تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 27958

برپایی موکب های هنری در مناطق محروم

برپایی موکب های هنری در مناطق محروم

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان خبرداد: برپایی موکب های هنری در مناطق محروم به گزارش دنیای اسرار:رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان با بیان اینکه حیات انقلاب اسلامی وابسته به عرصه اندیشه‌ای هنر حقیقت است، گفت: هنری که ما به واسطه آرمان ها، اعتقادات، اندیشه های انسانی و خیرخواهانه و دینی‌مان به آن پایبند

Print Friendly, PDF & Email

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان خبرداد:
برپایی موکب های هنری در مناطق محروم

به گزارش دنیای اسرار:رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان با بیان اینکه حیات انقلاب اسلامی وابسته به عرصه اندیشه‌ای هنر حقیقت است، گفت: هنری که ما به واسطه آرمان ها، اعتقادات، اندیشه های انسانی و خیرخواهانه و دینی‌مان به آن پایبند هستیم هنر حقیقت است.

علیرضا عسگری زاده در گفت و گو باخبرنگاردنیای اسراراظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان با مأموریت شبکه سازی هنرمندان، مرجعیت در شناسایی و تربیت هنرمندان تراز انقلاب اسلامی، تحقق شعار هر بسیجی حداقل یک هنر، تبیین و تعمیق اندیشه هنر حقیقت از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را به صورت سازمانی آغاز کرد .
وی با برشمردن عرصه های هنری تحت فعالیت این سازمان که شامل فیلم، خوشنویسی، هنرهای رقومی و بازی‌های رایانه ای، شعر، شبیه خوانی و هنرهای آیینی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، موسیقی و سرود، ادبیات داستانی، عکس، هنرهای تجسمی و تئاتر است، افزود: رسالتی که بر عهده ما گذاشته شده است نیاز به همکاری و تعامل دارد.
رییس سازمان بسیج هنرمندان اصفهان در رابطه با اهداف و اقدامات بسیج هنرمندان استان اصفهان بیان کرد: درحال حاضر ۲۶ کانون بسیج هنرمندان در استان فعال است و روح جاری در فعالیت‌های هنری سازمان فضایی‌ به‌نام چرخه فرایند محور یاوران انقلاب اسلامی است که به اختصار آن‌را چفیه می‌نامیم و در آن ۵ بعد ازجمله مهارتی، اندیشه‌ای، رسانه‌ای، نقش‌آفرینی و عملیات، تشکیلاتی عرصه‌های هنری را دنبال می‌کنیم.
عسگری زاده با بیان اینکه ابعاد پنجگانه برای هر کدام از عرصه های یازده گانه هنری اجرایی می شود،گفت: در سال گذشته به همت سازمان بسیج هنرمندان استان چرخه استعدادیابی یاوران حسینی برگزار شد که خوشبختانه با استقبال طیف وسیعی از علاقه مندان به این عرصه نه تنها در استان اصفهان بلکه در سایر استان های کشور روبه رو شد.
وی یاد آور شد: استفاده از ظرفیت تعداد قابل توجهی از هنرمندان در فعالیت های مختلفی متبلور شده است از جمله:برپایی موکب های هنری شهید آوینی، ایجاد پاتوق های متعدد سرود ، پیگیری برپایی بازارچه های صنایع دستی،تولید محتوای فضای مجازی ،اجرای تئاتر های خیابانی،برگزاری همایش های هم نویسی و خوشنویسی،جشنواره های متعدد هنری در عرصه های یازده گانه هنری به صورت جداگانه ،همایش ها و جلسات هم اندیشی هنر حقیقت و برگزاری یادواره های متعدد شهدای هنرمند و … .
عسگری زاده برنامه های این سازمان برای حمایت از هنرمندان هم اشاره کرد و گفت: طرحی با عنوان «جمال جانان» راه‌اندازی کرده ایم که در این طرح در خانه هنرمندان حضور می یابیم و از ایده های آنها برای پیشبرد فعالیت‌های هنری سازمان بهره می گیریم.
رییس سازمان بسیج استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به درگیری جامعه با بیماری کرونا در دو سال گذشته که معیشت هنرمندان را تحت تاثیر قرار داد، با کمک خیران و خود مجموعه سپاه ۵۵۰۰ بسته های غذایی آماده شد و ضمن حفظ کرامت و شأن هنرمندان در اختیار آنها قرار گرفت.
این مقام مسئول با بیان اینکه کمک های دیگری هم چون تامین تبلت برای فرزندان این هنرمندان انجام گرفته است، تصریح کرد : با مشارکت خیرین وام های قرض الحسنه ای پیش بینی شد تا هنرمندان تحت پوشش سازمان بتوانند از این وام ها استفاده کنند.
وی به اعزام هنرمندان بسیجی به اردوهای جهادی هم اشاره کرد و یادآور شد: اکنون در استان اصفهان توانسته‌ایم حدود۱۲هزار نفر را در قالب بسیج هنرمندان جذب کنیم و همواره در فعالیت‌های هنری بسیج سعی داشتیم تا افرادی که در زمینه‌های هنری استعداد دارند را شناسایی کنیم.
رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان درباره برنامه های این سازمان برای هفته بسیج نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است روز پنج شنبه ۴ آذرماه از ساعت ۱۵ و به صورت هماهنگ در ۲۹ نطقه استان که بیشتر مناطق محروم در نظر گرفته شده است موکب های هنری در عرصه های مختلفی هم چون خوشنویسی، عکاسی، فیلم، طراحی برپا شود.
عسگری زاده در پایان خاطر نشان کرد: برپایی موکب های هنری نقش قابل توجهی در نشاط افزایی در جامعه و امید آفرینی داشته و هنرمندان بسیجی بدون هیچ گونه چشم داشتی با حضور در این موکب ها در این راستا حرکت می کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.