تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر : 31125

برف موجود برای بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر کافی است

برف موجود برای بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر کافی است

برف موجود برای بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر کافی است به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا: رییس هیات اسکی اصفهان گفت: برف موجود برای بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر واقع در غرب استان کافی است و احتمال بازگشایی آن در هفته جاری وجود دارد. محمود یَسلیانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت

Print Friendly, PDF & Email

برف موجود برای بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر کافی است

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا: رییس هیات اسکی اصفهان گفت: برف موجود برای بازگشایی پیست اسکی فریدونشهر واقع در غرب استان کافی است و احتمال بازگشایی آن در هفته جاری وجود دارد.

محمود یَسلیانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت پیست اسکی فریدونشهر در اختیار یک شرکت خصوصی است و آماده‌سازی و ارائه خدمات توسط آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این پیست در۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان با مساحت بالغ بر ۷۰ هکتار بعنوان اصلی‌ترین پیست استان، در سه کیلومتری فریدونشهر در دامنه کوه “تسیخه” قرار دارد.

وی اظهار داشت: دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه‌راهی فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک و سه راهی جاده روستای “چغیورت” امکانپذیر است.

رییس هیات اسکی اصفهان با اشاره به پیست اَفوس، دیگر پیست استان واقع در شهرستان بوئین و میاندشت در ۱۶۰ کیلومتری غرب اصفهان گفت: این مجموعه که در اختیار شهرداری افوس قرار دارد، تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

یَسلیانی افزود: این پیست در۲ کیلومتری شهر و در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس واقع است.

به گزارش ایرنا، با ورود سامانه بارشی به کشور و اصفهان، بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در بخش موگویی فریدونشهر با ۵۳ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.
حدود ۸۵ مربی در رشته‌های “آلپاین اسنوبورد”(از زیرمجوعه‌های رشته اسکی) و یکهزار ورزشکار در این رشته‌ها در سطح ااستان اصفهان فعالیت می‌کنند.

در ایران بالغ بر ۵۰ هزار نفر به رشته‌های مختلف اسکی می‌پردازند.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.