تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 22519

بیست و یکمین برنامه ” هر یکشنبه، یک افتتاح” و بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی خدماتی منطقه سه

بیست و یکمین برنامه ” هر یکشنبه، یک افتتاح” و بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی خدماتی منطقه سه

شهردار اصفهان: بازسازی و مرمت حمام شاهزاده ها متعلق به دوره صفویه توسط شهرداری/ احساس مسئولیت مدیریت شهری برای پاسداری از میراث فرهنگی به گزارش دنیای اسرار:بیست و یکمین برنامه ” هر یکشنبه، یک افتتاح” به پروژه های عمرانی خدماتی منطقه سه اختصاص داشت. در این برنامه که به صورت غیرحضوری برگزار شد، بالغ بر

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان: بازسازی و مرمت حمام شاهزاده ها متعلق به دوره صفویه توسط شهرداری/ احساس مسئولیت مدیریت شهری برای پاسداری از میراث فرهنگی

به گزارش دنیای اسرار:بیست و یکمین برنامه ” هر یکشنبه، یک افتتاح” به پروژه های عمرانی خدماتی منطقه سه اختصاص داشت. در این برنامه که به صورت غیرحضوری برگزار شد، بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال پروژه، بهره برداری و یا آغاز شد. آغاز عملیات اجرایی پارکینگ سنبلستان و بهره برداری از پروژه بهسازی و مرمت شده اثر تاریخی حمام شاهزاده ها از مهم ترین این پروژه ها بود.

شهردار اصفهان با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهراصفهان و در برنامه غیرحضوری «هریکشنبه، یک افتتاح» برای معرفی و بهره برداری ازپروژه های منطقه سه، با اشاره به اینکه امروز قطار پروژه های عمرانی آمده تا درمنطقه سه بدون توقف به مسیر خود ادامه دهد، اظهار کرد:  یکی از شعارهای ما پاسداری از میراث فرهنگی وتاریخ بشری در این شهر بود. تقریبا بخش زیادی از بافت تاریخی شهر اصفهان در منطقهسه قرار دارد، به طوریکه از ۲۲۰ محله در اصفهان ۱۴محله منطقه سه هرکدام یک گنجینهبشری است.    قدرت اله نوروزی ادامه داد: اگر شهرداری برای مرمت حمام شاهزاده ها اقدام کرد و امروز این اثر تاریخی با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان مرمت و بازسازی شده و آماده بهره برداری است تا دیگر شاهد ویرانه شدن این بخش از تاریخ شهر نباشیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این کار از نابودی و محو حمام شاهزاده ها جلوگیری می کند و این نشانه بزرگی از احساس مسئولیت مدیریت شهری برای پاسداری از این دستاوردهای بشری است. 

وی با اشاره به اینکه در همه نقاط شهر اصفهان این حساسیت وجود دارد، گفت: کسانی که بخواهند این رسالت را زیرسوال ببرند، باید بدانند معتقدیم به دلیل حساسیت میراثی در منطقه سه باید از این منطقه کاملا مراقبت شود و اگر سهوا خطایی صورت می گیرد که موجب آزرده خاطر کردن دوستداران شهر می شود، شهردار منطقه با شجاعت اقدامات اصلاحی را انجام دهد و طبق نظر میراث فرهنگی حرکت کند.    

وی با اشاره به افتتاح پروژه های منطقه سه و آغاز عملیات عمرانی پارکینگ سنبلستان به صورت غیرحضوری و بدون حضور مردم، اظهار کرد: برگزاری افتتاحیه با این شیوه، بخشی از آثار خاصی است که در کشور به خاطر کرونا ایجاد شده است؛ امیدواریم مردم شریف اصفهان این اقدامات و افتتاحیه ها را از طریق فضای مجازی دنبال کنند تا در جریان اتفاقات شهر باشند.   

شهردار اصفهان با قدردانی از همراهی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای حساسیت نسبت به مسائل میراث فرهنگی در شهر اصفهان و تصویب لوایح و طرح هایی در این راستا اظهار کرد: با کمک این مصوبات است که شهرداری توانسته در این زمینه اقداماتی داشته باشند.

*تلاش شبانه روزی مدیریت شهری برای قرار گرفتن اصفهان در مسیر توسعه  

همچنین علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری تلاش شبانه روزی دارد تا ماموریت خود را به پیش ببرند و اصفهان مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند، گفت: از تلاش های شهرداری منطقه سه، پیمانکاران، کارگرانی که در رقم زدن این طرح ها نقش داشتند تشکر می کنم.

وی با اشاره به روز پرستار، اظهار کرد: به منظور جبران بخشی از زحمات پرستاران و پزشکان و کادر درمان، حدود ۷ هزار تقدیرنامه از سوی مدیریت شهری اصفهان برای تیم پزشکی و کادر درمان در شهر اصفهان تهیه شده و به زودی توزیع خواهد شد چراکه این اقدام در محور وظایف ماست.

*۱۶ میلیارد تومان برای ساماندهی محور چهارباغ

در ادامه، حسین کارگر، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه تصویبی شهرداری منطقه سه در سال جاری ۱۹۸ میلیارد تومان بود که ۷۹ درصد آن معادل ۱۵۵ میلیارد تومان جذب شده است، گفت: بودجه عمرانی منطقه در سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان، بودجه جاری ۵۰ میلیارد و سهم متمرکز ۳٫۵ میلیارد تومان است که با توجه به افزایش صدور پروانه ساختمانی نسبت به ۹۸ و ۹۷ افزایش درآمدها نیز قابل توجه بود.

وی ادامه داد: آمار پروانه صادره منطقه سه تا ۲۵ آذر سال جاری ۲۸۱ هزار مترمربع در قالب ۲۷۲ پروانه بود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشتیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز بالغ بر دو هزار میلیارد ریال بهره برداری از پروژه ها داریم که اقداماتی که در منطقه سه انجام می شود نسبت به سایر مناطق متفاوت است چراکه در این منطقه بر احیای بافت تاریخی و مرمت اماکن تاریخی در این چند ساله اقدام شده است.

*تعامل با میراث داران شهر

وی با اشاره به اینکه به منظور سهولت و روان سازی در این قسمت شهر، واحدی تحت عنوان بازآفرینی شهرداری در شکل گرفت و درخواست سرمایه گذارن در بخش خصوصی برای احیای بافت های تاریخی و خانه های قدیمی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در همین زمینه هم امسال همایشی تحت عنوان «میراث داران شهر» برگزار کردیم و همکاری ها و درخواست ها برای اقدامات مشارکتی مورد بررسی قرار گرفت. 

کارگر با بیان اینکه قدمت حمام شاهزاده ها به دوران صفوی بازمی گردد و این مکان به صورت مخروبه درآمده بود، گفت: شهرداری توانست با تملک این مکان و صرف هزینه ۵۰ میلیارد تومانی برای آزادسازی و احیای آن این حمام ۷۰۰ مترمربعی را از تخریب نجات دهد.

* حمام خسرو آقا مرمت شده و در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد

وی ادامه داد: همچنین احداث خیابان حکیم سبب مخروبه شدن حمام خسروآقا با قدمت صفوی شده بود که مرمت این حمام نیز در این دوره آغاز و انجام شد و در جهت اقدامات فرهنگی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد. 

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: یکی دیگر از پروژه های مرمتی منطقه سه، احیای موزه سرای خیار در محور میدان تا میدان شهر اصفهان است؛ این اثر هم در زیربنای سه هزار مترمربع تملک و برای مرمت و تملک آن ۲۲ میلیارد هزینه شد. 

وی با بیان اینکه اجرای عملیات آسفالت برداری، زیرسازی، سنگ فرش و گچ سازی سقف بازارچه آقا در گذر هارونیه از دیگر طرح های مرمتی در منطقه سه بود، تصریح کرد: همچنین ساماندهی محور تاریخی دردشت امسال آغاز شد و به پایان رسید. مرمت بازار نظامیه با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر طرح های میراثی شهرداری در این منطقه بود. 

کارگر مناسب سازی سطح خیابان ها و پیاده روها برای عبور افراد دارای معلولیت، احداث سرویس بهداشتی در توحیدخانه، مرمت و بازسازی سرویس های بهداشتی سطح منطقه و تکمیل تجهیزات میدان امام علی (ع) که ۱۵ میلیارد هزینه دربرداشت را از دیگر طرح های اجرا شده در سطح منطقه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای اجرای کف فرش، پیاده راه وسط و آب نمای وسط محور چهارباغ عباسی تاکنون ۱۶ میلیارد تومان از طریق منطقه سه هزینه شده است، اظهار کرد: اجرای طرح های مشارکتی بخش دیگری از دستاوردهاست که در این زمینه امروز پروژه مشارکتی مجتمع تجاری – اداری موقوفه شیخ علیخان بهره برداری می شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: سهم شهرداری اصفهان از این مجتمع ۲۲ واحد اداری و ۲ واحد تجاری است.

وی با بیان اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی سنبلستان نیز امروز به صورت مشارکتی کلنگ زنی می شود، گفت: عرصه این پارکینگ دو هزار و ۵۰۰ متر است که زیربنای آن به ۱۰ هزار و ۷۰۰ متر با ظرفیت ۳۵۰ تا ۴۰۰ خودرو می رسد و تا ۱۸ ماه دیگر بهره برداری می شود. 

کارگر افزود: از سوی شهرداری منطقه سه سالانه ۳۰ میلیارد تومان هزینه رفت و روب و فضای سبز می شود که از پاکبانان و کارگران که طی این یک سال در شرایط سخت کرونایی کار را به نحو احسن انجام دادند و توانستند با اقدامات خود یک روز تاخیر در کار نداشته باشند، قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی منطقه نیز تمام رخدادها به سرانجام رسید و امسال طرحی توسط معاونت فرهنگی پیشنهاد شد که اقدامات و رخدادهایی ۱۴ محله منطقه، به تصویر کشیده شود که در نهایت یکی از محلات به نام «نقش جهان» در کتابی با نام «نگین اصفهان» به تصویر کشیده شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: در سال جاری با توجه به اقدامات زیاد در حوزه آزادسازی ۱۶ میلیارد تومان برای آزادسازی، عقب نشینی و رفع گلوگاه ها، هزینه اجرایی داشتیم که نسبت به سال قبل گلوگاه های بیشتری در محله های منطقه سه برطرف شد.

همچنین شهردار اصفهان، رییس شورای شهر و اعضای شورای شهر به مناسبت روز پرستار در صحن علنی شورای اسلامی شهر از رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری اصفهان به نمایندگی از پرستاران، تجلیل و تقدیر کردند.  

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.