تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر : 26427

برگزاری رویداد فرهنگی اصفهان در پورتو توسط شهروند دیپلمات‌ها/ ایرانیان مقیم خارج یاری‌گرِ تعاملات بین‌المللی اصفهان

برگزاری رویداد فرهنگی اصفهان در پورتو توسط شهروند دیپلمات‌ها/ ایرانیان مقیم خارج یاری‌گرِ تعاملات بین‌المللی اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:پنجمین شب شعر و موسیقی ایران در پرتغال امسال با محوریت اصفهان با همکاری انجمن دوستی پرتغال و ایران، شهرداری اصفهان و شهرداری پورتو برگزار شد. همچنین نمایشگاه عکسی از عکاسان اصفهانی و نمایشگاه صنایع دستی اصفهان نیز در پورتو پرتغال برگزار شد.  پیوند و همکاری میان انجمن دوستی پرتغال و ایران

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:پنجمین شب شعر و موسیقی ایران در پرتغال امسال با محوریت اصفهان با همکاری انجمن دوستی پرتغال و ایران، شهرداری اصفهان و شهرداری پورتو برگزار شد. همچنین نمایشگاه عکسی از عکاسان اصفهانی و نمایشگاه صنایع دستی اصفهان نیز در پورتو پرتغال برگزار شد.

 پیوند و همکاری میان انجمن دوستی پرتغال و ایران که از جمله ایرانیان مقیم پرتغال به شمار می‌آیند با اصفهان پس از آن شکل گرفت که ابتکار «شهروند دیپلمات» از سوی شهرداری اصفهان جهت توسعه تعاملات بین‌المللی این شهر و بهره‌گیری از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور به اجرا درآمد.

در این رویداد که جمعی از شهروندان پرتغالی حضور داشتند، علاوه بر سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیسبون، نمایشگاه عکس و صنایع دستی اصفهان نیز برگزار و پیام ویدیویی شهردار اصفهان به شهروندان پورتویی و دست‌اندرکاران این رویداد پخش شد.

همچنین هنرمندان ایرانی و پرتغالی به اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی ایران و قرائت اشعار حافظ و مولانا به زبان های فارسی و پرتغالی پرداختند. 

*خواهرخواندگی اصفهان و پورتو فرصتی مغتنم برای توسعه تعاملات دو کشور است

مرتضی دامن پاک جامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال که به دعوت انجمن دوستی پرتغال و ایران(آلپاد) به عنوان مهمان ویژه پنجمین شب شعر و موسیقی ایران که امسال با محوریت شهر اصفهان برگزار می‌شد، به پورتو سفر کرده بود، با شهردار پورتو و رئیس دانشگاه پورتو دیدار و گفتگو کرد.

سفیر کشورمان در سخنرانی خود در جمع علاقه مندان شعر و موسیقی ایران در شهر پورتو با اشاره به روابط تاریخی پانصد ساله دو کشور، شناخت خوب مردم پرتغال از ایران و حضور رو به افزایش ایرانیان در این کشور،  اهمیت نقش انجمن های دوستی در تقویت مناسبات فرهنگی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با توجه به توسعه همکاری‌های شهری میان تعدادی از شهرهای ایران و پرتغال در سالهای اخیر، ایجاد روابط خواهر خواندگی بین اصفهان و پورتو را با توجه به مشابهت های دو شهر در زمینه تاریخی، فرهنگی، گردشگری، روابط دانشگاهی و ارتباط بین اتاقهای بازرگانی فرصتی مغتنم برای گسترش مبادلات و ارتباط دو کشور بر شمرد.

لازم به ذکر است عقد خواهرخواندگی اصفهان و پورتو پرتغال مراحل نهایی خود را طی می کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.