تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر : 27761

تجهیز همه مشترکین تلفن ثابت به سرویس فیبر نوری تا ۵سال آینده

تجهیز همه مشترکین تلفن ثابت به سرویس فیبر نوری تا ۵سال آینده

به گزارش دنیای اسرار:اسماعیل قربانی، مدیر مخابرات منطقه اصفهان  در نشست خبری اصحاب رسانه با اشاره باینکه بیش از ۳ میلیون خط تلفن ثابت در استان وجود دارد ، بیان داشت:  ۲میلیون و پانصد هزار شماره آن مشغول به کار است و به ازای هر ۱۰۰نفر جمعیت مردمی حدود ۴۶تلفن ثابت دایر می‌باشد،این در حالیست که هر

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:اسماعیل قربانی، مدیر مخابرات منطقه اصفهان  در نشست خبری اصحاب رسانه با اشاره باینکه بیش از ۳ میلیون خط تلفن ثابت در استان وجود دارد ، بیان داشت:  ۲میلیون و پانصد هزار شماره آن مشغول به کار است و به ازای هر ۱۰۰نفر جمعیت مردمی حدود ۴۶تلفن ثابت دایر می‌باشد،این در حالیست که هر خانوار ممکن است بیش از یک تلفن ثابت داشته باشد.

وی افزود:شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۵۰ در چهارچوب یک شرکت دولتی تأسیس شد و امروز مفتخریم که در ۵۰ سالگرد تأسیس شرکت حضور داریم. تا پیش از سال ۷۳ تنها تلفن ثابت وجود داشت اما بعد ورود تلفن همراه بستر جدیدی ایجاد شد و با توسعه ارتباطات و اینترنت وابستگی جامعه به ارتباطات و مخابرات بیشتر شد و امروز تصور دوری از فضای ارتباطی قابل تصور نیست، بعد از سال ۸۸ بیش از ۵۰ درصد مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد.

وی اذعان داشت:  یکی از سرویس‌هایی که تقریبا طی ده سال گذشته به شدت رو به توسعه بوده، اینترنت است که  به علت شیوع بیماری کرونا و شرایط پیش آمده  ،شاهد افزایش ۵ برابری مصرف در این بخش بوده ایم. سرعت مصرف اینترنت استان اصفهان نزدیک به ۳۳ و نیم گیگ بر ثانیه بود که اکنون  بالغ بر ۱۵۵گیگابایت شده است

مدیر مخابرات منطقه اصفهان تاکید کرد: حدود ٩٣٣هزار پورت ADSL در استان وجود دارد که ٧٢١ هزار پورت مشغول به کار است، VDSL یکی از سرویس‌های جدیدی است که سرعت بالاتری نسبت به ADSL دارد و حدود ٩ هزار پورت VDSL در حال حاضر در استان وجود دارد.

وی افزود: باید پذیرفت که مخابرات در قالب یک ساختار خصوصی تلقی می‌شود اما وظیفه‌ی مهمی را بر عهده دارد تا بستر ارتباطی برای اپراتورها و مردم ایجاد کند. در این راستا مخابرات یک تعهد ملی دارد تا حیات صنعت ارتباط کشور را حفظ کند. از سال ۹۵ هر استان به عنوان یک منطقه مخابراتی تلقی شد، طی سال‌های گذشته همواره سعی شده است توسعه و گسترش خدمات مخابرات حفظ شود.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان تاکید کرد: تعرفه‌های مخابراتی در طی سال‌های گذشته نه تنها افزایش نداشته است بلکه کاهش یافته زیرا یک دقیقه مکالمه ۴۵ ریال درون استان اصفهان محاسبه می‌شود. قطعاً به دلیل اینکه مخابرات از بودجه دولتی تأمین اعتبار نمی‌شود باید بتواند هزینه‌های های خود را حفظ و ارتقا دهد. انتظار مردم از مخابرات تلفن نیست بلکه یک سیستم پر سرعت اینترنت است زیرا این شرکت به یک پیشران خدمات جامعه تبدیل شده است، بنابراین شرکت مخابرات طی سال‌های گذشته خدمات خود را نسبت نیازهای مردم ارتقا دهد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان تصریح کرد: مخابرات وظیفه دارد در راستای حفظ و توسعه خدمات مخابرات تلاش کند، اما به دلیل اینکه از بودجه دولت استفاده نمی‌کنیم و متکی بر درآمد‌های داخل سازمان هستیم، درآمد باید به گونه‌ای باشد که فعالیت جاری و توسعه‌ای شرکت را تضمین کند.

قربانی تصریح کرد: ما در کشور ازجمله حوزه‌های برتر تلفن همراه محسوب می‌شویم که این انتخاب براساس معیارهای مختلفی چون کیفیت بالا به حساب می‌آید. در اصفهان تعداد تلفن همراه اول ۷میلیون و ۴۲۴ هزار همراه اول و ۱۶۵۵ سایت همراه اول وجود دارد که در حال حاضر ۱۱۲ شهر( همه استان ) تحت پوشش نسل چهارم اینترنت قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است مصرف اینترنت در شبکه تلفن همراه به صورت ماهانه ۳۳۳/۱ترابایت است.

از مجموع  ۱۶۹۵ روستا ی موجود در  استان اصفهان ،تعداد ۱۴۳۱ روستا دارای ارتباط هستند و ۹۲۱ روستا نیز دارای تلفن خانگی هستند. تلاش کردیم تقریبا همه روستاهایی که سایت تلفن همراه برای آن درنظر گرفته شده اینترنت نیز برایشان فراهم شود تا نیازهای ارتباطی خود را برطرف کنند. این خدمات بصورت داطلبانه و علارقم داشتن هزینه بدون برگشت سرمایه از طرف شرکت مخابرات انجام شده است .

قربانی ادامه داد: سرویس مبتنی بر فیبر نوری یکی از موضوعاتی است که طی سال‌های گذشته استان اصفهان به یکی از استان‌های پیشران این سرویس تبدیل شده است، زیرا آینده تلفن ثابت در بستر این سرویس تعریف خواهد شد و در طی پنج سال آینده همه مشترکین تلفن ثابت به سرویس فیبر نوری مجهز خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر ارتباطات به یک المان مؤثر در اکوسیستم زندگی جامعه تبدیل شده است و مخابرات ایران به عنوان مهمترین عامل حیات اکوسیستم دیجیتال در کشور تلقی می‌شود.

خبرنگار علیرضا هژبری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.