تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
کد خبر : 5642

برگزاری دومین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب در شهرستان ورزنه

برگزاری دومین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب در شهرستان ورزنه

برگزاری دومین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب در شهرستان ورزنه دومین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در شهر ورزنه برگزارشد. دنیای اسرار:مدیر آموزش و پرورش بخش بن رود با بیان اینکه اجرای جشنواره نخستین واژه آب تاثیر قابل توجهی در  فرهنگ

Print Friendly, PDF & Email

برگزاری دومین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب در شهرستان ورزنه

دومین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در شهر ورزنه برگزارشد.

دنیای اسرار:مدیر آموزش و پرورش بخش بن رود با بیان اینکه اجرای جشنواره نخستین واژه آب تاثیر قابل توجهی در  فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بین دانش آموزان دارد عنوان کرد: در سال گذشته که اولین برنامه از جشنواره نخستین واژه برای دانش آموزان مقطع اول ابتدایی شهر ورزنه برگزار شد ما پس از اجرای این جشنواره  شاهد مصرف صحیح آب توسط دانش آموزان بودیم .

محمد حیدری افزود: از سال گذشته تا کنون  برنامه های فرهنگی که با هماهنگی و همکاری شرکت آبفا ورزنه به منظور ترویج مصرف صحیح آب در دستور کار قرار دادیم منجر شد که مصرفآب در تمام مدارس شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشم گیری یابد.به همین دلیل بسیار مشتاق هستیم جشنواره ها و برنامه های فرهنگی که در راستای ترویج مصرفبهینه آب است در این شهرستان برگزار شود.

وی گفت:  در سالجاری بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف در بخش بن رود مشغول به تحصیلهستند که از این تعداد بیش از ۲۸۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی می باشد و برایاینکه ما بتوانیم خانواده های  دانش آموزان را ترغیب به مصرف صحیح آب نماییم در انجمناولیاء و مربیان  آموزشهایی پیرامون راههایمصرف صحیح به خانواده ها ارائه می دهیم چرا که شهرستان ورزنه در انتهای رودخانه زایندهرود قرار دارد به همین دلیل هر قطره آب در نقطه کویری بسیار ارزشمند است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورزنه افزود: در چندسال اخیر  از روشهای نوین  برای آبیاری فضای سبز  مدارس استفاده نمودیم همچنین در راستای مصرف بهینه  نصب سایبان برای کولرها و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف در مدارس را در دستور کار قرار دادیم.

در ادامه این جشنواره مدیر آبفا شهرستان ورزنه گفت: اجرایبرنامه های متنوع فرهنگی که با موضوع مصرف صحیح آب برای قشرهای مختلف برگزار میشود در نهایت کاهش مصرف سرانه آب را بهمراه دارد چرا که ما در شهرستان ورزنهتوانستیم با اجرای جشنواره نخسین واژه آب ،مراسم زنگ آب ، مسابقه نقاشی آب مساویزندگی ،برگزاری نمایشگاه عکس جلوه های آب ،برگزاری آموزش ضمن خدمت معلمان در تصفیهخانه آب و دیگر اقدامات از این قبیل مصرف سرانه آب را کاهش دهیم بطوریکه در سالگذشته مصرف سرانه آب در شهر ورزنه ۱۸۲ لیتر در شبانه روز بوده ولی هم اکنون اینرقم با ترویج فرهنگ صحیح مصرف به ۱۷۱ لیتر در شبانه روز رسیده است.

مهدی شمس بیگی با اشاره به فعالیت های کانون پرورشی فکری درتابستان سال جاری خاطر نشان ساخت:در تابستان سال جاری تمام فعالیت های کانونپرورشی فکری شهرستان ورزنه متمرکز بر چگونگی راههای مصرف صحیح آب میان کودکان ونوجوانان بوده است.که دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

در این برنامه دانش آموزان به نکات قابل توجهی پیرامون اینکه آیا آموزش های لازم در مدرسه و محیط خانه در رابطه با مصرف صحیح آب آموختند؟ کمیل علیزاده گفت: در مدرسه یاد گرفتم که آب را هدر ندهم یعنی موقع مسواک زدن و حمام کردن آب به اندازه کافی استفاده کنیم اما توی خونه همیشه حیاط با آب می شوریم که امروزدر این  برنامه آقای  مبارک (یکی از شخصیت های داستانی در برنامه جشنواره نخستین واژه آب ) به ما یاد داد با جارو حیاط خونمون تمیز کنیم و با شلنگ آب حیاط نشوریم چون آب آشامیدنیه و نباید برای شستن حیاط استفاده بشود .

در ادامه صدیقه سادات حسینی معلم کلاس اول مدرسه امامیه باقر آباد گفت: خوشبختانه دانش آموزان مقطع ابتدایی نسبت به درست مصرف کردن آب بسیار حساس هستند و سعی می کنند که آب را هدر ندهند که این امر ناشی از فرهنگ سازی بسیار مطلوب رسانه ها به ویژه رسانه ملی است که با ارائه پیام از طریق تولید و پخش فیلم و انیمیشن های آموزنده در زمینه  مصرف صحیح آب مردم به ویژه کودکان و نوجوانان توانسته این قشر اثرگذار را ترغیب به مصرف صحیح آب نماید.

وی ادامه داد:موضوع انشاء هفته گذشته (چگونه آب را هدر ندهیم بود)که نکته جالب در ارائه انشاء با این موضوع از سوی دانش آموزان این مسئله بوده است که اکثر دانش آموزان از عدم رعایت مصرف صحیح آب از سوی والدین نوشته بودند . بعنوان مثال یکی از دانش آموزان نوشته بود مامانم وقتی خواست سماور را آب کند پارچ در زیر شیر آب لبریز شد و مقدار زیادی آب هدر رفت ومن به مامانم گفتم تا قبل از اینکه پارچ پر از آب شود شیرآب را ببند تا آب هدر نرود.پس می توان گفت تا حدودی کودکان نسبتا به مصرف بهینه آب آگاه هستند.  

و در پایان دهمین جشنواره نخستین واژه آب در ورزنه یاسرخلیلی یکی از دانش آموزان مقطع اول ابتدایی گفت:امروزیاد گرفتم الکی آب نخورم وقتیتشنه ام آب بخورم هنگامی که می روم آبخوری حتما لیوان با خودم ببرم و لیوان زیرشیرآب بگیرم تا آب هدر نرود

محمد علی یزدی یکی دیگر از آموزگاران مقطع اول ابتدایی مدرسه شهید ترابی در پایان این برنامه گفت: امروز دانش آموزان نه تنها خیلی شاد و خوشحال شدند  بلکه یاد گرفتند  آب را  با دقت بیشتری مصرف کنند درست ما در مدرسه در درس علوم چرخه آب را توضیح می دهیم و از بچه ها می خواهیم آب را درست مصرف کنند . اما بدون شک هنرمندان بهتر می توانند با زبان شهر،موسیقی و داستان همین موضوعات را به دانش آموزان گوشزد کنند.  

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.