تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 8190

تامین خوراک داخلی و بازار فروش تضمینی، نقطه قوت پالایشی ها در روزهای سخت

تامین خوراک داخلی و بازار فروش تضمینی، نقطه قوت پالایشی ها در روزهای سخت

رئیس بازاریابی وفروش «شپنا» تاکید کرد: تامین خوراک داخلی و بازار فروش تضمینی، نقطه قوت پالایشی ها در روزهای سخت به گزارش دنیای اسرار:ابراهیم کاویان پور رئیس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان  در خصوصچشم انداز صنعت پالایشی در سال ۹۸ بیان کرد: با توجه به اینکه هم خوراک پالایشگاهها از بازار داخل تامین می

Print Friendly, PDF & Email

رئیس بازاریابی وفروش «شپنا» تاکید کرد:

تامین خوراک داخلی و بازار فروش تضمینی، نقطه قوت پالایشی ها در روزهای سخت

به گزارش دنیای اسرار:ابراهیم کاویان پور رئیس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان  در خصوصچشم انداز صنعت پالایشی در سال ۹۸ بیان کرد: با توجه به اینکه هم خوراک پالایشگاهها از بازار داخل تامین می شود و هم بخش عمده محصولات پالایشی در بازار داخل عرضه  می گردد، بنابراین آثار تحریم ها بر روند فروش این صنعت کمرنگ تر از صنایع صادرات  محور بوده و کاهش ظرفیتی بابت تحریم نخواهیم داشت؛ اما با این حال صادرات فرآورده های ویژه پالایشگاه ها از محدودیت های تحریم تاثیر می پذیرد.

وی افزود: تنها مشکلی  که تداوم تحریم ها در پی خواهد داشت، احتمالا روند تامین تجهیزات و ماشین آلات درپالایشگاه هایی است که در حال اجرای طرح های ارتقای کیفیت فرآروده های خود هستند ومی توان گفت تقریبا تمامی پالایشگاه ها در حال اجرای طرح های بهبود کیفی محصولات  خود هستند.

کاویان پور گفت: طبق استانداردهای بین المللی، از سال ۲۰۲۰ نظارت بر میزان گوگرد در فرآورده های پالایشی سختگیرانه تر اعمال خواهد شد و اگر نتوانیم تا آن زمان پروژه های کیفی سازی را به سرانجام برسانیم، با مشکلاتی در صادرات مواجه خواهیم شد. از این رو تعویق در زمان بهره برداری از پروژه های بهینه سازی فرآورده های پالایشی، در بلند مدت چالش صنعت محسوب می شود.

این کارشناس صنعت  پالایشی ضمن تاکید بر تاثیر قیمت نفت خام و نرخ ارز بر سودآوری پالایشگاه ها، گفت:قیمت جهانی نفت خام و نیز نرخ ارز مستقیما بر سودآوری پالایشی ها اثرگذار است.افزایش نرخ ارز نیمایی اگر چه هزینه های پالایشگاه ها را افزایش خواهد داد؛ ولی  اثر مثبت به مراتب با اهمیت تری بر رشد درآمد پالایشی ها دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود چنانچه اتفاق خاصی که روند عرضه و تقاضای نفت را متاثر کند، رخ ندهد؛ نفت خام جهانی در محدوده ۵۵ تا ۷۰ دلار در نوسان باشد. این نرخ برای پالایشی ها نرخ مناسبی است. البته در صورت کاهش حجم فروش نفت ایران، احتمالا نرخ خوراک پالایشگاه ها کاهش یابد.

کاویان پور در خصوص ظرفیت تولید پالایشگاه ها عنوان کرد:ظرفیت تولید روزانه پالایشگاه های کشور در حال حاضر ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفتخام است و افزایش حجم تولید در کوتاه مدت امکانپذیر نیست. در حال حاضر پالایشگاهها تقریبا با تمام ظرفیت خود تولید می کنند و با خطوط تولید فعلی، نمی توان انتظارافزایش ظرفیت تولید داشت.

رئیس بازاریابی و فروش شپنا در خاتمه تصریح کرد: تامین مواد اولیه از بازار داخل و بازار فروش داخلی و تضمین شده، مهمترین نقطه قوت پالایشگاه ها محسوب می شود. با این شرایط، تولید پالایشگاه ها حتی در صورت تشدید محدودیت های بین المللی تداوم خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.