تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 25973

تاکید استاندار اصفهان بر مدیریت مصرف گاز طبیعی

تاکید استاندار اصفهان بر مدیریت مصرف گاز طبیعی

دکتر عباس رضایی، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای تامین گاز مستمر در فصل سرد، بر دستورالعمل های لازم الاجرا توسط دستگاه های اجرایی و ادارات سطح استان برای مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد. به گزارش دنیا ی اسرار، درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی “عملیات پاسخ به بحران استان” که با حضور مدیران

Print Friendly, PDF & Email


دکتر عباس رضایی، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای تامین گاز مستمر در فصل سرد، بر دستورالعمل های لازم الاجرا توسط دستگاه های اجرایی و ادارات سطح استان برای مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد.

به گزارش دنیا ی اسرار، درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی “عملیات پاسخ به بحران استان” که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی به منظور اتخاذ راهکارهای مدیریت مصرف حامل های انرژی برگزار شد، استاندار اصفهان گفت: با توجه به کمبود منابع آب و برق، صرفه جویی و کاهش مصرف برق و آب در تمامی ادارات لازم الاجرا است و با ادارات متخلف برخورد خواهد شد.

در این نشست، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به سیاست های پنجگانه مدیریت مصرف گاز بر اساس مصوبات شورای عالی انرژی کشور در بخش های فرهنگ سازی، مدیریت مصرف مشترکین خانگی، اداری و تجاری مدیریت مصرف گاز صنایع، بهینه سازی مصرف نیروگاه ها و حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان بر ضرورت اجرای مفاد قانونی اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد.

وی، با بیان اینکه سالانه حدود ۲۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان اصفهان توزیع و به مصرف می رسد گفت: در نیمه اول سال عمده مصارف گاز در صنایع و نیروگاه ها می باشد، اما با ورود به نیمه دوم سال با رشد حدود ۳ برابری مصرف گاز در بخش های خانگی، تجاری و اداری مواجه می شویم که برای تامین پایدار و مستمر گاز مصرفی این بخش ممکن است ناگزیر به ایجاد احتمالی محدودیت مصرف در برخی از صنایع شویم.

مهندس علوی، افزود: به منظور مدیریت مصرف گاز بویژه در نیمه دوم سال، اجرای برنامه های بهینه سازی مصرف گاز در تمامی بخش ها بخصوص در صنعت ضروری است، لذا با برآوردهای انجام شده در خصوص ظرفیت گازرسانی در سطح استان و همچنین بر اساس ابلاغیه های قانونی موجود؛ صرفه جویی ۱۰ درصدی در بخش خانگی، تجاری و اداری و ۵۰ درصدی در بخش صنعت و نیروگاه اجتنابب ناپذیر است، که بخشی از این مهم با اجرای طرح های بهینه سازی مصرف گاز و بخش دیگر با ایجاد محدودیت های اعلام شده از سوی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به برخی از برنامه های اجرایی در راستای بهینه سازی مصرف، از پرداخت یک میلیارد تومان پاداش در قالب تخفیف گازبها، ویژه مشترکین کم مصرف خبرداد و گفت: همچنین ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در سطح مدارس، فرهنگ سراها، ادارات و سازمان ها طی ۵سال اخیر برگزار شده است.

مهندس علوی، گفت: همچنین در بخش مصرف کنندگان خانگی، طرح تشویقی بهینه سازی موتورخانه های مجتمع های مسکونی از نیمه دوم سال گذشته آغاز گردیده که در سه حوزه تنظیم مشعل، عایق کاری و نصب رسوب گیر به صورت رایگان برای مشترکین در حال اجراست.

وی، افزود: در خصوص مصرف کنندگان اداری نیز طی سه ماهه پایانی سال گذشته حدود یک هزار و ۴۱۵ مورد بازدید از مجتمع های اداری در سطح استان انجام شد و مشخص گردید وضعیت سیستم های گرمایشی برخی از ادارات نامطلوب بوده و ضروریست تا شروع سرمای سال جاری نسبت به اصلاح سیستم های مذکور اقدام گردد که این مهم توسط فرمانداری های سطح استان بصورت مستمر مورد پیگیری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در خصوص برنامه های بهینه سازی مصرف گاز در بخش مصرف کنندگان صنعتی به وظایف سازمان صمت و اداره کل استاندارد استان جهت انجام ممیزی های انرژی در واحدهای صنعتی، اشاره و تاکید کرد: استفاده از خطوط تولید با رده انرژی پایین در فرآینده های انرژی بر، باید تحت نظارت سازمان صمت و اداره کل استاندارد قرار گرفته و فرآیندهای مشمول استاندارد اجباری انرژی، حتماً نسبت به اخذ گواهی نامه استاندارد اقدام نمایند.

وی، خاطر نشان ساخت: بزودی پذیرش اشتراک گاز منوط به ارائه گواهی استاندارد و انرژی از اداره کل استاندارد مربوطه خواهد شد، همچنین بازسازی، نوسازی و توسعه تمامی صنایع به استناد قانون اصلاح الگوی مصرف باید تحت ممیزی انرژی قرار گرفته و تایید های لازم اداره کل استاندارد را اخذ کنند.

مهندس علوی، در خصوص محورهای چهارم و پنجم سیاست های مدیریت مصرف گاز، بر لزوم ارتقای بازدهی نیروگاه های تولید برق و ایجاد بستر توسعه فناوری های استفاده از انرژی ها تجدید پذیر تاکید نمود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در پایان  تاکید کرد: برای فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی، فعال سازی روابط عمومی های تمامی سازمان ها، همکاری صدا و سیما، رسانه ها و همچنین کمیته های فرهنگ شهروندی مورد نیاز است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.