تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر : 30514

بومی سازی ۱۰۰ درصدی کاتالیست های مورد نیاز شرکت پالایش نفت اصفهان

بومی سازی ۱۰۰ درصدی کاتالیست های مورد نیاز شرکت پالایش نفت اصفهان

رئیس بررسی منابع و پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد؛ بومی سازی ۱۰۰ درصدی کاتالیست های مورد نیاز شرکت پالایش نفت اصفهان رئیس بررسی منابع و پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان از دستیابی ۱۰۰ درصدی این شرکت به فناوری کاتالیست های مهم و راهبردی صنعت پالایش نفت خبر داد. به

Print Friendly, PDF & Email

رئیس بررسی منابع و پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد؛

بومی سازی ۱۰۰ درصدی کاتالیست های مورد نیاز شرکت پالایش نفت اصفهان

رئیس بررسی منابع و پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان از دستیابی ۱۰۰ درصدی این شرکت به فناوری کاتالیست های مهم و راهبردی صنعت پالایش نفت خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار، امیر سخنورنیا با بیان اینکه پالایشگاه در جهت تأمین کامل قطعات و مواد مورد نیاز خود توانسته دانش سخت ترین و پیچیده ترین دستگاهها را به دست بیاورد، اظهار داشت: شرکت پالایش نفت اصفهان به عنوان یکی از پیشگامان امر خودکفایی وفق فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت اقتصاد مقاومتی، حمایت ساخت داخل و تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان توانمند ایرانی در مسیر خودکفایی طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات و مواد مورد نیاز خود موفق شده ۹۰ درصد تجهیزات و کالای خود را نیز ایرانی نماید.

وی افزود: در این زمینه پالایشگاه اصفهان طی تعامل کامل با سازندگان، استانداردهای موردنظر شرکت و به روز دنیا را اعلام و پایش درحین ساخت می کند تا در کنار افزایش کیفیت محصولات، فضای انحصاری شرکت ها و محصولات خارجی را درهم بشکند.

سخنورنیا با اشاره به اینکه کاتالیست ها، مواد شیمیایی و انواع روغن ها رکن اساسی شرکت در جهت تولید محصولات با کیفیت، اکتان و ارزش افزوده بالاتر هستند، کاتالیست ها را پاشنه آشیل صنایع پالایش، پتروشیمی و گاز دانست و گفت: باید عرض کنم بدون هیچگونه محدودیتی کاتالیست تولیدی شرکت هایی مانند نفت و گاز سرو، اکسیرنوین فرآیند آسیا، شرکت صنایع رنگینه و … در مقایسه با شرکت های خارجی مانند (Axens) فرانسه و یا (UOP) آمریکا در موقعیت برابر و یا حتی کیفیت بهتر قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سالهای گذشته و در راستای خنثی سازی تحریم های ناجوانمردانه، شرکت پالایش نفت اصفهان با همکاری شرکت های دانش بنیان،دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و سایر سازندگان اقدام به تحقیق و ساخت کاتالیست ها و جاذب¬های موردنیاز صنایع پالایشی نموده است. به عنوان مثال استفاده از نخستین کاتالیست های ساخت داخل در سال ۱۳۹۴ با بارگیری ۲۰۰ تن کاتالیست واحد ایزومریزاسیون(که تحقیق و ساخت آن توسط پژوهشگاه پتروشیمی، شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا و شرکت پالایش نفت اصفهان انجام شده بود)، آغاز شد.

ذکر این نکته ضروری است که این کاتالیست قبلاً فقط در انحصار شرکت های (Axens) و (UOP) بوده، اما خوشبختانه با ساخت در داخل و بارگیری آن در واحدهای بنزین سازی اصفهان، برای نخستین بار پالایشگاه اصفهان موفق به تولید بنزین یورو ۵ گردید.

رئیس بررسی منابع و پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: درحال حاضر کلیه کاتالیستها و جاذب های مورد استفاده در واحدهای موجود و پروژه های در دست راه  اندازی از منابع داخلی تأمین می شود. این را هم اضافه کنم که ما نه تنها در کاتالیست بلکه در بخش پیچیده ترین دستگاه ها مانند DCS ، ابزار دقیق، کنترل سیستم ها، تولید انواع روغن ها، مواد شیمیایی، بخش راکتور و فن هوایی… قدرتمند پیش رفته ایم. خوشبختانه ما در بخش اجرا، مهندسی و بومی سازی هیچ مشکلی نداریم و ان شاءا… سعی داریم با تلفیق و یکپارچه اطلاعات صاحب لیسانس تولیدات شویم.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.