تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 29627

بیش از ۵۰ درصد محصولات صادراتی گلخانه‌ای از استان اصفهان است

بیش از ۵۰ درصد محصولات صادراتی گلخانه‌ای از استان اصفهان است

به گزارش دنیای اسرار :معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان رتبه اول تا سوم کشور را در تعداد واحدهای تولیدی دارد، گفت: بیش از ۵۰ درصد محصولات صادراتی گلخانه‌ای از استان اصفهان است. محمود اعتباری با بیان اینکه تضمین سلامت و نظارت بر سلامت محصولات صادراتی در حوزه

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار :معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان رتبه اول تا سوم کشور را در تعداد واحدهای تولیدی دارد، گفت: بیش از ۵۰ درصد محصولات صادراتی گلخانه‌ای از استان اصفهان است.

محمود اعتباری با بیان اینکه تضمین سلامت و نظارت بر سلامت محصولات صادراتی در حوزه غذا و دارو است، اظهار کرد: نظارت بر محصولات وارد شده به استان نیز توسط معاونت غذا و دارو انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: سیب سلامت به ما آرامش می‌دهد که در تولید، واردات و صادرات مواد غذایی خوراکی آشامیدنی و محصولات آرایشی بهداشتی نظارت کافی وجود دارد و این آرامش به جامعه منتقل می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه فرآورده‌ها و داروهای توزیع شده در خارج از سیستم قاچاق و مورد تأیید نیست، ابراز داشت: گاهی کمبودها با داروهای تولید داخل پوشش داده می‌شود؛ بنابراین ممکن است کمبود در مقاطعی به صفر برسد اما به دلیل محدودیت‌ها امکان تکرار آنها نیز وجود دارد.

اعتباری بیان کرد: سامانه “تیتک” رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فراورده‌های سلامت‌محور سازمان غذا و دارو کشور تضمین می‌کند دارو از کدام شرکت به کدام داروخانه‌ها داده شد و داروخانه‌ها به کدام بیماران داده‌اند، یعنی از تولید تا مصرف بر دارو نظارت می شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره تقریباً دو بار در سال محصولات بازار را کنترل می‌کنیم، گفت: در مورد محصولات کشاورزی هم نمونه‌برداری انجام می‌شود و اگر تخلفاتی از بالا بودن میزان سموم وجود داشته باشد، وزارت بهداشت به جهاد کشاورزی اعلام و پیگیری‌های لازم انجام می شود.

مرجان هادیان با اشاره به اینکه در محصولاتی مثل سویا، ذرت، کلزا و دانه پنبه احتمال تراریخته بودن هست، اضافه کرد: چندین سال است در مورد آبلیموهای صنعتی مکاتباتی انجام گرفته که به یک استاندارد قوی برای اصالت سنجی آبلیمو دست پیدا کنیم.

وی با اعلام شماره تلفن سامانه شکایات مدیریت ۳۷۹۲۴۸۵۰، خاطر نشان کرد: این سامانه آماده استعلام و پاسخگویی به شکایات تلفنی و حضوری است و از سوی سازمان غذا و دارو نیز رصد می‌شود.

 

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.