تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 5164

تجلیل اوقاف از۲۱۰نفراز فعالان حوزه وقف ورسانه استان اصفهان

تجلیل اوقاف از۲۱۰نفراز فعالان حوزه وقف ورسانه استان اصفهان

در هفتمین همایش یاوران وقف، رسانه و نماز ؛ تجلیل اوقاف از۲۱۰نفراز فعالان حوزه وقف ورسانه استان اصفهان در هفتمین همایش یاوران وقف، رسانه و نماز ۲۱۰ نفر از فعالان حوزه وقف و رسانه استان اصفهان تجلیل شدند. به گزارش پایگاه خبری دنیای اسرار: ، مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان درهفتمین همایش یاوران

Print Friendly, PDF & Email

در هفتمین همایش یاوران وقف، رسانه و نماز ؛

تجلیل اوقاف از۲۱۰نفراز فعالان حوزه وقف ورسانه استان اصفهان

در هفتمین همایش یاوران وقف، رسانه و نماز ۲۱۰ نفر از فعالان حوزه وقف و رسانه استان اصفهان تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای اسرار: ، مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان درهفتمین همایش یاوران وقف،رسانه ونماز اظهار کرد:در جامعه اسلامی کسی نمی تواند بگوید من از آثار وبرکات وقف بهره مند نبوده ام در تمامی جوامع وادیان وقف با عناوین دیگر وجود دارد.

حجت الاسلام رضا صادقی با اشاره به اینکه امیرالمومنین واقف بزرگ جهان اسلام است گفت:امروزه نیز مسلمانان از برکات وقف امیرالمومنین بهره مند هستند وجود پیامبر ،حضرت خدیجه ووقف اموالشان برای اسلام سبب ترویج این سنت حسنه در جامعه اسلامی شدند.

وی افزود:در روایتی آمده است امام علی قناتی را حفر کردند وفرمودند:قنات را وقف فقرای مدینه کردم جمعی از اصحاب امام فرمودند: یا علی جان چرا سهمی از این قنات رابرای فرزندان خود نگذاشتید فرمودند: وقتی به چشمان فقرا نگاه کردم خجالت کشیدم که قسمتی از قنات را برای فرزندان به ارث بگذارم.

حجت الاسلام صادقی افزود:اصحاب رسانه وصدا وسیما با تولید اخبار ومستند نقش بسیار موثری بر ترویج این سنت حسنه در جامعه دارند با وجود اینکه کلمه وقف به صورت مستقیم در قرآن به کار نرفته است ولی در جای جای قرآن عناوینی که به صورت مستقیم با این عمل حسنه ارتباط دارد به کار رفته است مثلا کلمه انفاق “۷۴”مرتبه در قرآن به کار رفته است وهمچنین کلمه احسان ونیکی نیز در قرآن با این عمل ارتباط مستقیمی دارد.

وی گفت:خوشبختانه امسال با زحمات هیئت امنا ویاوران وقف،اصحاب رسانه ونمازکه در جهت رفع نیاز های روز جامعه تلاش کردند توانستیم ۱۶۷وقف جدید در یک سال داشته باشیم وهمچنین سند ۴هزار و۵۰۰هکتار اراضی موقوفه را اخذ نماییم.

 وی نقش بانوان وهمچنین روحانیت در وقف را بسیار برجسته دانست وافزود:امروزه قرآن در جامعه مهجور است ما شرمنده حافظین ومتسابقین هستیم چرا در مجلس شورای اسلامی برای قرآن اعتبار قائل نیستند؟ وچرا نهج الابلاغه وصحیفه سجادیه را فراموش کردند ؟وچرادر کمسیون فرهنگی ردیفی برای قرآن ونهج الابلاغه قرار دهند.

حجت الاسلام صادقی بیان داشت:در گذشته نیات خوب وارزنده ای برای وقف بود ولی امروزه چرا برای علم ،فناوی. نخبگان مألفین، طلاب ،دانشجویانی که کتب  نفیس نوشته اند اما توان چاپشان را نداردوقف  نباشد؟امروز نزدیک به ۶۰درصد موقوفات ما اراضی کشاورزی است که تعطیل است وما نمی توانیم از کشاورزان اجاره بگیریم ومتأسفانه اجازه تغییر کاربری هم داده نمی شود که قسمتی از آن را بتوانیم تغییر کاربری”مسکونی”بدهیم تا به طریقی مردم از آن بهره ببرند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان گفت: می توانیم با همکاری مسئولین وشهرداری روی موقوفه سرمایه گذاری کنیم.ما در بحث وقف برای همکاری با بخش خصوصی اعلام آمادگی کردیم به صورتی که زمین از اوقاف وسرمایه از بخش خصوصی اما متأسفانه با این وضعیت اقتصادی ونوسانات بازار کسی مایل به همکاری در این عمل خیر نیست.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.