تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 22417

تاریخچه مخابرات شهرستان نائین

تاریخچه مخابرات شهرستان نائین

رئیس اداره مخابرات شهرستان نائین در برنامه چتر ارتباط به تشریح تاریخچه مخابرات این شهرستان پرداخت . به گزارش  دنیای اسرار،مرتضی حقیقی با اشاره به اینکه سابقه مخابراتی شهرستان نائین به زمان مظفرالدین شاه قاجار برمیگردد؛اظهار کرد : در آن زمان خطوط تلگراف در ایران دایر شد و با عبور خط تلگراف تهران بندرعباس از

Print Friendly, PDF & Email


رئیس اداره مخابرات شهرستان نائین در برنامه چتر ارتباط به تشریح تاریخچه مخابرات این شهرستان پرداخت .

به گزارش  دنیای اسرار،مرتضی حقیقی با اشاره به اینکه سابقه مخابراتی شهرستان نائین به زمان مظفرالدین شاه قاجار برمیگردد؛اظهار کرد : در آن زمان خطوط تلگراف در ایران دایر شد و با عبور خط تلگراف تهران بندرعباس از نائین ،ارتباط در این شهرستان برقرار گردید.

وی افزود :در آن زمان در شهرستان نائین تشکیلاتی با عنوان پستل که امور پست و تلگراف و نگهداری از آن را بعهده داشت ایجاد شد. در این تشکیلات، کارکنان امور پستی( ارسال و توزیع نا مه ها و تلگرافها ) و نیز نگهداری از خطوط تلگراف را با استفاده از شتر تندرو و اسب انجام می دادند و هزینه ای بعنوان حق علیق که هزینه علوفه و خوراک دام بود دریافت می کردند و در حال حاضر می توان از این هزینه بعنوان هزینه ی سوختی که بعضا به رانندگان پرداخت می شود؛ یاد نمود.

رئیس مخابرات شهرستان نائین با اشاره به راه اندازی اولین میز ارتباطی نائین، بیان کرد: در دهه ی ۱۳۳۰ شمسی،برای اولین بار مخابرات یا اداره تلفن در این شهرستان راه اندازی شده است.

مرتضی حقیقی ادامه داد: بعد از انقلاب و با ورود سیستمهای آنالوگ ، در سال ۱۳۶۳ ،اولین مرکز ۲۰۰۰ شماره ای آنالوگ در شهرستان نائین راه اندازی شد و تا پایان دهه شصت همه روستاهای بالای صد خانوار به تلفن مجهز شدند.

وی در پایان عنوان نمود: از اوایل دهه هفتاد سیستهای دیجیتال وارد ساختار مخابراتی میشوند که در حال حاضر کلیه شهرهای شهرستان نائین و ۱۵۰ روستا و آبادی این شهرستان، دارای ارتباط تلفن ثابت هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.