهمیت مساله تغییر اقلیم و سازگاری با آن، همچنین پروژه‌های مختلف در این خصوص در اصفهان به ویژه پروژه « توسعه اشتغال پایدار منطقه شرق اصفهان » گفتگو کردند.
صادقی پروژه اشتغال در منطقه شرق اصفهان را نمونه بارز چاره‌اندیشی در خصوص تغییرات اقلیمی در خصوص همکاری‌های آتی با همتایان پاکستانی در این حوزه دانست.
در ادامه زهرا زمانی دبیر مرکز مطالعات راهبردی آب و کشاورزی اتاق اصفهان و روجا کیانپور رئیس دپارتمان کشاورزی مرکز ملی مطالعات آب و کشاورزی اتاق ایران به ترتیب به ارایه مقاله‌هایی با عناوین «سیاست آب در اصفهان؛ ارتقای بهره‌وری منابع طبیعی » و « پذیرش کشاورزی محافظتی در ایران » پرداختند.
در حاشیه این نشست نیز جلسات رودرروی متعددی با موضوعات همکاری‌های آتی و مشترک به ویژه پروژه‌های مشترک در زمینه تغییر اقلیم، آب و کشاورزی برگزار گردید.
همچنین به دعوت رسمی از برگزارکنندگان نمایشگاه پتروشیمی ۲۰۲۳ پاکستان، هیئت اعزامی از این نمایشگاه نیز بازدید کردند و ضمن ملاقات با تعدادی از افراد علاقمند به تجارت با ایران، مقرر شد در خصوص بازدید از اصفهان و امکان همکاری در آینده هماهنگی شود.
لازم به ذکر است درنشست علمی کاهش و پذیرش تغییرات اقلیمی با تمرکز بر کشاورزی و امنیت غذایی که با حضور اساتید و متخصصین حوزه کشاورزی و امنیت غذایی از کشورهای پاکستان، مصر، عربستان، مالزی، ترکیه، انگلستان، اتریش و اندونزی برگزار شد؛ ضمن تبیین مساله تغییر اقلیم در کشورهای مختلف، در خصوص راهکارهای مقابله با آن و همچنین راهکارهای تامین امنیت غذایی بحث و تبادل نظر گردید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.