تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر : 7617

تبلور سیره امام خمینی (ره) در دومین جشنواره تئاتر و نمایش نامه نویسی روح الله

تبلور سیره امام خمینی (ره) در دومین جشنواره تئاتر و نمایش نامه نویسی روح الله

تبلور سیره امام خمینی (ره) در دومین جشنواره تئاتر و نمایش نامه نویسی روح الله به گزارش دنیای اسرار:مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان: جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله در جهت اقتصاد مقاومتی، با کمترین هزینه‌ها و به دور از حواشی و اسراف برگزارمی شود.حجت الاسلام عباس کمساری با

Print Friendly, PDF & Email

تبلور سیره امام خمینی (ره) در دومین جشنواره تئاتر و نمایش نامه نویسی روح الله

به گزارش دنیای اسرار:مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان: جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله در جهت اقتصاد مقاومتی، با کمترین هزینه‌ها و به دور از حواشی و اسراف برگزارمی شود.
حجت الاسلام عباس کمساری با بیان اینکه این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج اندیشه و سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود گفت: هنر تئاتر هنری است که مستقیم و بدون هیچ واسطه ای پیام و سخن خود را با مخاطبش درمیان می گذارد و هدف ما استفاده از ویژگی تاثیرگذار تئاتر برای آشنایی جوانان با اندیشه ها و سیره امام راحل است.
وی این جشنواره را یک جشنواره مردمی دانست و تاکید کرد: تلاش ما بر این بود که در جهت اقتصاد مقاومتی، جشنواره را با کمترین هزینه و به دور از حواشی و اسراف برگزار شود .
کمساری در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته نخستین دوره این جشنواره برگزار شد و برخی آثار رسیده با محورهای تعیین شده مرتبط نبودند افزود:خوشبختانه امسال آثار رسیده به دبیرخانه دومین جشنواره از سطح کیفی خوبی برخوردار و با موضوع آن مرتبط هستند.
در ادامه دبیر هنری دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله گفت: امسال ۱۰۲ اثر در بخش تئاتر جشنواره شرکت کردند که از این تعداد در بخش تئاتر صحنه ای ۵۶ اثر و در بخش تئاتر خیابانی ۳۱ اثر و در بخش ویژه امسال که شامل تئاتر کودک و نوجوان می شود ۱۵ اثر و ۹۸ اثر نیز در بخش نمایشنامه نویسی به دبیرخانه رسیده است.
وی افزود: از بین آثار رسیده هشت اثر در بخش صحنه‌ای، هفت اثر در بخش خیابانی و یک اثر در بخش ویژه کودک و نوجوان به مرحله نهایی و اجرا رسیدند و در بخش نمایشنامه نویسی نیز ۸ اثر کاندید شده‌اند که ترتیب رتبه آنان در روز اختتامیه اعلام می‌شود.
وی تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه را ۲۲۰ اثر عنوان و بیان کرد: یک تئاتر مهمان نیز از ندامتگاه زنان اصفهان در روز اول جشنواره در محوطه تالار هنر اجرا می شود.
دبیر هنری دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح الله با اشاره به اینکه بخش تئاتر جشنواره استانی بود و بیشتر آثار از استان اصفهان است گفت: چند اثر نیز از شهر خمین در جشنواره شرکت کرده‌اند که یک اثر توانسته به بخش پایانی راه یابد.
وی آثار رسیده در بخش نمایشنامه نویسی را از استان‌های تهران، اصفهان، قم ، بوشهر، البرز و خراسان رضوی عنوان و تاکید کرد: امسال آثار رسیده به جشنواره، اختصاصی‌تر و با موضوع و محورهای آن مرتبط‌تر بودند و همچنین برخی آثار به صورت لوح فشرده به دبیرخانه رسید که در آمار، محاسبه نشده است.
رفیعی با بیان اینکه هر یک از تئاترهای صحنه‌ای، ۲ اجرا خواهند داشت تصریح کرد : تئاترهای خیابانی نیز چهار اجرا دارند که یکی از آن‌ها در طول جشنواره و سه اجرای دیگر در طول سال آینده است.
در پایان این نشست از پوستر دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله رونمایی شد.
گفتنی است دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله هفتم اسفند ماه افتتاح و تا دهم اسفند ماه در سالن‌های تالار هنر، سوره و ماه از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۲۰ برگزار می شود.


خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.