تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر : 5830

برگزاری پنجمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب با حضور ۴۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در آبفا منطقه یک

برگزاری پنجمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه  آب با حضور ۴۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در آبفا منطقه یک

برگزاری پنجمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه  آب با حضور ۴۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در آبفا منطقه یک دنیای اسرار:حمید اشتهاردیها مدیر آبفا منطقه یک در دهمین جشنواره نخستین واژه آب  گفت: دانش آموزان  کنونی آینده سازان کشور هستند که باید با سرمایه گذاری بر روی آنها بتوانیم فرهنگ صحیح مصرف آب

Print Friendly, PDF & Email

برگزاری پنجمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه  آب با حضور ۴۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در آبفا منطقه یک

دنیای اسرار:حمید اشتهاردیها مدیر آبفا منطقه یک در دهمین جشنواره نخستین واژه آب  گفت: دانش آموزان  کنونی آینده سازان کشور هستند که باید با سرمایه گذاری بر روی آنها بتوانیم فرهنگ صحیح مصرف آب را درجامعه نهادینه کنیم.

وی افزود:همکاری و تعامل شرکت آب و فاضلاب با اداره آموزش و پرورش می تواند نقش بسزایی در فرهنگ سازی مصرف صحیح آب داشته باشد این در حالیستکه باید همزمان دیگر گروههای ذی نفوذ در جامعه را مانند روحانیون ، ائمه جماعات وجمعه را دعوت به ترویج راههای مصرف صحیح آب در جامعه نمود.

مدیر آبفا منطقه یک اعلام کرد: فرهنگ سازی مصرف بهینه آب امری است که همه جانبه باید از سوی فعالان اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.تا بتوان به نتیجه قابل قبول دست یافت.

اشتهاردی ها نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب غیر قابل انکار برشمرد و اظهارداشت:رسانه ها می توانند با تهیه گزارش های  متنوع پیرامون میزان منابع آب مردم را آگاه نمایند تا در نهایت آنها به این واقعیت برسند که اگر آب را بهینه مصرف نکنند یقینا در دسترسی پایدار به آن با مشکل روبرو می شوند.

وی راههای  چگونگیترغیب مردم را به مصرف صحیح آب بسیار مهم دانست و خاطرنشان ساخت: باید در حینآموزش مردم را توجیه کرد که اگر آب را بهینه مصرف کنند بهای کمتری می پردازند واین عامل می تواند مولفه موثری در مصرف درست آب محسوب شود.

در ادامه این برنامه علی ربیعی معاون آموزشی اداره آموزش وپرورش ناحیه ۲  اصفهان گفت: در سال گذشتهکه جشنواره نخستین واژه آب برگزارشد پس از آن برنامه اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲به این نتیجه رسید که تمام مدارس این ناحیه را ملزم به نصب تجهیزات کاهنده مصرفنمایند که خوشبختانه با اجرای این طرح میزان مصرف آب در مدارس بسیار کاهش یافت.

وی اعلام کرد:اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ علاوه بر نصب تجهیزات به صورت عملی دانش آموزان را ترغیب به مصرف صحیح آب می نمایند به گونه ایی که در محیط آبدارخانه آموزگار وضو گرفتن با دو لیوان آب و مسواک زدن با یک لیوان آب را به دانش آموزان آموزش می دهد.

وی اعلام کرد: در طرح کرامت ، آداب زندگی اسلامی به دانش آموزان آموخته می شود در این طرح از آنها می خواهیم با کوتاه کردن زمان استحمام و مواردی از این قبیل آب را به درستی مصرف کنند و از اسراف در مصرف آب صرف نظر نمایند.

ربیعی اعلام کرد: بیش از ۱۹ هزارو ۹۱۳ نفر دانش آموز ابتدایی درناحیه۲ آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند که از این رقم ۲ هزار و ۷۸۰ نفر را دانش آموزان کلاس اول ابتدایی تشکیل می دهند

در ادامه این برنامه طاهره اعتصام معلم کلاس اول مدرسه چراغی در خصوص چگونگی آموزش مصرف بهینه آب به دانش آموزان گفت:به صورت غیر مستقیم مصرف بهینه آب را به دانش آموزان آموزش می دهم مثلا لیوانی پر از آب را مقداری از آن را می خورم و خطاب به دانش آموزان می گویم بهتر از بقیه آب را پای گلدان بریزم

فاطمه سلامت زاده معلم کلاس اول دبستان زینب گفت: همیشه به دانش آموزان می گویم شما در واقع مامور آب در میان خانواده هستید شما مامور ید که هر کدام از اعضای خانواده که آب را درست مصرف نمی کنند به آنها راه درست مصرف کردن آب را تذکر دهید  که خوشبختانه دانش آموزان این موضوع را جدی می گیرند و فعالیت هایی که در این زمینه انجام می دهند گزارش می دهندمثلا یکی از دانش آموزان گفت مهمونی که رفتیم یکی از بستگان شیر آب را باز گذاشت ،من بهش گفتم چرا شیر آب باز گذاشتی گفت می خوام آب سرد بشه ،منم در جواب گفتم آب کم است نباید آن را هدر داد شما الان دارید آب را هدر می دهید.

ریحانه عیلدوستی دانش آموز کلاس اول ابتدایی گفت:من امروز یاد گرفتم آب مایه حیات است  و اگر آب بازی کنیم و موقعی که میرویم آبخوری شیر آب باز بذاریم دیگه آب نداریم بخوریم بعدش می میریم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.