تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۴۳
کد خبر : 31926

تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها “پس از انقلاب” با واگذاری ۲۷۹۰۰ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان

تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها “پس از انقلاب” با واگذاری ۲۷۹۰۰ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛ تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها “پس از انقلاب” با واگذاری ۲۷۹۰۰ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از پس از انقلاب اسلامی برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها ۲۷ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی دولتی

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از پس از انقلاب اسلامی برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها ۲۷ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان واگذار شده است.

به گزارش دنیای اسرار؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت های قابل توجه حوزه های مختلف راه و شهرسازی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی، در استان اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است به همین جهت نسبت به واگذاری اراضی واقع در محدوده عمل این اداره‌کل اعم از محدوده و حریم شهرها براساس کاربری‌های مرتبط در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران اقدام می شود.

وی با بیان اینکه از دهه ۶۰ تا کنون ۲۷ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی دولتی با کاربری های مختلف در سطح استان اصفهان برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها واگذار شده است اذعان داشت: از این میزان دو هزار و۸۱ هکتار با کاربری مسکونی و ۲۵ هزار و ۸۹۲ هکتار با کاربری های درمانی، بهداشتی، آموزشی، صنعتی و خدماتی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در مجموع ۹۲۵ هکتار تملک و واگذاری اراضی دولتی به صورت ویژه در مناطق مختلف شهر اصفهان انجام پذیرفته است که از این میزان بیش از ۱۱۰ هکتار در منطقه شمال، ۱۳۵ هکتار منطقه جنوب، ۶۲۰ هکتار منطقه غرب و ۶۰ هکتار منطقه شرق بوده است.

وی بیان داشت: در طی این سال ها هفت هزار و ۲۰۴ هکتار از اراضی استان تحصیل شده و با تلاش های به عمل آمده در راستای حفظ و حراست از اراضی دولتی ۱۳ هزار و ۳۸۲ فقره سند تک برگ اخذ شده است.

قاری قرآن گفت: در جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان (آزادگان- جانبازان بالای ۲۵ درصد، خانواده معظم شهدا و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد)، اراضی مورد نیاز برای تعداد یکهزار و ۳۹ نفر از این عزیزان واگذار شد.

وی با اشاره به مناطق و محلاتی که پس از انقلاب اسلامی ایجاد و توسعه یافتند اذعان داشت: در استان اصفهان این مناطق و محلات شامل شهرک نگین، شهرک کوثر، شهرک رسالت، شهرک سیمرغ، بلوار کاوه، کوی پرتو بختیار دشت، در غرب (شهرک های ولیعصر، امیرحمزه و شفق)، در جنوب (کوی امام صادق، کوی سپاهان، کوی زیتون و سپاهان شهر) بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.