تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 24670

برگی دیگر از افتخارات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سال جهش تولید

برگی دیگر از افتخارات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سال جهش تولید

برگی دیگر از افتخارات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سال جهش تولید/ افزایش ۱۵۱ کیلومتر راه به مجموعه راههای استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال۱۳۹۹ علی رغم کاهش ۸٫۵ درصدی اعتبارات پرسنلی، این مجموعه بدون اتلاف منابع و با کارایی گسترده در حوزه‌های راهسازی،

Print Friendly, PDF & Email

برگی دیگر از افتخارات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سال جهش تولید/ افزایش ۱۵۱ کیلومتر راه به مجموعه راههای استان اصفهان در سال ۱۳۹۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال۱۳۹۹ علی رغم کاهش ۸٫۵ درصدی اعتبارات پرسنلی، این مجموعه بدون اتلاف منابع و با کارایی گسترده در حوزه‌های راهسازی، مسکن، شهرسازی، املاک و حقوقی کارنامه درخشانی ارائه داده است.

به گزارش  دنیای اسرار؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص کارنامه درخشان یک ساله این اداره کل اظهارکرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همزمان با نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام “جهش تولید”، با طرحی دقیق، اجرای برنامه‌های هدفمند و موثر در راستای توسعه استان را به اجرا در آورد. که به خوبی برای همشهریانی عزیز ملموس است.

وی با بیان اینکه در سال۱۳۹۹ علی‌رغم کاهش ۸٫۵ درصدی اعتبارات پرسنلی و عدم حمایت موثر و کارآمد اقتصادی از آنان، با تلاش‌های صورت گرفته در روند ارائه خدمات خللی وار نشد، اذعان داشت: ۴۰۶ پرسنل خدوم این مجموعه بدون اتلاف منابع و با کارایی گسترده در حوزه های راهسازی، مسکن، شهرسازی، املاک و حقوقی کارنامه درخشانی ارائه دادند.

افزایش ۱۵۱ کیلومتر راه به مجموعه راههای استان اصفهان در سال جهش تولید

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این اداره کل در سال جهش تولید عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های اولویت دار را سرعت بخشید. گفت: در حوزه راهسازی ۲۵ پروژه احداث و بهسازی، ۲۰ تقاطع غیرهمسطح و یک دستگاه تونل در سطح استان با پیگیری، رایزنی و اخذ اعتبارات در دست اجرا و فعال است.

وی با اعلام اینکه ۱۵۱ کیلومتر راهسازی در قالب ۸ پروژه طی یکسال افتتاح و تقدیم مردم عزیز شده است افزود: ۹ دستگاه پل، ۳تقاطع غیرهمسطح و ۲۹ کیلومتر راه در قالب ۱۰ پروژه تکمیل شده و آماده بهره برداری است. همچنین شش پروژه به طول ۸۳٫۵ کیلومتر در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

استان اصفهان پایلوت ملیِ تغییر رویکرد برنامه‌های جامع

قاری‌قرآن بیان داشت: در حوزه شهرسازی و معماری، با توجه به قرارگیری استان اصفهان بعنوان پایلوت ملیِ تغییر رویکرد برنامه‌های جامع، مطالعات مرحله اول این طرح اتمام یافت و مشاورِ مرحله دوم درحال ارزیابی و انتخاب است.

وی افزود: تهیه طرح جامع نطنز با رویکرد نوین به عنوان دومین پایلوت کشوری در مرحله اول، قرار دارد. و طرح جامع نایین با رویکرد بازآفرینی شهری و حفاظت از بافت تاریخی در مرحله تهیه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: با توجه به تامین اعتبار به عمل آمده در سال جاری تمامی شهرهای استان جهت تهیه طرح تفصیلی مشاور منتخب دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز از ۱۰۷ شهر استان، ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی بوده و ازاین میزان، ۹۸ طرح جامع و ۲۷ طرح تفصیلی، ابلاغ شده است و ۱۰ طرح تفصیلی نیز در مرحله ابلاغ قرار دارد.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون ماده ۵  در استان اصفهان با وجود تبعیت از مسائل کرونا و تعطیلی ادارات، همچنان معادل سال های گذشته و تقریبا هفته‌ای یک مرتبه برگزار شده است.

سال ۹۹ عملکرد حوزه املاک و حقوقی فراتر از برنامه بوده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: حوزه املاک و حقوقی این اداره کل با اقداماتی شامل اخذ اسناد تک برگ ۷۸ هکتار از اراضی ملی و موات داخل محدوده و ۲۲۳ هکتار اراضی داخل حریم، تبدیل دو هزار ۵۱۲ فقره اسناد مالکیت دفترچه ای به تک‌برگ، واگذاری معادل ۱۵ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در جهت تامین مسکن اقشار ویژه، طرح اقدام ملی مسکن و سایر واگذاری اراضی و واحد مسکونی و تعیین تکلیف پرونده های حقوقی له و علیه دولت با اخذ یکهزار و ۱۸۲ رای فراتر از برنامه‌های ابلاغی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه تاکید ما حفاظت از اراضی ملی در استان بوده است، توضیح داد: از ابتدای سال جاری، ۹۸ فقره حکم برای رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش حدود یک هزار میلیارد تومان اجرا شده و با دقت و هوشیاری و در راستای حفاظت از بیت المال، ۱۷۵ فقره تعرض به اراضی ملی به میزان یک میلیون و ۶۷۰ هزار مترمربع نیز رفع تصرف فوری شده است.

اجرای کامل وظیفه دولت در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان

قاری‌قرآن در خصوص وضعیت مسکن در ۷۲ پروژه و ۷۲ شهر استان گفت: این پروژه‌ها شامل واحدهای در دست اقدام برای خانواده های دو معلول به تعداد۷۰۰ واحد، طراحی های آماده سازی استان اصفهان ۳۱۷ هکتار، تعیین تکلیف پروژه‌های آماده سازی مشارکتی ۴۰ هکتار و  پروژه های آماده سازی استان اصفهان۱۸۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه در طرح بزرگ و ملی تولید مسکن، سهم استان اصفهان ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد تعیین شد. اذعان داشت: پس از انجام مراحل ثبت‌نامی بیش از ۹۴ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی استفاده از مزایای این طرح بودند. که تیم اقدام ملی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با برگزاری جلسات متعدد و اقدامات کارشاسی نسبت به تعیین تکلیف متقاضیان، جهت مشخص شدن متقاضیان نهایی اقدام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اصلی‌ترین محور در طرح اقدام ملی مسکن را تامین زمین از سوی دولت دانست و گفت: این مهم در استان اصفهان با برنامه ریزی‌های بعمل آمده شکل گرفته و وارد فاز اجرایی شده است. لذا در این استان آنچه که بر عهده دولت بوده است اجرایی شده و مرحله بعدی مرتبط با متقاضیان، سازندگان و ارائه تسهیلات از سوی بانک است.

جذب ۱۰۰درصدی اعتبارات بازآفرینی شهری

قاری‌قرآن بیان داشت: این اداره کل در حوزه بازآفرینی شهری در بخش‌های (توسعه راهها و آسفالت معابر)، (کمک به ساخت مراکز ویژه خدماتی مانند سالن‌های ورزشی، مراکز فرهنگی، درمانی) و (پرداخت تسهیلات به اشخاصی که قصد نوسازی در بافت فرسوده را دارند) انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ با رایزنی‌های بعمل آمده ۱۰۰ درصد اعتبارات این بخش جذب شده است و  این اداره کل اقدامات موثری در جهت کنترل و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری بعمل آورده است.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با همت و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان اصفهان به لطف خدا و تلاش و همت پرسنل این اداره کل افکار به اهداف منجر شد و اهداف در اعمال نمایان گردید

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.