تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر : 25175

تجربه سالمندی سالم با سالمندیار

تجربه سالمندی سالم با سالمندیار

با رونمایی از تولیدات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حوزه سالمندی، وب‌سایت اصفهان شهر دوستدار سالمند با رویکرد عملیاتی کردن ویژگی‌های شهر دوستدار سالمند در اختیار جامعه هدف حوزه سالمندی قرار گرفت. وب‌سایت اصفهان شهر دوستدار سالمند و تولیدات حوزه سالمندی به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی

Print Friendly, PDF & Email


با رونمایی از تولیدات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حوزه سالمندی، وب‌سایت اصفهان شهر دوستدار سالمند با رویکرد عملیاتی کردن ویژگی‌های شهر دوستدار سالمند در اختیار جامعه هدف حوزه سالمندی قرار گرفت.

وب‌سایت اصفهان شهر دوستدار سالمند و تولیدات حوزه سالمندی به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان از سوی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان رونمایی شد.

به گزارش  دنیای اسرار،رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرهای دوستدار سالمند هشت ویژگی عمده دارند، اظهار داشت: وجود بسترهای اطلاعاتی و ارتباطاتی در شهرهای دوستدار سالمند از جمله این ویژگی‌ها است، به این معنا که سالمندان و تمام گروه‌هایی که با موضوع سالمندی در ارتباط هستند باید بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را به نحو مطلوب کسب کرده و ارتباطاتی به شکل مطلوب برقرار کنند تا تجربیات افراد درباره موضوع سالمندی به ‌راحتی در اختیار سایرین نیز قرار گیرد.

مسعود مهدویان‌فر افزود: راه‌ا‌ندازی و رونمایی از وب‌سایت اصفهان شهر دوستدار سالمند از جمله اقدامات در این راستا بوده که در اصفهان به عنوان نخستین شهر دارای دبیرخانه شهر دوستدار سالمند انجام داده ایم که هدف اصلی آن تحقق همین مولفه شهر دوستدار سالمند و عملیاتی کردن آن بوده است.

وی اخبار و اطلاعات حوزه سالمندی، مباحث فرهنگی و آموزشی، سلامت سالمندان، تولیدات فرهنگی در حوزه سالمندی، باشگاه تخفیف خدمات سالمندی و راهنمای دسترسی به داروخانه‌ها، رستوران‌ها و بیمارستان‌های دوستدار سالمند را از جمله بخش‌های گوناگون این وب‌سایت دانست.

وی اظهار داشت: این وب‌سایت برای سالمندان و خانواده‌هایی که با سالمندان سر و کار دارند مفید بوده و در بردارنده اطلاعات مراکز نگهداری و توان‌بخشی سالمندان و همچنین مراقبان سالمند بوده که خانواده‌ها با مراجعه به سایت می توانند بهره مند شوند.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: این سایت تنها مختص به خود سالمندان نبوده و به گونه ای طراحی شده که جامعه هدف بزرگتری شامل مراکز و افراد ارائه‌دهنده خدمات به سالمندان، دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد را نیز در بر می‌گیرد.

مهدویان فر تصریح کرد: اپلیکیشین این وب سایت نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود تا افراد بتوانند بر روی تلفن همراه خود از خدمات این وب‌سایت استفاده کنند.

وی به رونمایی از شش عنوان اینفوگرافیک با موضوعات سلامت جسمی سالمندان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بهبود استقامت عضلانی، حفظ تعادل، بهبود انعطاف‌پذیری، افزایش توان جسمی، پیشگیری از بیماری‌های اسکلتی شایع در سالمندی و بهبود استقامت قلبی و عروقی عناوین این اینفوگرافیک‌ها است که به زودی به صورت موشن‌گرافی و سایر محتواهای آموزشی منتشر خواهد شد.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان به استفاده از محتوای وب‌سایت اصفهان شهر دوستدار سالمند می‌توانند به آدرس salmand.esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.