تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 11683

برگزاری دومین مراسم تحلیف مهندسان در استان اصفهان

برگزاری دومین مراسم تحلیف مهندسان در استان اصفهان

برگزاری دومین مراسم تحلیف مهندسان در استان اصفهان دومین مراسم تحلیف و ادای سوگند و آموزش باید ها و نبایدها در صنعت ساختمان که رعایت آنها توسط مهندسان ضروری است و می تواند در شروع فعالیت حرفه ای منشأ ارائه خدمات مطلوب تری توسط مهندسان و حفظ حقوق کارفرمایان شود در استان اصفهان برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email

برگزاری دومین مراسم تحلیف مهندسان در استان اصفهان

دومین مراسم تحلیف و ادای سوگند و آموزش باید ها و نبایدها در صنعت ساختمان که رعایت آنها توسط مهندسان ضروری است و می تواند در شروع فعالیت حرفه ای منشأ ارائه خدمات مطلوب تری توسط مهندسان و حفظ حقوق کارفرمایان شود در استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار،  دومین مراسم تحلیف و ادای سوگند و آموزش باید ها و نبایدها در صنعت ساختمان که رعایت آنها توسط مهندسان ضروری است با حضور محمد بنائیان معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه وشهرسازی  و غلامحسین عسگری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در محل سالن اجتماعات راه وشهرسازی استان برگزار شد.

سیدعبدالرضا لقمانی رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان این اداره کل با اعلام این خبر بیان داشت : به طور معمول آزمون ورود به حرفه مهندسان دوبار در سال برگزار و متقاضیان پس از قبولی در آزمون، مدارک و مستندات مربوط را به اداره کل راه وشهر سازی استان به عنوان مرجع صدور پروانه اشتغال بکار تحویل داده که پس از بررسی های کارشناسی و رعایت ضوابط و مقررات، پروانه اشتغال بکار در پایه سه برای ایشان صادر می گردد.

وی افزود: مراسم تحلیف مهندسان جدید الورود همراه با ادای سوگند در رعایت اخلاق حرفه ای و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، انتقال تجربیات ارزنده و آموزش پاره ای از مسائل که می تواند در شروع فعالیت حرفه ای منشأ ارائه خدمات مطلوب تری توسط مهندسان و حفظ حقوق کارفرمایان شود  انجام پذیرفت.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان عنوان کرد : حداقل آگاهی ها و اطلاعات لازم برای هر مهندس که دارای صلاحیت های نظارت، طراحی یا اجرا می باشند اعم از اخلاق حرفه ای ، مسائل حقوقی ، تشکیل پرونده مالیاتی ، بارزترین و عمده ترین تخلفات حرفه ای و انضباطی ، نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی، تبصره ۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، ارسال گزارش های مرحله ای به مراجع صدور پروانه ساختمانی و …. در جلسات آموزشی چهار ساعته به مهندسان آموزش داده شده که به عنوان کلید راهی برای ورود به حرفه آنها می باشد . 

 نبود آموزش های مهارتی و عدم اطلاع کافی از مقررات قانونی بستر ساز مشکلات حرفه ای برای مهندسان خواهد بود که در همین راستا سید عبدالرضا لقمانی ضمن آرزوی موفقیت برای مهندسان جوان ابراز امیدواری کرد:  در این راستا با توجه به رسالت حوزه توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان ، امید است با شناسائی نقاط ضعف و آسیب شناسی های به عمل آمده بتوانیم گامی موثر و راهگشا در جهت آموزش حرفه ای و علمی مهندسان داشته باشیم .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.