تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر : 16187

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۳۵۰ بقعه استان اصفهان

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۳۵۰ بقعه استان اصفهان

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۳۵۰ بقعه استان اصفهان به گزارش دنیای  اسرار:مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین بلک گفت: برنامه سوگواری یاس نبوی در ۳۵۰ بقعه شاخص استان اصفهان با حضور

Print Friendly, PDF & Email

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۳۵۰ بقعه استان اصفهان


به گزارش دنیای  اسرار:مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.
 حجت الاسلام و المسلمین بلک گفت: برنامه سوگواری یاس نبوی در ۳۵۰ بقعه شاخص استان اصفهان با حضور ۱۲۹مبلغ بومی و اعزامی از قم برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود : سوگواره یاس نبوی شامل مراسم دهه دوم فاطمیه از یکم لغایت دهم بهمن به مدت ۱۰ روز در آستان مقدس امامزادگان سراسر استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام بلک با بیان اینکه از ۱۲۹مبلغی که مسئولیت امر سخنرانی در برنامه سوگواره یاس نبوی را برعهده دارند۱۱۰ مبلغ بومی و ۱۹مبلغ اعزامی هستند، افزود: روضه خوانی، مدیحه‌سرایی، سخنرانی با موضوع فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س)، ، برپایی خیمه‌های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی خانواده‌ها و مشاوره خانواده از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در بقاع متبرکه است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه از برگزاری برنامه “تبرکات فاطمی” برای نخستین بار در استان خبر داد و بیان کرد: براساس این برنامه هر بقعه شاخص موظف است از محل نیات واقفین خیراندیش که متعلق به اطعام و کمک به نیازمندان است، حداقل ۱۸بسته حمایتی به خانواده‌های نیازمند به تعداد سال‌های عمر مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها، تهیه و توزیع نمایند.
این مقام مسئول در ادامه افزود: امامزاده های محمد بن هلال (ع) آران و بیدگل ، امامزاده زینبیه اصفهان ، امامزاده سید الکریمان برخوار ، امامزاده سید محمد خمینی شهر ، امامزاده سید محمد قهدریجان و….. از جمله امامزاده شاخص استان هستند که مجریان برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در سطح استان هستند
بلک، خاطر نشان کرد: همایش «رهروان یاس نبوی» نیز با حضور بانوان در عصر روز شهادت در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.
وی، برپایی «خیمه‌های معرفت» را نیز یکی دیگر از برنامه‌ها عنوان و افزود: با حضور مبلغین غرفه‌های یاس نبوی با موضوعات پرسش و پاسخ، جوانان و نوجوانان و مشاوره وقف برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، طرح سوگواره یاس نبوی با هدف تبیین شخصیت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) و پرداختن به سبک زندگی و نحوه رفتار و کردار آن حضرت در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.