تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر : 15723

بسته اهدایی ۳۰ درصدی شهرداری برای صدور پروانه ساختمان های مسکونی/ شهروندان بدهی خود به شهرداری را با ملک یا مصالح ساختمانی پرداخت کنند

بسته اهدایی ۳۰ درصدی شهرداری برای صدور پروانه ساختمان های مسکونی/ شهروندان بدهی خود به شهرداری را با ملک یا مصالح ساختمانی پرداخت کنند

مدیرکل درآمدشهرداری اصفهان خبر داد: بسته اهدایی۳۰ درصدی شهرداری برای صدور پروانه ساختمان های مسکونی/ شهروندان بدهی خود بهشهرداری را با ملک یا مصالح ساختمانی پرداخت کنند مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به ارائه بسته جدید تشویقی ساخت و ساز در بخش مسکونی در شهر اصفهان، گفت: شهرداری به شهروندانی که قصد دریافت پروانه

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل درآمدشهرداری اصفهان خبر داد:

بسته اهدایی۳۰ درصدی شهرداری برای صدور پروانه ساختمان های مسکونی/ شهروندان بدهی خود بهشهرداری را با ملک یا مصالح ساختمانی پرداخت کنند

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به ارائه بسته جدید تشویقی ساخت و ساز در بخش مسکونی در شهر اصفهان، گفت: شهرداری به شهروندانی که قصد دریافت پروانه به صورت نقدی داشته باشند تخفیف حداکثر تا  30 درصدی و برای پرداخت های اقساطی تخفیف ۲۰ درصدی ارائه می کند.

به گزارش  دنیای اسرار، نادر آخوندی با اشاره به ارائه بسته تشویقی برای ساخت و ساز مسکونی در شهر اصفهان، اظهار کرد: این بسته برای حمایت از شهروندانی که قصد ساخت و ساز در شهر اصفهان دارند، ارائه شده است.

وی ادامه داد: این طرح که به تصویب شورای شهر اصفهان رسیده است، این امکان را به شهروندان اصفهانی می دهد تا بدهی خود در بخش تراکم مسکونی را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه همچنین براساس این مصوبه در این بسته اهدایی تا سقف ۳۰ درصد برای پرداخت های نقدی تراکم مسکونی در نظر گرفته شده است، گفت: برای پرداخت های قسطی هم بسته اهدایی تا سقف ۲۰ درصد در ساخت و سازهای مسکونی لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه دریافت این بسته برای شهروندان از طریق سیستم یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری صورت می گیرد، افزود: این بسته تشویقی در قالب سامانه سرای هشت شهرداری ارائه می شود که با مراجعه شهروندان به شهرداری منطقه، میزان بدهی آنها مشخص شده و در چارچوب بسته تشویقی از شرایط تعیین شده استفاده می کنند.

آخوندی بیان کرد: در این بسته برای تهاتر بدهی های شهروندان در حوزه پروانه ساختمانی هم تدابیری اندیشیده شده است به طوریکه ۵۰ درصد از بدهی تراکم مسکونی، به صورت غیرنقدی در قالب زمین و ساختمان و یا مصالح ساختمانی مورد نیاز شهرداری با این نهاد تسویه می شود.

وی ادامه داد: ارزش گذاری املاک یا مصالح از سوی کارشناسان مورد اعتماد شهرداری و با نرخ های رسمی انجام می شود.

مدیرکل درآمدشهرداری اصفهان هدف از ارائه بسته تشویقی را حمایت از متقاضیان ساخت و ساز درراستای رونق اقتصادی شهر عنوان کرد و گفت: برای ما رونق کسب و کار مردم و معیشت آنها در اولویت است از همین رو به بخش مسکن که یکی از بخش های مولد اشتغال به شمارمی آید، با این بسته کمک خواهد شد.

آخوندی زمان اجرای این بسته را از یکم دیماه تا پایان سال جاری عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در راستای تبیین اجرای بسته تشویقی ساخت و ساز برای مناطق ۱۵ گانه جلساتی را با روسای ادارات مالی – اقتصادی مناطق، مسئولان و کارشناسان محاسبات ساختمانی و مسئولان درآمد مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برگزار شده است، گفت: این جلسات سوالات و ابهامات کارشناسان در خصوص این بسته مطرح و از سوی مسئولان مربوطه پاسخ داده شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.