تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر : 13699

ترویج قرآن به معنای مقابله با ترویج تفکر دشمن در جامعه است

ترویج قرآن به معنای مقابله با ترویج تفکر دشمن در جامعه است

ترویج قرآن به معنای مقابله با ترویج تفکر دشمن در جامعه است به گزارش دنیای اسرار:رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: مردم زمانی از مسابقات قرآن استقبال می‌کنند که شاهد اجرای احکام قرآن برای رفع تبعیض در جامعه باشند. سید مصطفی حسینی ظهر امروز در نشست خبری چهل و دومین دوره

Print Friendly, PDF & Email

ترویج قرآن به معنای مقابله با ترویج تفکر دشمن در جامعه است

به گزارش دنیای اسرار:رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: مردم زمانی از مسابقات قرآن استقبال می‌کنند که شاهد اجرای احکام قرآن برای رفع تبعیض در جامعه باشند.
سید مصطفی حسینی ظهر امروز در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، برگزاری اولین دوره مسابقات در بخش کتابت قرآن را یکی از اتفاقات مبارک این دوره دانست و اظهار کرد: شعارمان این است که این مسابقات فقط یک رقابت و مراسم قرآنی نیست و برگزاری مسابقات قرآن صرفاً محدود به فضای مسابقه نیست بلکه باید کل استان تحت تاثیر رقابت‌ها قرار گیرد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات اشاره و تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای از مسابقات تا این اندازه برنامه‌های جانبی را شاهد نبودیم و به دلیل تشکیل بنیاد مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از بار اجرایی مسابقات کاسته و تمرکز بیشتری بر روی فعالیت‌های جنبی شد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در تمامی شهرستان‌های استان در کنار مسابقات تقویت شده ابراز داشت: هیچ نقطه‌ای از استان اصفهان نیست که نشست‌های دوره‌ای قرآن در آن‌جا برگزار نشده باشد.
حسینی در ادامه افزود: در این نشست‌ها زمینه‌های همکاری اوقاف با سایر نهادهای مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد در چهارچوب قانون فعالیت‌های قرآنی ترویج یابد.
به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز چهارشنبه نشستی با محوریت نحوه طراحی مسابقات قرآن در جمهوری اسلامی و مشارکت‌گیری از اقشار مختلف مردم در اصفهان و خمینی شهر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه هیچ موسسه‌ای در استان اصفهان نیست که درخواست برگزاری جلسه با مسؤولان اوقاف را داشته و اجابت نگردیده باشد گفت: از همین رو اعتقاد داریم برگزاری مسابقات، بهاری را برای فعالیت‌های قرآنی استان ایجاد می‌کند.
حسینی به برگزاری مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی در سال ۱۳۶۰ اشاره و تشریح کرد: مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در یک حرکت معکوس از بین‌المللی آغاز گردید و بعد مراحل ملی، استانی و شهرستانی برای آن در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه فرایندی که طی شده در میانه راه است افزود: از فصل بهار مسابقات شهرستانی در ۴۲۰ شهرستان برگزاری گردید و در تابستان این مسابقات به مرحله استانی رسید و مرحله مقدماتی مسابقات استانی در مرداد و شهریورماه در شهر قم برگزار شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: اکنون در اصفهان مرحله نهایی مسابقات کشوری برگزار می‌شود و فروردین ماه سال ۱۳۹۹ هم مرحله بین المللی برگزار خواهد شو و افرادی که در این مسابقه رتبه‌های ممتاز را کسب می‌کنند نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی خواهند بود که با نمایندگان ۸۰ کشور در رشته‌های مختلف دانش آموزی، دانشجویی طلاب، نابینایان و آقایان رقابت می کنند.
وی با اشاره به اینکه طراحی مسابقات بر اساس نتایج مطالعات علمی انجام شده است، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ قرآنی است و اگر مسابقات را در سطح بین المللی برگزار می‌کردیم نمی‌توانستیم نقش ترویجی خودمان را ایفا کنیم.
حسینی افزود: اگر به دنبال عمومی شدن قرآن هستیم باید آن را به مسأله مردم تبدیل کنیم، اگر شخصی دغدغه قرائت صحیح قرآن را نداشته باشد انتظار استقبال مردم از مسابقات قرآن غلط خواهد بود.
به گفته وی مردم زمانی از مسابقات قرآن استقبال می‌کنند که شاهد اجرای احکام قرآن برای رفع تبعیض در جامعه باشند در غیر این صورت مسابقات را دولتی می‌دانند که منجر به کاهش اقبال عمومی خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به نقش رسانه‌ها در تبدیل قرآن به دغدغه مردم اشاره و اظهار کرد: نمی‌توان قرآن را بدون استفاده از ابزارهایی مانند انیمیشن، نرم‌افزارها و بازی‌های موبایلی به دغدغه مردم تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه دلایل متعددی برای کاهش استقبال مردم برای حضور در سالن مسابقات وجود دارد تشریح کرد: در دهه ۶۰ تنها دو شبکه تلویزیونی وجود داشت و سبک زندگی در آن به نحوی بود که مردم برای حضور در محل مسابقات با عشق و علاقه خودشان را از جنوب تهران به حسینیه ارشاد می‌رساندند.
حسینی در ادامه اقزود: در این دهه تغییرات به نحوی رخ داده که افراد می‌توانند بدون حضور در محل برگزاری برنامه از بستر فضای مجازی مسابقات را دنبال کند و این موضوع به معنای نفی کاهش استقبال مردم از مسابقات نیست.
وی به عدم پوشش زنده تلوزیونی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی توسط شبکه قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: پخش مسابقات قرآن اولویت صدا و سیما نیست، در حالی که ترویج قرآن به معنای مقابله با ترویج تفکر دشمن در جامعه است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.