تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 20961

برپایی رزمایش کمک مومنانه به مناسبت هفته دفاع مقدس

برپایی رزمایش کمک مومنانه به مناسبت هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه صاحب الزمان: برپایی رزمایش کمک مومنانه به عنوان رزق شهدا و همچنین توزیع ۲۳ هزار بسته لوازم تحریر به تعداد شهدای استان اصفهان. به گزارش دنیای اسرار؛ سردار مجتبی فدا صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گفت: در

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده سپاه صاحب الزمان: برپایی رزمایش کمک مومنانه به عنوان رزق شهدا و همچنین توزیع ۲۳ هزار بسته لوازم تحریر به تعداد شهدای استان اصفهان.

به گزارش دنیای اسرار؛ سردار مجتبی فدا صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گفت: در شرایطی که امروز از همه طرف با تهدیدات دشمنان روبرو هستیم و جنگ ترکیبی بر علیه ما برنامه ریزی شده است، نیاز است الگو هشت سال دفاع مقدس را مد نظر قرار دهیم.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که تکیه به غرب و پای مذاکره نشستن دردی از کشور را دوا نخواهد کرد و تجربه نشان داده است که آمریکا قابل اعتماد نیست.
افزود: با شروع چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیاز به بازخوانی اتفاقات، ظرفیت‌ها و گنجینه‌های چهل سال اخیر و خصوصا اتفاقات طلایی، درخشان و ماندگار هشت سال دفاع مقدس را داریم.
مجتبی فدا با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های مختلفی برای چهل سالگی دفاع مقدس پیش بینی شده است که از سوم خردادماه شروع و تا پایان سال نیز ادامه دارد و در هر هفته نواحی و یا اقشار یکی از برنامه ها را اجرا خواهد کرد.
وی افزود: مناسبت‌ها به عنوان قله تعریف شده‌اند؛ این قله‌ها، چهل سالگی سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار، هفته بسیج و دهه فجر خواهد بود.
فرمانده سپاه صاحب الزمان ادامه داد: بیش از دو هزار برنامه به این منظور برنامه ریزی شده که عمدتا مجازی و در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.
وی افزود: برپایی رزمایش کمک مومنانه به عنوان رزق شهدا و همچنین توزیع ۲۳ هزار بسته لوازم تحریر به تعداد شهدای استان اصفهان بین نیازمندان و تقسیم هفته‌های سال و اختصاص یک هفته به هر شهرستان برای معرفی نقش شهرستان در دفاع مقدس و همچنین اختصاص یک هفته برای هر قشر به منظور معرفی نقش آن قشر در دفاع مقدس بخشی از این برنامه‌ها است.
سردار فدا اظهار کرد: راه اندازی کاروان سیار دفاع مقدس و اجرای گروه‌های سرود و نمایش خیابانی در ۱۰۰ نقطه استان، برگزاری مسابقات مختلف با رویکرد ایثار و دفاع مقدس در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در ۴۰۰ نقطه مساجد و پایگاه استان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.
وی افزود: برگزاری ۱۵۰ یادواره شهدا در فضای باز محلات و مساجد؛ تجلیل از شهدای خانواده سلامت توسط بسیجیان؛ عطر افشانی و غباروبی ۵۰ گلزار شهید استان، تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان درب منازل، ضیافت عشق؛ رونمایی از ۱۰ کتاب دفاع مقدس، اهدای جهیزیه با نام و یاد خدا و شهدا، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و بهره برداری از اقدامات جاری مانند ۱۰ رشته قنات لایروبی شده در چند شهرستان اصفهان انجام خواهد شد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان با بیان اینکه در دهه ولایت ۷۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد، تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی و کمک به مردم، کارگاهی‌های مختلفی با تاسی از فرهنگ ایثار و از خودگذشتی شکل گرفته است که تعداد آن نزدیک به ۵۰۰ کارگاه است؛ کارگاه‌های دوخت ماسک، تولید گان و مواد ضد عفونی است که ۳ هزار نفر مردم استان در آن مشغول فعالیت هستند.
افزود: در طرح ولایت با رمز یا زهرا ۷ میلیارد تومان بن معیشتی توزیع شد و در اطعام علوی یک میلیون غذای گرم و در طرح محرم ۷۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است و همچنین در طرح مهر کریمانه اهدای بیش از ۴۰۰ سری جهیزیه انجام شد.
مجتبی فدا ادامه داد: در طرح شهید حسین فهمیده نیز سی هزار بسته لوازم تحریر و در طرح جواد الائمه(ع) سه هزار و ۲۲۰ وام پنج میلیونی به مشاعل آسیب دیده داده شد و طرح حضرت رقیه(س) هم اسباب بازی به کودکان خانواده‌های کم درآمد اهدا شد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان عنوان کرد: رونمایی از تندیس شهید زینب کمایی و یادواره شهدای شاهین شهر و میمه و توجه به امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حجاب و ارزش‌های اسلامی در شاهین شهر با حضور سردار سلیمانی ریاست محترم سازمان بسیج همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس فردا در باز موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد، گفت: در شرایطی که امروز قرار داریم جوانان با الگو قرار دادن شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و سیدالشهدای مقاومت، سردار سلیمانی آماده جانفشانی و دفاع هستند.
مجتبی فدا بیان کرد: در ایام اربعین نیز چهارمین مرحله از کمک مومنانه انجام و موکب‌های که در زمان اربعین موکب می‌زدند امسال با کمک مومنانه و توزیع بسته‌های ضدعفونی کمک خواهند کرد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.