تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر : 19097

تامین پایدار آب شرب ۹۰ روستای شهرستان سمیرم

تامین پایدار آب شرب ۹۰ روستای شهرستان سمیرم

مدیر آبفای منطقه سمیرم: مدیر آبفای منطقه سمیرم اعلام کرد: در حال حاضر آب شرب ۹۰ روستای تحت پوشش آبفای سمیرم از طریق ۱۶ دهنه چشمه و ۳۸ فقره چاه به صورت پایدارتامین می شود و آبرسانی به  هیچ روستای تحت پوشش آبفا سمیرم به صورت سیار انجام نمی گیرد.  مجید صابری بیان کرد: هم

Print Friendly, PDF & Email

مدیر آبفای منطقه سمیرم:

مدیر آبفای منطقه سمیرم اعلام کرد: در حال حاضر آب شرب ۹۰ روستای تحت پوشش آبفای سمیرم از طریق ۱۶ دهنه چشمه و ۳۸ فقره چاه به صورت پایدارتامین می شود و آبرسانی به  هیچ روستای تحت پوشش آبفا سمیرم به صورت سیار انجام نمی گیرد. 

مجید صابری بیان کرد: هم اکنون از ۳۸ حلقه چاه، ۲۸ حلقه ی آن در مدار بهره برداری قرار دارد و دبی  چاه ها ۱۵ لیتر در ثانیه است.

وی اختلاف ارتفاع در مناطق مختلف سمیرم را تا بیش از ۲ هزار متر  اعلام کرد و اظهار داشت: برای اینکه آبرسانی پایدار به تمام روستاهای تحت پوشش آبفا سمیرم در ارتفاعات مختلف انجام گیرد، ۴۸ ایستگاه پمپاژ احداث و راه اندازی شده است تا بدین ترتیب آب  شرب روستاییان بدون کوچکترین وقفه ای تامین گردد.

مدیر آبفای منطقه سمیرم هدر رفت آب در روستاهای سمیرم را ۴۵ درصد دانست و بیان داشت: میزان هدر رفت آب در روستاهای سمیرم بالا است و مقرر گردیده است که با اصلاح شبکه فرسوده،  این رقم کاهش یابد.

صابری گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی می شود در ماه های آینده با تامین اعتبارات لازم این رقم افزایش یابد. این در حالیست که در ۲ سال گذشته بیش از ۷۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب در روستاها  اصلاح و بازسازی شده اند.

وی شناسایی انشعابات غیر مجاز را نیز یکی از اولویت ها در روستاها دانست و تصریح کرد: به منظور کاهش هدر رفت آب و نیز کاهش سرانه مصرف در روستاها،  شناسایی انشعابات غیر مجاز در اولویت قرار گرفته است.

مدیر آبفای منطقه سمیرم کیفیت آب شرب روستاها در سمیرم را نیز مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: آب شرب سمیرم از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، با این وجود آب شرب روستاها  به طور مستمر مورد پایش میکروبی و شیمیایی  قرار می گیرد و سلامت آن مورد تایید دستگاه های ذیصلاح می باشد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.