تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 31007

ترانزیت کالاهای بین‌المللی از قلمروی ایران ۲ برابر شد

ترانزیت کالاهای بین‌المللی از قلمروی ایران ۲ برابر شد

.به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:محمد تیموری، روز شنبه در همایش “هفته حمل و نقل و راهداری” در سالن شهید دادمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان افزود: این امر نشان دهنده این است که اقدامات خوبی در این عرصه انجام شده و کارهای خوب دیگری هم در حال اجراست.   وی تاکید کرد: تاکنون

Print Friendly, PDF & Email

.به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:محمد تیموری، روز شنبه در همایش “هفته حمل و نقل و راهداری” در سالن شهید دادمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان افزود: این امر نشان دهنده این است که اقدامات خوبی در این عرصه انجام شده و کارهای خوب دیگری هم در حال اجراست.

 

وی تاکید کرد: تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا مسیرهای ترانزیتی کشورمان را دور بزنند و مسیرهای جایگزین را معرفی کنند که البته در صورت معرفی آنها ، برگشت به حالت اولیه بسیار دشوار خواهد بود.

 

تیموری خاطرنشان کرد: بسیاری از کریدورهای بین‌المللی از کشور ما عبور می‌کنند و موقعیت ژئوپولتیکی ایران به گونه‌ای است که باید بیشترین نفع را از شرایط حمل و نقل کالا بین شرق و غرب ببریم.

 

وی بیان کرد: حجم مبادلات کالا در سراسر دنیا سالیانه حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار است که حدود یک سوم آن معادل ۶ هزار میلیارد دلار بین آسیا و اروپاست و در صورتی که ۱۰ درصد از ارزش کالاهای در حال مبادله را برای بخش حمل و نقل درنظر بگیریم حدود ۶۰۰ میلیارد دلار هزینه حمل کالا بین آسیا و سایر نقاط دنیا بویژه اروپا و آفریقاست.

 

تیموری گفت: حکم ترانزیت در ایران مانند حکم آب جاریست و با توجه به موقعیت ژئوپولتیک کشور ما، یک اولویت محسوب می‌شود و همه ارکان نظام نیز باید بکوشند تا از این موقعیت، بیشترین بهره را ببریم.

 

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از جابه‌جایی کالا و مسافر در کشور بدلیل شرایط ناشی از تحریم‌های ظالمانه در بخش حمل و نقل هوایی و توسعه نیافتن مناسب حمل و نقل ریلی، بر عهده حمل و نقل جاده‌ای است.

 

تیموری افزود: سال گذشته نزدیک به ۵۰۵ میلیون تُن کالا و حدود ۱۹۰ میلیون مسافر از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور جابه‌جا شدند.

 

وی ادامه داد: این امر توسط هشت هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی و ۳۸۶ هزار ناوگان باری و ۶۸ هزار ناوگان مسافری و حدود ۷۰۰ هزار راننده حرفه‌ای دارای کارت هوشمند، در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محقق شده است.

 

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه این سازمان بخش عظیمی از کارهای توسعه‌ای و نگهداری در کشور را بر عهده دارد، افزود: ۲۱ هزار نیروی زحمتکش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نگهداری شبکه ۲۲۱ هزار کیلومتری راه‌های کشور را بر عهده دارند.

 

وی اضافه کرد: نیروهای عملیاتی این سازمان زحمات بسیاری را در فصول مختلف سال متحمل می‌شوند اما وضعیت معیشتی مناسبی ندارند.

 

تیموری تصریح کرد: اقدامات لازم و در حد توان از طریق ستاد مرکزی در زمینه مالی و حقوقی انجام شده اما اعتبارات استانی مناسبی از جمله در اصفهان به این امر اختصاص پیدا نکرده است لذا از مسوولان این استان تقاضا داریم تا مشکل اعتبارات استانی را بویژه در سرفصل حقوق نیروها مرتفع کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: لایحه مدیریت حمل و نقل در کمیسیون‌های تخصصی مورد تصویب قرار گرفته است و بزودی وارد صحن مجلس شورای اسلامی می شودو حدود ۲ تا ۳ موضوع اساسی که در زمان حاضر رانندگان حرفه‌ای بخش کالا و مسافر با آن درگیرند، با این لایحه حل خواهد شد.

 

تیموری بیان کرد: پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها ۵۰ درصد از حق بیمه تامین اجتماعی رانندگان توسط دولت پرداخت و سالیانه حدود سه هزار میلیارد تومان از این محل و تبصره ۱۴ پرداخت می شود به همین دلیل رانندگان ما با کمترین حقوق بازنشسته می‌شوند.

 

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: البته این مشکل بعنوان یکی از مطالبات اساسی رانندگان در لایحه مدیریت حمل و نقل حل شده است و با تصویب آن هر راننده‌ای که فعالیت بیشتری داشته و حق بیمه بیشتری پرداخت کرده باشد، از حقوق بازنشستگی بیشتری هم برخوردار خواهد شد.

 

وی با بیان‌اینکه بازنشسته شدن رانندگان پس از ۳۰ سال با کمترین میزان حقوق، ظلم مضاعفی به آنهاست که تصویب لایحه مزبور این مساله را برطرف می‌کند، تصریح کرد: این لایحه در زمینه بیمه تکمیلی هم توجه لازم را به رانندگان بخش حمل و نقل داشته است و در صورت تصویب، منشا و مبدا قانونی پیدا خواهد کرد.

 

تیموری ادامه داد: در حال حاضر بیمه تکمیلی رانندگان حرفه‌ای با مصوبه شورای حمل و نقل کشور اجرا می‌شود که با تصویب لایحه یاد شده ، این کار بصورت قانون درخواهد آمد و دغدغه رانندگان هم تا حدودی مرتفع خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: اقداماتی هم در زمینه تامین لاستیک در پایانه‌های بزرگ کشور انجام شده که پایانه امیرکبیر اصفهان هم جزو آنهاست و توزیع روغن هم در این استان انجام می‌شود و در صورت وجود هرگونه مشکل در این زمینه باید پیگیری لازم از طریق اداره راهداری استان انجام شود تا سامانه فروش روغن در پایانه اصفهان راه‌اندازی شود.

 

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: پیگیری لازم در زمینه سوخت هم بطور مستمر در کمیته های تخصصی با حضور اعضا در حال انجام و مقرر است پیمایش ناوگان حمل و نقل بار و مسافر از طریق سامانه موسوم به “سپهتن” انجام شود.

همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با حضور معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استاندار استان در سالن شهید دادمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان برگزار شد.

 

در این همایش از نیروهای راهداری و فعالان بخش حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان قدردانی شد.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.