تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 21523

برگزاری آیین رونمایی از سند سیاست‌های اجرایی پدافند غیر عامل فرهنگی در اصفهان

برگزاری آیین رونمایی از سند سیاست‌های اجرایی پدافند غیر عامل فرهنگی در اصفهان

آیین رونمایی از سند سیاست‌های اجرایی پدافند غیر عامل فرهنگی با حضور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اصفهان انجام شد. به گزارش دنیای اسرار، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی در آیین رونمایی از سند سیاست‌های اجرایی پدافند غیر عامل فرهنگی

Print Friendly, PDF & Email

آیین رونمایی از سند سیاست‌های اجرایی پدافند غیر عامل فرهنگی با حضور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اصفهان انجام شد.

به گزارش دنیای اسرار، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی در آیین رونمایی از سند سیاست‌های اجرایی پدافند غیر عامل فرهنگی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، پدافند غیر عامل را یک موضوع حیاتی برای کشور توصیف کرد و گفت: در کشور ما که با تهدیدات زیادی توسط دشمنان رو به رو هستیم لازم است نسبت به پدافند غیر عامل شناخت داشته و در راستای این شناخت برنامه ریزی نموده تا بتوانیم عملکرد صحیحی برای تهاجم دشمن داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم استفاده و بهره‌وری از ظرفیت و امکانات داخلی برای مقابله با تهدیدات دشمن خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا تدابیر و برنامه‌های خوبی اندیشیده که در این جلسه از بخشی از آنها رونمایی می‌شود.

وی منشور پدافند غیر عامل فرهنگی را ظرفیتی برای هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان دانست و اظهار کرد: لازم است ابزارهای حوزه پدافند غیرعامل را به مردم تبیین کرده و آگاه سازی در این خصوص انجام دهیم که از ظرفیت اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر در این زمینه می‌توان بهره برد تا در زمینه تاب آوری مردم در بخش فرهنگ اقدامات موثری برای تقویت باورهای دینی مردم انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی دشمن در بحث تهدیدات را فضای مجازی دانست و تصریح کرد: اکنون طرحی برای ساماندهی فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که شاید تمام بندهای آن به پدافند غیرعامل مربوط نباشد اما بندهای مهمی از آن به این موضوع مربوط بوده و این طرح در اختیار یکی از کمیته‌های کمیسیون فرهنگی مجلس است.

عبدالرسول صفری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اصفهان نیز در این جلسه با تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل اظهار کرد: پدافند غیر عامل مصون سازی زیر ساخت‌ها و دارایی‌های کشور در مقابل تهدیدات است که این مصون سازی در دو حوزه مادی و معنوی انجام می‌شود.

وی افزود: پدافند شیمیایی، پرتویی، زیستی، سایبری و معنوی از جمله حوزه‌های پدافند غیر عامل بوده و از ۲ سال قبل نیز موضوع پدافند اجتماعی که از زیر حوزه‌های پدافند معنوی بوده نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته که ارتقای پایداری ملی و تاب آوری مردم در مقابل با تهدیدات از جمله اهداف این پدافند است.

صفری خاطرنشان کرد: منشور پدافند غیر عامل فرهنگی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان پدافند غیر عامل تهیه شده که امروز از آن رونمایی می‌شود و امیدواریم از این پس اقدامات خوبی را بتوانیم با همکاری سایر مجموعه‌های فرهنگی در حوزه پدافند غیر عامل فرهنگی انجام دهیم.

در ادامه این جلسه از سند سیاست‌های اجرایی پدافند غیر عامل فرهنگی رونمایی شد.

خاطرنشان می‌شود، آیین رونمایی از سند سیاست‌های اجرایی پدافند غیر عامل فرهنگی ۳ آبان ماه با حضور معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پدافند غیر عامل استانداری اصفهان در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.