تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
کد خبر : 25403

تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی استان اصفهان

تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی استان اصفهان

تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی استان اصفهان به گزارش دنیای اسرار:بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و رئیس و معاونان دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان مراسم تجلیل از مدرسان نمونه مراکز آموزش دانشگاه جامع کاربردی استان اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در

Print Friendly, PDF & Email

تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و رئیس و معاونان دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان مراسم تجلیل از مدرسان نمونه مراکز آموزش دانشگاه جامع کاربردی استان اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سالن اجتماعات واحد استان اصفهان برگزار شد.

مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مراسم تجلیل از سرآمدان حوزه آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با بیان اینکه دغدغه مدرسان مرکز اصفهان متفاوت از دغدغه‌های سایر مدرسین در مراکز دیگر است اظهار کرد: نگاه و افق دید مدرسان مرکز اصفهان بسیار والا است.
وی تجلیل از مدرسان این دانشگاه را یکی از وظایف اصلی مراکز دانست و افزود: این امر بر دوش واحدهای استانی نیست زیرا مدرس با مرکز و برای مرکز کار می‌کند.
سید احمدرضا پیش‌بین با اشاره به اینکه مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای اساسنامه شده‌اند گفت: از این پس نگاه ما به این مراکز به دید یک بار پذیرش نیست و بلندمدت است.
وی ادامه داد: جهت نیل به این‌ هدف به مراکز ابلاغ شده است که برنامه‌های ۳ تا ۵ ساله خود را ارائه دهند.
مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و رسیدگی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه واحدهای این دانشگاه از ۱۰۷۰ واحد آموزشی به ۵۹۵ واحد رسیده است تشریح کرد: قصد داریم این واحدها را تقویت و پایدار کنیم و اساسنامه ۹۰ درصد این مراکز نیز در شورای گسترش مصوب شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: مراکز این دانشگاه باید در جهت جذب دانشجویان نخبه تلاش کنند.
مشاوره رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه محتوا یکی از ارکان اصلی نظام آموزشی است، اظهار کرد: ما باید خون تازه به کالبد دانشگاه و رشته‌ها بدهیم که این موضوع به برنامه و سیاست‌گذاران در این حوزه مربوط می‌شود و از مدرسان انتظار داریم در این زمینه در کنار دانشگاه باشند و اشکالات مربوط به رشته‌ها را منعکس کنند.
وی با بیان اینکه مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان‌ها از استقلال برخوردار هستند گفت: مراکز می‌توانند رشته‌های مورد نیاز را در کمتر از یک سال در دانشگاه تعریف کنند و از این ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی باید استفاده شود.
سید احمدرضا پیش‌بین با بیان اینکه مدرسان باید خودشان را در کنار دانشگاه بدانند تاکید کرد: مدرسین به عنوان یکی از ارکان نظام آموزشی هستند که در صورت عدم حضور آنها این نظام با نقص مواجه شده و عملا نظام آموزش عالی معنایی ندارد.
وی در ادامه افزود: متاسفانه ما در این زمینه قصور داشته‌ایم و این به دلیل محدودیت‌های قانونی بوده و در مواردی که قانون به ما اجازه داده است وظایف خود را در این خصوص انجام داده‌ایم.
مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و رسیدگی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ۹۰ هزار مدرسی که کد مدرسی دریافت کرده بودند صلاحیت و حداقل‌های لازم را نداشته‌اند گفت: با اجرای طرح ساماندهی، حدود ۳۰ درصد این افراد پایش شدند و در طی پنج فراخوان که تاکنون اعلام شده است، حدود ۱۰ هزار مدرس جذب شده‌اند.
وی افزود: در مجموع این دانشگاه حدود ۳۵ هزار مدرس دارد که مراحل مربوط به جذب را طی نموده‌اند و از نظر نظام آموزش عالی نیز صلاحیت آموزش در این نظام را دارند.
پیش‌بین با بیان اینکه مدرسان نباید دانشجویان را تحقیر کنند نیز تاکید کرد: این فرهنگ باید در بین مدرسان ایجاد و نگاه ما به آموزش‌های مهارتی تغییر کند.
وی در خصوص کتاب‌های مهارتی و کاربردی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: تمام کتاب‌هایی که توسط مدرسان نوشته شده است پس از طی مراحل قانونی توسط این دانشگاه منتشر می‌شود و حق تالیف آن‌ها از مدرسان خریداری خواهد شد و همچنین به صورت رایگان در کتابخانه دیجیتال دانشگاه علمی کاربردی قرار خواهند گرفت تا در جهت تحقق عدالت آموزشی دانشجویان ساکن در مناطق محروم نیز بتوانند از این منابع استفاده کنند.
به گفته وی وظیفه مدرس در دانشگاه فقط تدریس نیست و باید مراکز نوآوری در دانشگاه تقویت گردد تا دانشجویان بتوانند در انجمن‌های علمی و برنامه‌های پژوهشی فعالیت کنند و مدرسان نیز در این امر باید با دانشگاه همکاری کنند.
مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و رسیدگی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ ارزیابی مدرسان یکی از پارامترهای سنجش مراکز است تصریح کرد: مراکز باید حقوق مدرسان خود را پرداخت و شأن آن‌ها را حفظ کنند.
وی در ادامه افزود: با توجه به قول‌های وزارت بهداشت، امیدواریم که از مهرماه ۱۴۰۰ کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود و همچنین از ظرفیت آموزش مجازی در جهت‌ بین‌المللی کردن دانشگاه برای دوره‌های کوتاه مدت آن استفاده شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.