تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر : 32164

بودجه سال آینده شهرداری اصفهان ۶۰ درصد افزایش یافت

بودجه سال آینده شهرداری اصفهان ۶۰ درصد افزایش یافت

بودجه سال آینده شهرداری اصفهان ۶۰ درصد افزایش یافت رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان شهرداری و مناطق و سازمان‌های وابسته سال آینده این کلانشهر خبر داد و گفت: این رقم نسبت به بودجه امسال حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش دنیای اسرار: محمد نورصالحی،

Print Friendly, PDF & Email

بودجه سال آینده شهرداری اصفهان ۶۰ درصد افزایش یافت
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان شهرداری و مناطق و سازمان‌های وابسته سال آینده این کلانشهر خبر داد و گفت: این رقم نسبت به بودجه امسال حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دنیای اسرار: محمد نورصالحی، روز یکشنبه در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اعتبارات هزینه‌ای سال آینده شهرداری، پنج میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان پیش بینی شده که نسبت به بودجه امسال حدود ۸۰ درصد بیشتر است.
وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲، هشت هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل، ۳.۷۴ هزار میلیارد تومان به خدمات شهری، ۲.۶ هزار میلیارد تومان به حوزه مالی و اقتصادی، ۲.۲ هزار میلیارد تومان به حوزه سرمایه انسانی، ۲.۱ هزار میلیارد تومان به حوزه فرهنگی اجتماعی و یک هزار میلیارد تومان به حوزه شهرسازی و عمران اختصاص یافته است.
نورصالحی خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده ۷۱ درصد در حوزه حمل و نقل، ۷۶ درصد در حوزه خدمات شهری و ۱۲۵ درصد در حوزه فرهنگی و اجتماعی رشد خواهد داشت.
رییس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه فرهنگی اجتماعی پارسال شهرداری اصفهان ۵۷۰ میلیارد و امسال یک هزار میلیارد تومان بود اما این رقم برای سال آینده ۲.۱۷۸ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که از این رقم ۱۰ درصد برای حقوق و دستمزد و افزون بر۲ هزار میلیارد تومان برای برنامه‌ها و پروژه‌ها تعیین شده است.
وی اضافه کرد: حدود ۲۵ درصد از بودجه کل مُصوب شهرداری در سال ۱۴۰۲ برای افزایش دستمزدها در نظر گرفته شده است که البته این رقم باید بیشتر باشد.

سخنگو و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: شهرداری اصفهان بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی در اختیار دارد که این به معنای تولید ۲۰ هزار میلیارد تومان کالا و خدمات در اقتصاد کشور است.

علی صالحی ادامه داد: برای بررسی و تصویب بودجه سال آینده در مهلت قانونی، بیش از ۳۳ جلسه علنی و تلفیق و ۳۰ جلسه کمیسیون‌ها در پارلمان شهری اصفهان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه مُصوب حدود ۲.۱ هزار میلیارد تومان به حوزه فرهنگ اختصاص یافته است که ۸۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه تفریحی و گردشگری با نگاه به نوجوانان هزینه خواهد شد و هشت هزار میلیارد تومان نیز به حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت.

هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز در تالار شورای شهر برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.