تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 20604

بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای کمیتک چادگان

بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای کمیتک چادگان

به گزارش دنیای اسرار:با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان و برخی از مقامات، طرح آبرسانی به روستای کمیتک چادگان در هفته دولت به بهره برداری رسید. معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهاناعلام کرد: با تجهیز یک فقره چاه، اجرای خط انتقال به طول ۱۶۰۰ متر

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان و برخی از مقامات، طرح آبرسانی به روستای کمیتک چادگان در هفته دولت به بهره برداری رسید.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهاناعلام کرد: با تجهیز یک فقره چاه، اجرای خط انتقال به طول ۱۶۰۰ متر و احداث یکمخزن ۴۰۰ مترمکعبی طرح آبرسانی به روستای کمیتک چادگان به بهره برداری رسید.

ناصر اکبری با بیان اینکه با اجرای این پروژه دسترسی پایدار اهالی این روستا به آب شرب سالم و بهداشتی فراهم شد، عنوان کرد: روستای کمیتک  به دلیل جاذبه های گردشگری در چند سال اخیر با افزایش تعداد گردشگران مواجه گردیده و این عامل افزایش تقاضای آب را به همراه داشته است.

وی افزود: در سالهای اخیر جمعیت این روستا با رشد ۵ درصدی  مواجه بوده و هم اکنون جمعیت این روستا بالغ بر ۸۳۵ نفر است، این درحالیست که در بهار و تابستان جمعیت این روستا به بیش از ۱۵۰۰ نفر می رسد .

اکبری با اشاره به مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا عنوان کرد: تا قبل از اجرای این طرح ظرفیت مخزن ذخیره ی این روستا حدود ۱۰۰ متر مکعب بوده که پاسخگوی نیاز ساکنان روستا نبوده است و هم اکنون از این مخزن به عنوان تقلیل فشار شبکه در برخی از ساعات شبانه روز استفاده می شود.

وی افت فشار آب و بعضا قطعی آب را یکی از چالش های مهم اهالی روستای کمیتک برشمرد و تصریح کرد: در چند سال گذشته به دلیل کاهش آبدهی چاه و ظرفیت بسیار محدود مخزن ذخیره اهالی این روستا دسترسی پایداری به آب شرب نداشتند و خوشبختانه با اجرای این طرح که با اعتباری بالغ بر ۶٫۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت، این چالش برطرف شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: با اجرای این پروژه  بیش از ۲۸۰ خانوار در روستای کمیتک تحت پوشش طرح آبرسانی پایدار قرار می گیرند.  

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.