تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 25739

برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف آب در مخابرات اصفهان

برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف آب در مخابرات اصفهان

به گزارش دنیای اسرار، دوره آموزشی مدیریت مصرف آب با هدف  ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، در مخابرات منطقه اصفهان برگزار می شود. این دوره آموزشی، با توجه به کاهش شدید منابع آب و لزوم صرفه جویی در آن و  در جهت ضرورت بهینه سازی میزان مصرف آب از دو بعد اقتصادی و زیست محیطی،در

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار، دوره آموزشی مدیریت مصرف آب با هدف  ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، در مخابرات منطقه اصفهان برگزار می شود.

این دوره آموزشی، با توجه به کاهش شدید منابع آب و لزوم صرفه جویی در آن و  در جهت ضرورت بهینه سازی میزان مصرف آب از دو بعد اقتصادی و زیست محیطی،در راستای مسئولیت های اجتماعی سازمان تشکیل خواهد شد و محتوای آن در قالب فیلم های آموزشی توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تهیه و از طریق سامانه آموزش های مجازی شرکت قابل استفاده خواهد بود.

گفتنی است این دوره آزمون پایانی نداشته و برای همکارانی که با استفاده از کد کاربری شخصی خود وارد سامانه شده و از محتوا استفاده نمایند (به شرط شرکت در نظر سنجی دوره)، ۶ ساعت آموزشی ثبت خواهد شد.

لازم به ذکر است در این مرحله، دوره برای همکاران رسمی و قراردادی برگزار شده و متعاقبا در اختیار همکاران بخش خصوصی نیز قرار خواهد گرفت.

مدیریت مصرف شامل مجموعه‌ای از فعالیتهای به هم پیوسته بین صنعت آب و مشترکین آن با هدف حفظ منابع آبی کشور و به منظور توزیع عادلانه آب با فشار و دبی متناسب به مشترکین تحت پوشش شرکت های آب  منطقه ای  است تا بتوان با کارآیی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه مصرف دست یافت.

هدف مدیریت مصرف عبارت است از برنامه‌ریزی، اجراء و نظارت ‌بر آن قسمت از فعالیتهای مرتبط با تامین و توزیع آب که بر میزان مصرف آب تأثیر می‌گذارد و سبب به وجود‌ آمدن تغییرات مطلوب در شکل الگوی مصرف آب، الگویزمانی مصرف و میزان مصرف آب می‌گردد.

از منافع حاصل از مدیریت مصرف آب می توان به :کاهش میزان مصرف آب در ساعات پیک مصرف از طریق کنترل مصرف، نرخهای تعرفه تصاعدی و مبتنی ‌برفصلها و زمانهای مختلف و ذخیره‌سازی،کاهش هزینه تامین  با افزایش بهبود کیفیت آب بدون نیاز به حفر چاه ها و تصفیه خانه ها، تخصیص بهینه منابع در بلند مدت با ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا،اتخاذ سیاستهای مناسب در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی، اتخاذ سیاستهای مناسب در صنایع و کمک به صنایع در جهت کاهش هزینه تولید و آزادسازی سرمایه‌های صنعت آب به منظور افزایش کارآیی جهت رفاه مصرف‌کننده اشاره کرد.

در این راستا، با اتخاذ سیاستهای مناسب نه تنها سطح زندگی و مطلوبیت مصرف کاهش نمی‌یابد، بلکه هدف حفظ سطح زندگی و سطح رفاه با مصرف کمتر آب است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.