تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر : 6126

برگزاری یازدهمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب در شهر مبارکه

برگزاری یازدهمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب در شهر مبارکه

برگزاری یازدهمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب در شهر مبارکه یازدهمین برنامه از دهمین جشنواره از نخستین واژه آب با حضور ۳۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در شهرستان مبارکه برگزار شد. دنیای اسرار:سیف اله بستاکی مدیر آبفا شهرستان مبارکه گفت: چندسالی ست که شهرستان مبارکه برنامه های فرهنگی در راستای مصرف بهینه

Print Friendly, PDF & Email

برگزاری یازدهمین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب در شهر مبارکه

یازدهمین برنامه از دهمین جشنواره از نخستین واژه آب با حضور ۳۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در شهرستان مبارکه برگزار شد.

دنیای اسرار:سیف اله بستاکی مدیر آبفا شهرستان مبارکه گفت: چندسالی ست که شهرستان مبارکه برنامه های فرهنگی در راستای مصرف بهینه آب در دستور کار قرار داده است بعنوان مثال در تابستان سال جاری که با محدودیت شدید منابع آبی مواجه بودیم ، مردم با مصرف بهینه، ما را درتامین آب شرب یاری نمودند.

وی افزود: در تابستان سال جاری ادارات و سازمانها در شهرستان مبارکه ۲۰ درصد و مشترکین در واحدهای مسکونی ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نسبت به مدت مشابه سال قبل آب کمتری مصرف کردند

مدیر آبفا بهارستان اعلام کرد: در سال گذشته مصرف سرانه آب در بخش خانگی در شهرستان مبارکه ۱۶۵ لیتر در شبانه روز بود در حالیکه این رقم هم اکنون به ۱۵۴ لیتر در شبانه روز کاهش یافت.

بستاکی با بیان اینکه تعامل و همکاری با اداره آموزش وپرورش در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بین دانش آموزان به قوت خود باقی استاعلام کرد:آبفا مبارکه نه تنها با اداره آموزش و پرورش تعامل دوسویه در زمینهفرهنگ سازی مصرف بهینه آب میان دانش آموزان دارد بلکه سعی نموده با برگزاری برنامههایی متنوع در خصوص مصرف صحیح آب در پارک ها همه اقشار مختلف مردم را به مصرف درستآب ترغیب نماید.

وی افزود: برگزاری جلسات توجیهی برای مشترکین پرمصرف از دیگر اقداماتی است که در کاهش مصرف سرانه آب بسیار موثر می باشد که این امر همچنان در دستور کار قرار دارد همچنین از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات پیرامون ارائه رهنمودهایشان به مردم در خصوص پرهیز از مصرف بی رویه آب بهر مند شدیم.

مدیر آبفا شهرستان مبارکه عنوان کرد: کشف بیش از ۸۵ فقره پمپ غیر مجاز، شناسایی بیش از ۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز ،ارسال ۲۱ هزار اخطار به مشترکین پرمصرف از دیگر اقداماتی بود که مانع از مصرف بی رویه آب گردید.

بستاکی با بیان اینکه برگزاری جشنواره نخستین واژه آب ،دانش آموزان مقطع اول ابتدایی را با مصرف صحیح آب بیش از پیش آشنا می کند خاطر نشان ساخت:جشنواره نخستین واژه آب با استفاده از ظرفیت هنرمندان به خوبی راههای مصرف صحیح آب را به دانش آموزان با زبان طنز آموزش می دهد که انتظار می رود اجرای  برنامه هایی از این قبیل تداوم داشته باشد.

در ادامه این برنامه زهرا کرمی معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان مبارکه اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار دانش آموز ابتدایی در شهرستان مبارکه مشغول به تحصیل می باشد که از این رقم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها را دانش آموزان ابتدایی تشکیل می دهد ، این درحالیست که این برنامه بسیار آموزنده که به خوبی هنرمندان با زبان طنز و موسیقی راههای مصرف صحیح آب را به دانش آموزان گوشزد می کنند تنها در این برنامه حدود ۳۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی شرکت نموده است.

وی افزود: اگر تدبیری صورت می گرفت که تمام دانش آموزان مقطع اول ابتدایی شهرستان مبارکه در این برنامه شرکت می کردندقطعا برگزاری این برنامه مثمر ثمر تر واقع تر می شد.

کرمی گفت: اداره آموزش و پرورش شهرستان مبارکه با انجام طرح پرورش خلاقیت دانش آموزان ابتدایی آنها را ترغیب به مصرف صحیح آب می نماید و تا کنون دانش آموزان ایده های جدیدی را پیرامون این مهم ارائه دادند

در ادامه این برنامه سمیه باقری آموزگار کلاس اول مدرسه دخترانه  سماء گفت: من سعی می کنم با پخش فیلم هایی که نشان دهنده  تبعات ناشی از وقوع پدیده خشکسالی است به عینه به دانش آموزان یادآوری کنم که اگر آب را درست مصرف نکند شاهد مرگ ماهی ها ،درختان و….. غیره می باشند که این امر سرنوشت انسانها را با مخاطراتی روبرو می کند

وی افزود: برای اینکه دانش آموزان بهتر باتبعات کم آبی آشنا شوند گلدانی که در کلاس وجودارد را بعضی روزها به آن آب به اندازه کافی نمی دهم تا دانش آموزان بینند که اگر آب به اندازه کافی به گل و گیاه نرسد زرد و پژمرده می شوند

در ادامه اکرم قربانی یکی دیگر از آموزگاران کلاس اول ابتدایی گفت: در حال حاضر از طریق آموزش هایی که به دانش آموزان پیرامون مصرف صحیح آب داده می شود آنها نسبت به مصرف آب بسیار حساس شده اند بطوریکه می توان گفت به نوعی نگهبان آب بشمار می آیند.و در محیط خانه به اعضای خانواده که آب را درست مصرف نمی کنند تذکر می دهند.

مهیار صادقی دانش آموز کلاس اول از مدرسه ایمان گفت: در مدرسه یاد گرفتم که با مصرف درست آب از این مایه حیاتی به خوبی مراقبت کنم متاسفانه مادر و پدرم اصلا آب درست مصرف نمی کنند  مثلا مامانم موقع ظرف شستن آب باز می گذارد و بابام حیاط با آب می شوره ولی هر چی من هم تذکر می دهم اهمیتی نمی دهند

رها ایرانپور هم یکی دیگر ازدانش آموزان کلاس اول ابتدایی مدرسه سماء گفت:خانوم معلم بهم یاد داد آب باز نذاریم  چونکه هدر می رود اما چند روز پیش دختر همسایه مون داشت آب بطری را روی زمین می ریخت بهش گفتم حداقل آب پای درخت بریز چون درختان زنده هستند وبه آب نیاز دارند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.