تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد خبر : 6989

تجاری سازی و حل مشکلات جامعه با استفاده از نتایج تحقیقات، رویکرد اصلی دانشگاه‌های آزاد اسلامی

تجاری سازی و حل مشکلات جامعه با  استفاده از نتایج تحقیقات، رویکرد اصلی دانشگاه‌های آزاد اسلامی

تجاری سازی و حل مشکلات جامعه با  استفاده از نتایج تحقیقات، رویکرد اصلی دانشگاه‌های آزاد اسلامی دنیای اسرار:رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اصفهان: اجرای طرح های پژوهشی با موضوع ریزگرد‌ها در دانشگاه آزاد اصفهان(خوراسگان) جزو اصلی‌ترین فعالیت‌های این مجموعه به ‌شمار می‌رود.احمد آذین صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش

Print Friendly, PDF & Email

تجاری سازی و حل مشکلات جامعه با  استفاده از نتایج تحقیقات، رویکرد اصلی دانشگاه‌های آزاد اسلامی

دنیای اسرار:رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اصفهان: اجرای طرح های پژوهشی با موضوع ریزگرد‌ها در دانشگاه آزاد اصفهان(خوراسگان) جزو اصلی‌ترین فعالیت‌های این مجموعه به ‌شمار می‌رود.
احمد آذین صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش طرح‌های تحقیقاتی که قابلیت اجرا داشته باشند در موضوعات آب و بیابانزدایی در استان ضروری است گفت: نتایج این طرح ها باید بطور جدی در نهادهای تصمیم ساز مانند مجلس و دستگاه های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: خشکسالی، کم بود آب و ریزگردها از جمله مشکلات فراروی بسیاری از استان های کشور از جمله اصفهان محسوب می شود و این مرکز علمی قرار است به عنوان مرجع رسیدگی و بررسی تحقیقات در این حوزه ها در کل کشور معرفی شود.
آذین با بیان اینکه این مرکز در زمینه بیابانزدایی بویژه مالچ پاشی تحقیقاتی داشته است اظهار کرد: در سال های اخیر در بیش از ۶۰ هکتار از اراضی بیابانی شرق اصفهان، مالچ رُسی سازگار با طبیعت و مانع انتشار ریزگرد، پاشیده شده است.
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اصفهان این مجموعه علمی آمادگی دارد تا تحقیقاتی در تمام مناطق درگیر با مشکل ریزگردها مانند سیستان و بلوچستان انجام داده و نتایج آن را در اختیار نهادهای ذیربط قرار دهد.
وی با اشاره به تشکیل سرای نوآوری در حوزه های امنیت غذایی و آب در این دانشگاه بیان داشت: این مرکز به دلیل توان بالا و داشتن محققان جوان، در عرصه های امنیت غذایی به عنوان یک منبع اصلی تحقیقات معرفی می شود، از همین روی کلیه مقالات، پایان نامه ها و طرح های پژوهشی هدفمند از سراسر کشور به این مجموعه ارجاع و مورد بررسی و گردآوری قرار خواهد گرفت.
وی رویکرد اصلی مراکز و واحدهای این مجموعه علمی را تجاری سازی و حل مشکلات جامعه با استفاده از تحقیقات موثر عنوان کرد.
رییس دانشگاه آزاد اصفهان از تولید بذرهای هیبرید در این مرکز علمی خبر داد و افزود: در سال ۹۲ نخستین مرکز تحقیقات بذر کشور در این دانشگاه شروع به کار کرد و از آن زمان تا به حال پژوهش های مختلفی در زمینه تولید بذرهای هیبرید (مقاوم به خشکی و آفات در جهت سازگاری با شرایط اقلیمی) و بذرهایی از این دست انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی این مرکز تولید بذر صیفی جات است تصریح کرد: تولید و عرضه بذر خیار درختی انجام شده است و سایر محصولات از جمله گوجه فرنگی در چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.
در ادامه این نشست رییس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد استان اصفهان با بیان اینکه مشارکت قابل توجهی برای ارائه ایده ها و انجام تحقیقات در این مجموعه علمی وجود دارد افزود:  این مرکز توانسته به یکی از مراکز اصلی تولید در کشور تبدیل شود  و هر ساله ۵ درصد از شهریه دانشجویان این دانشگاه که معادل ۵۰ میلیارد است صرف کارهای پژوهشی می شود.
مجید طغیانی در ادامه داد: ۹۷ هسته علمی و ۸۵ شرکت فناور در حوزه های مختلف در این دانشگاه فعالیت می کنند.
در ادامه نیز مدیر مرکز رشد فناوری و رئیس کارگروه فناوری های نوین دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مرکز رشد گیاهان دارویی که فعالیت خود را در این دانشگاه شروع کرده عنوان کرد: این مرکز دارای ۱۷ شرکت فناور است که توانایی تولید ۱۵ محصول را دارد و تولیدات آن مبتنی بر گیاهان دارویی است که در صنایع آرایشی و بهداشتی، غذای حیوانات خانگی و دیگر محصولات کاربرد دارد.
به گفته کامران صفوی ۷۵ محقق و دانشجو در این مرکز فعالیت دارند که خروجی آن تولید محصولات مورد نیاز کشور بوده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.