تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 2455

تحویل گاز طبیعی به نیروگاه ها بدون لحظه ای وقفه

تحویل گاز طبیعی به نیروگاه ها  بدون لحظه ای وقفه

پایگاه خبری دنیای اسرار تحویل گاز طبیعی به نیروگاه ها  بدون لحظه ای وقفه مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ، گفت: سال گذشته با افزایش ۴۵۹ میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش نیروگاهی، گازرسانی به نیروگاه های سطح استان  بدون لحظه ای توقف و اعمال محدودیت مصرف، انجام شده است. به گزارش روابط عمومی

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

تحویل گاز طبیعی به نیروگاه ها  بدون لحظه ای وقفه

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ، گفت: سال گذشته با افزایش ۴۵۹ میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش نیروگاهی، گازرسانی به نیروگاه های سطح استان  بدون لحظه ای توقف و اعمال محدودیت مصرف، انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی، با اشاره به مصرف حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب، گاز طبیعی توسط یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک افزود: سال گذشته گاز منازل و اماکن تجاری به جزء در مواقع تعمیرات شبکه به صورت مستمر جریان داشته و از طرفی قطع نشدن حتی یک ثانیه گاز نیروگاه شهید محمد منتظری(بزرگترین نیروگاه تولید برق استان)، یک حرکت مبارک و کمک بزرگی در حفظ هوای پاک شهر اصفهان بود.

مهندس علوی، با بیان اینکه اصفهان یک استان صنعتی است و ۳۵ درصد گاز دریافتی این استان در بخش صنعت مصرف می شود گفت: اصفهان از نظر توزیع گاز در جایگاه نخست کشور است و نقش بارزی در تولید و صنعت استان دارد.

وی، تصریح کرد: برنامه ریزی برای گازرسانی به  ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در سطح استان صورت پذیرفته و در طی سال های ۹۷ و ۹۸ به شرط تامین اعتبار مربوطه اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: این شرکت در سال ۹۶ موفقیت های زیادی را کسب کرد و از جمله توانست با کسب رتبه نخست در بین شرکت های دولتی تابعه وزارت نفت و همچنین شرکت ملی گاز ایران تندیس بلورین جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت را با امضای وزیر دریافت کند.

مهندس علوی ، با اشاره به گاز رسانی به ۱۰۳ شهرستان از مجموع ۱۰۷ شهر استان گفت: فقط چهار شهر در شرق استان شامل؛ خور و بیابانک، جندق، فرخی و انارک و همچنین دو روستای چوپانان و چاه ملک گازرسانی نشده اند، پروژه گاز رسانی به این مناطق از طریق CNG در حال انجام است.

وی، افزود: طرح گازرسانی به شهرهای شرقی استان بزرگ ترین پروژه CNG کشور محسوب می شود، در این پروژه گاز طبیعی از طریق ایستگاه نائین(ایستگاه مادر) فشرده شده و به ۱۲ ایستگاه ( دختر) جهت تقلیل فشار برای مصرف خانگی انتقال می یابد .
مهندس علوی، با اشاره به اینکه در حال حاضر گازرسانی به طریق CNG  مقرون به صرفه ترین حالت ممکن می باشد اظهار کرد: در آینده با توجه به خطوط انتقال گاز در شرق استان، شبکه های موجود در این چهار شهر از طریق این خط، تغذیه خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، گازرسانی در بخش روستایی را نیز شامل ؛ یک هزار و ۳۳۹ روستا از مجموع یک هزار ۴۴۸ روستای مشمول گازرسانی برشمرد و گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گاز دار شدند و فقط تعداد معدودی از این روستاها در غرب استان باقی مانده که چون در ارتفاعات واقع شده اند هم از لحاظ تمرکز جمعیتی و هم ایمنی کار، گازرسانی به آنها در دست مطالعه و بررسی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در بخش دیگری از گفتگوی خود پیرامون زیر ساخت های مصرف صحیح گاز بیان داشت: صنایع تولید وسایل گرمایشی و برودتی نقش مهمی در این زمینه دارند ، انتظار می رود در سالی که مزین به نام حمایت از کالای ایرانی است صنایع بکوشند تا محصولاتی با کیفیت، راندمان بالا  و استاندارد های لازم تولید کنند.

وی، ادامه داد: در حوزه مصرف گاز  باید نگاه سنتی به بخاری های گاز سوز و  مشعل های قدیمی را تغییر دهیم و با بکار گیری روش های نوین در ساختمان سازی و استفاده از وسایل گاز سوز استاندارد با راندمان مناسب اقدام کنیم.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.