تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر : 32972

تامین زمین برای ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

تامین زمین برای ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛ تامین زمین برای ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از تامین زمین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان برای ساخت ۱۱ هزار و ۵۰۰

Print Friendly, PDF & Email

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تامین زمین برای ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از تامین زمین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان برای ساخت ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی (انفرادی و گروهی) خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار:حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ اظهار داشت: در استان اصفهان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که ثبت نام در آنها انجام شده است تامین زمین برای حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد به صورت ویلائی (انفرادی و گروهی) صورت پذیرفته است.

 

وی افزود: از این میزان بیش از شش هزار واحد به صورت انفرادی و مابقی بصورت ویلائی دو و سه طبقه بوده که از این میزان نیز حدود سه هزار واحد تا کنون به متقاضیان تخصیص شده و بسته به شهرها و پروژه‌های مختلف در حال اخذ پروانه و اجرای فونداسیون و اجرای اسکلت و سقف هستند.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بالغ بر ۴۳۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد تا کنون ۱۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته‌شدند.

 

وی اضافه کرد: برای این طرح در استان اصفهان بالغ بر ۹۱ هزار واحد تامین شده و تاکنون بیش از ۴۵ هزار واحد پروژه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) تعریف شده است.

 

فلاح اضافه کرد: از این تعداد بیش از ۲۹ هزار نفر تا کنون تخصیص پروژه شده‌اند که برای ۲۶ هزار واحد قرارداد ساخت با سازنده منعقد و حدود ۲۰ هزار واحد پروانه برای این پروژه‌ها توسط شهرداری‌های سطح استان صادر شده است که در مراحل مختلف ساخت شامل اجرای فونداسیون تا مراحل اسکلت و سقف و سفتکاری هستند.

 

وی افزود: در سطح استان اصفهان بالغ بر ۲۶ هزار واحد بصورت انبوه‌سازی در حال اجرا است.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: مطابق با برنامه ریزی بعمل آمده سعی می‌شود تا تعدادی از واحدها در برخی از پروژه‌ها تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیاست گذاری ساخت واحدهای ویلائی پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ماه ۱۴۰۰ در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرارگرفت، این اداره کل نیز این موضوع را در دستور کار ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها قرار داد تا نسبت به شناسائی اراضی مستعد ساخت مسکن ویلائی اقدام کنند.

 

فلاح عنوان کرد: در شهرهایی که زمین مورد نیاز برای واگذاری ویلائی به متقاضیان حائز شرایط وجود نداشته با استفاده از سایر روش‌های تامین زمین در حال پیگیری این موضوع هستیم تا طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد سالجاری تامین زمین این شهرها نیز تعیین تکلیف شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.