تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر : 19923

بهره‌‌وری آموزش از طریق کار در بنگاه‌های اقتصادی

بهره‌‌وری آموزش از طریق کار در بنگاه‌های اقتصادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان: در پی ایجاد اشتغال برای دانشجویان با شعار پویش، پایش و رویش هستیم. به گزارش دنیای اسرار:پیام نجفی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، با کسب بالاترین تعداد عناوین، پژوهشگر برتر در استان و دریافت نشان اولین دانشگاه خلاق کشور، از دانشگاه‌های

Print Friendly, PDF & Email


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان: در پی ایجاد اشتغال برای دانشجویان با شعار پویش، پایش و رویش هستیم.

به گزارش دنیای اسرار:پیام نجفی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، با کسب بالاترین تعداد عناوین، پژوهشگر برتر در استان و دریافت نشان اولین دانشگاه خلاق کشور، از دانشگاه‌های مطرح و پیشرو در سطح کشور می‌باشد.
وی با بیان اینکه از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مجموعه‌ی ما، ایجاد اشتغال برای دانشجویان و کاربردی شدن آموزش، پژوهش و فناوری با شعار پویش، پایش و رویش است، گفت: طرح رویش را به‌صورت جدی شروع کرده‌ایم.
نجفی ادامه داد: در این طرح، دانشجویان علاقه‌مند به‌صورت داوطلبانه، همزمان با تحصیل، در قالب کارورزی در بنگاه‌های اقتصادی شروع به فعالیت می‌کنند.
وی افزود: برای طرح پویش، ما با اعلام نیاز به صنایع مختلف و اعلام فراخوان به دانشجویان، بدنبال این هستیم که دانشجویان هنگام فارغ‌التحصیلی هم از نظر علمی و هم اجرائی، توانمند باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اشاره به اینکه اکنون کشور به رشته‌های فنی‌و‌مهندسی، کشاورزی و علوم پایه نیاز دارد، گفت: گاها، دانشجویان در تشخیص خود برای انتخاب رشته دچار مشکل می‌شوند و فقط به‌دنبال رشته‌های پرمتقاضی هستند.
وی ادامه داد: در آینده، کشور به رشته‌هایی نظیر علوم‌پایه، نساجی و… نیاز دارد و باعث ایجاد خلاء در دراز مدت می‌شود.
پیام نجفی ادامه داد: علی‌رغم ارزش افزوده بالای گیاهان دارویی در استان و همچنین تعداد بالای سازه‌های گلخانه‌ای در استان، ما در حوزه‌ی کشاورزی، گلخانه و گیاهان دارویی با کمبود نیروی متخصص و ماهر مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: رشته گردشگری از جمله رشته‌های پر داوطلب در استان می‌باشد که ما درصدد فعال کردن رشته‌های مرتبط با گردشگری، مانند رشته هتل‌داری و اضافه کردن مقاطع بالاتر در این رشته هستیم.
نجفی درباره‌ی پذیرش دانشجو بدون آزمون با شرط معدل، گفت: در اکثر رشته‌ها به جز رشته‌های پزشکی، جذب نیروی دانشجو به شرط معدل و سوابق تحصیلی داریم.
وی در پایان گفت: برای افزایش سطح ارتقاء کیفی آموزش‌های خود، با استفاده از فضای مجازی از اساتید خارج از استان و حتی اساتیدی که در فرصت مطالعاتی خود، خارج از کشور هستند استفاده می‌کنیم و در انتخاب اساتید برجسته تلاش خواهیم کرد.

خبرنگار:شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.