تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 5364

برنده شدن در قرعه کشی ؛شگرد کلاهبردار اینترنتی بود

برنده شدن در قرعه کشی ؛شگرد کلاهبردار اینترنتی بود

برنده شدن در قرعه کشی ؛شگرد کلاهبردار اینترنتی بود  فردی که با ارسال پیام های فریبنده در یکی از شبکه های اجتماعی تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی شهروندان را فریب داده و با دریافت اطلاعات کارت بانکی، اقدام به سرقت از حساب آنان می کرد در عملیات پلیس فتا استان دستگیر شد. دنیای

Print Friendly, PDF & Email

برنده شدن در قرعه کشی ؛شگرد کلاهبردار اینترنتی بود

 فردی که با ارسال پیام های فریبنده در یکی از شبکه های اجتماعی تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی شهروندان را فریب داده و با دریافت اطلاعات کارت بانکی، اقدام به سرقت از حساب آنان می کرد در عملیات پلیس فتا استان دستگیر شد.

دنیای اسرار،سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ارسال پیامی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و دریافت اطلاعات حساب مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی سرقت کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی دراظهارات خود عنوان داشت پس از دریافت پیام در یکی از شبکه های اجتماعی با شماره ایکه به عنوان امور مشتریان بانک معرفی شده بود تماس گرفتم، فرد کلاهبردار که خود رانماینده روابط عمومی بانک مربوطه معرفی کرده بود با مهارت خاصی اطلاعات کارت بانکیمن را دریافت و کل موجودی حساب را برداشت کرده است.

رئیس پلیس فضایتولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: با بررسی مدارک و مستندات شاکی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، نهایتاً متهم شناسایی و بااعزام اکیپی از مامورین این پلیس دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی بابیان اینکه کلاهبرداران برای رسیدن به نیت خود از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامبرای واریز مبلغ جایزه با اغفال و تطمیع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارتاعتباری با تمامی مشخصات مربوطه را از طعمه خود به عمل می آورند گفت:  اگرقرار است وجهی را دریافت کنیم ارائه شماره کارت یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و دیگر نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضاءو غیره به فرد مذکور نیست زیرا این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب یا خرید اینترنتیاست، همچنین هیچ یک از ارگان ها حق دریافت اطلاعات شخصی کارت های بانکی افراد راندارند.

وی خاطر نشانکرد:  شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلیبا آی دی cyberpolice با ما در‌ میانبگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.