تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کد خبر : 3310

بیش از ۱۴۰ طرح به مناسبت هفته بهزیستی در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

بیش از ۱۴۰ طرح به مناسبت هفته بهزیستی در  اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

پایگاه خبری دنیای اسرار بیش از ۱۴۰ طرح به مناسبت هفته بهزیستی در  اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۱۴۰ طرح با اعتباری بالغ ‌بر ۷۰ میلیارد ریال در استان اصفهان در هفته بهزیستی خبر داد.   به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکنرمرضیه

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

بیش از ۱۴۰ طرح به مناسبت هفته بهزیستی در  اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۱۴۰ طرح با اعتباری بالغ ‌بر ۷۰ میلیارد ریال در استان اصفهان در هفته بهزیستی خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکنرمرضیه فرشاد با اشاره به شعار امسال هفته بهزیستی، اظهار داشت: “بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن” شعاری که است که هفته بهزیستی به آن نامگذاری شده است.

وی توانمندسازی اجتماعی را به عنوان یک رسالت اصلی قلمداد کرد و افزود: در صدد هستیم با پیگیری جدی فرصتی برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این اداره فراهم آوریم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به نمایشگاه نقاشی “به رنگ آفتاب” که با آثاری از معلولان ذهنی، جسمی- حرکتی، نابینا، ناشنوا، اعصاب و روان و اتیسم در حال برگزاری است، تصریح کرد: این رسالت نه تنها در حوزه توانبخشی که در همه حوزه‌های تخصصی بهزیستی جریان دارد.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاحی بهزیستی استان ادامه داد: اشتغال و کارآفرینی یکی از شاخص‌هایی است که مورد توجه سازمان بهزیستی است، در این راستا، استان اصفهان در هفته بهزیستی بیش از ۹۰ طرح اشتغالزایی را در سطح استان افتتاح می‌کند.

فرشاد اظهار داشت: در اشتغال و کار آفرینی فرد با رفع نیازهای اقتصادی خود، از بیکاری نجات می‌یابد و با اشتغال به یک هویت اجتماعی می‌رسد و این هویت اجتماعی در نهایت منجر به افزایش عزت نفس و احساس ارزشمندی فردمی‌شود.

وی ادامه داد: مددجویان پس از آمادگی شغلی و دریافت وام به مرحله بازاریابی و فروش صحیح نرسیده‌اند. لذا، فروش و بازاریابی حلقه مفقوده این چرخه بوده است. به همین خاطر با رایزنی با کارشناسان مختلف درون و برون سازمانی، به این نتیجه رسیدیم که یک شرکت تعاونی متمرکز در سطح استان، وظیفه عرضه و فروش محصولات مددجویان را به عهده بگیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: در همین راستا، نخستین شرکت تعاونی اشتغال مددجویان (تام) بهزیستی کشور در اصفهان راه‌اندازی شد. این شرکت فرصتی برای سامان دهی فروش تولیدات مددجویان و کمک به توسعه کارآفرینی جامعه هدف بهزیستی است.

وی بهره‌برداری ۲۲ طرح‌ مسکن مددجویی را از دیگر طرح‌های هفته بهزیستی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس یک تفاهم‌نامه چند جانبه برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در مناطق شهری مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از مشارکت بهزیستی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز کمک بلاعوض و در مناطق روستایی مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از مشارکت همین نهادها کمک بلاعوض به همراه ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال وام ۴ درصد پرداخت می‌شود.

فرشاد افزود: با توجه به اینکه در مناطق شهری وامی برای متقاضیان مسکن تحت پوشش تعریف نشده است تنها مددجویانی که در پروژه‌های مسکن مهر یا پروژه‌های بنیاد مسکن ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی در خصوص مسکن معلولان تک معلولی شهری و روستایی با محدودیت‌هایی روبرو است و فقط مبلغی بین ۱۰ میلیون ریال تا ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به افتتاح پنل خورشیدی در مرکز جامع الزهرا نایین گفت: این مرکز در راستای تامین انرژی مورد نیاز خود اقدام به نصب پنل خورشیدی کرد.

وی ادامه داد: نصب این پنل خورشیدی بر پایه تحقیقات، بررسی و مطالعات صورت گرفته است که علاوه بر صرفه‌جویی در تامین انرژی، برق مورد نیاز خود را تامین و بخشی از آن جهت کسب درآمد در قالب قراردادی ۲۰ ساله در اختیار اداره برق قرار می‌گیرد.

فرشاد خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، مرکز مشاوره خدمات تخصصی و عمومی روان‌شناختی، مراکز توانبخشی روزانه حرفه آموزی، مرکز سالمندان، مهدکودک از دیگر طرح‌های  بهزیستی در سراسر استان اصفهان است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.