تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
کد خبر : 30225

به ثمر رساندن ۱۷۹ پروژه زیر مجموعه بخش کشاورزی استان اصفهان

به ثمر رساندن ۱۷۹ پروژه زیر مجموعه بخش کشاورزی استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۱۷۹ پروژه زیر مجموعه بخش کشاورزی استان اصفهان بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به ثمر رسید. به گزارش دنیای اسرار:مهرداد مرادمند در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بیشتر این پروژه ها در حوزه تولیدات گیاهی ۶۶ پروژه، در حوزه آب و خاک ۵۷ طرح، تولیدات دام و

Print Friendly, PDF & Email

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۱۷۹ پروژه زیر مجموعه بخش کشاورزی استان اصفهان بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به ثمر رسید.

به گزارش دنیای اسرار:مهرداد مرادمند در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بیشتر این پروژه ها در حوزه تولیدات گیاهی ۶۶ پروژه، در حوزه آب و خاک ۵۷ طرح، تولیدات دام و طیور ۲۹ پروژه بوده است.

وی اضافه کرد: هشت پروژه منابع طبیعی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، که مربوط به امور عشایر و در حوزه‌های تحقیقات کشاورزی، تعاون روستایی و صنایع تبدیلی در هر بخش چهار پروژه قابل بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در یک سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی هزینه شد. استان اصفهان رتبه اول کشور را در جذب تسهیلات تکلیفی کسب کرد.

مرادمند در خصوص سال زراعی گذشته تشریح کرد: شاهد خشکی کامل رودخانه زاینده‌رود بودیم و آب تنها ۲ مرحله ۱۰ روزه برای نجات باغات غرب جاری شد که کفایت نیاز آبی آنها را نمی‌کرد با برنامه ریزی که انجام شد در سال زراعی ۱۴۰۰ -۱۴۰۱، ۳۲۰ میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی اصفهان اختصاص یافت که به دلیل ذخیره کم سد زاینده‌رود تصمیمی اتخاذ شد که با هماهنگی کشاورزان و شرکت آب منطقه‌ای زمان رهاسازی آب برای کشت غلات کشاورزان شرق و باغات غرب استان جدا شود.

وی بیان کرد: در بازگشایی ۱۰ روز آب در بهمن ماه اراضی شرق اصفهان زیر کشت گندم، جو و گلرنگ رفت. با وجود بارش کم در فصل بهار، با مدیرت صحیح کشت کشاورزان شرق انجام گردید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: فعال کردن واحدهای نیمه تعطیل و راکد را با اعمال مدیریت صحیح و تسهیلات سرمایه در گردش در دستور کار قرار گرفت و همچنین تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی با هدف رفع تداخلات دنبال می‌شود.

مرادمند افزود: اهمیت زنجیره‌های تولید با هدف مدیریت و یکپارچه سازی تأمین، تولید و توزیع محصولات است. برای گوشت بوقلمون و لبنیات و ۲ واحد مرغداری مجوز زنجیره تولید در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی در سال جدید با توجه به شعار سال، توسعه شرکت‌های دانش بنیان واقعی در حوزه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سهمیه پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی و باغی و تیز حوزه طیور استان ۱۰۰ درصد است، ابراز داشت: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی با همکاری نمایندگی وزارت خارجه در استان و حمایت از صادر کنندگان در صدد رفع مشکلات و توسعه بازرگانی محصولات کشاورزی هستیم.

مرادمند تاکیدکرد: سبزی کاری در منطقه ناژوان،خوراسگان، ابر و شهرستان‌های غربی استان انجام می‌شود که آب سالم و آب قنات و چشمه است. آبیاری سبزی و صیفی در اصفهان با آب فاضلاب صورت نمی گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۷۵ مجوز صنایع تکمیلی در یک سال اخیر صادر شد در حال حاضر ۶۶۳ واحد صنایع تبدیلی در استان اصفهان وجود دارد که بیش از هفت میلیون تن ظرفیت پذیرش مواد خام دارند.

خبرنگار:مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.