تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
کد خبر : 19957

تسهیلات ویژه برای بازسازی و نو‌سازی بافت فرسوده‌ی شهری

تسهیلات ویژه برای بازسازی و نو‌سازی بافت فرسوده‌ی شهری

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان: تعیین کننده‌ی قیمت زمین شرایط اقتصادی کشور است نه شهرداری به گزارش دنیای اسرار:حمدرضا رضایی در نشست خبری مجازی امروز خود با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ۱۸/۵ هکتار از منطقه‌ی ۵، بافت فرسوده است گفت: این منطقه، کم‌ترین میزان بافت فرسوده‌ی شهر را دارد.وی افزود: برای بازسازی و نوسازی

Print Friendly, PDF & Email

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان: تعیین کننده‌ی قیمت زمین شرایط اقتصادی کشور است نه شهرداری

به گزارش دنیای اسرار:حمدرضا رضایی در نشست خبری مجازی امروز خود با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ۱۸/۵ هکتار از منطقه‌ی ۵، بافت فرسوده است گفت: این منطقه، کم‌ترین میزان بافت فرسوده‌ی شهر را دارد.
وی افزود: برای بازسازی و نوسازی این منطقه، تسهیلات ویژه‌ هنگام صدور پروانه‌ی ساختمان در نظر گرفته‌شده‌است.
مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن اشاره به اینکه شهرداری و سازمان راه‌ و‌ شهرسازی برای بهبود وضع بافت‌های فرسوده، برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: مداخله‌ی مستقیم شهرداری جهت نوسازی بافت فرسوده نیاز به دریافت مصوبات مربوطه را دارد که از این رو، بسته‌های تشویقی خاصی لحاظ شده است.
وی تصریح کرد: قیمت زمین توسط شهرداری مشخص نمی‌شود، بلکه شرایط اقتصادی و بازار مسکن، در این رابطه دخیل است.
رضایی در ادامه گفت: در حوزه‌ی گردشگری، از ایده‌های افراد استقبال می‌کنیم.
وی افزود: سال گذشته در منطقه‌ی ۵، برنامه‌های زیادی اجرا گردید و در سال جاری نیز، اقداماتی در حال انجام است و یکی از اقدامات ما در این زمینه، ساماندهی گذر”هوانس” و”چارسوق” (حدفاصل سنگتراش‌ها تا خیابان خاقانی) است.
مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌ی گل نرگس، اظهار کرد: بر‌اساس مصوبه‌ی کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون عالی شهرسازی و معماری، این پروژه در یک پهنه‌ی ۶۸ هکتاری، واقع در زمین‌های توپخانه ۴۴ و ۵۵ ارتش است.
وی خاطر‌نشان کرد: پروژه‌ی گل نرگس در قالب معابر، فضای‌سبز و خدمات محله‌ای برای ۴‌هزار و پانصد واحد مسکونی تعریف شده است و تامین خدمات ناحیه‌ای و محله‌ای برای تمام واحدهای مسکونی پروژه‌ی گل نرگس، در دست اقدام‌ می‌باشد.
رضایی با اشاره به انتشار اخباری مبنی‌بر عدم نگهداری حیوانات توسط شهرداری، گفت: مصوبه‌ی کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر، مبنی‌بر نگهداری نکردن حیوانات، در صحن علنی شورا مطرح گردیده و با‌توجه به اینکه مهلت قرارداد پیمانکار به اتمام رسیده است، شهرداری موظف به نگهداری حیوانات تا مشخص شدن تکلیف نهایی است.
وی افزود: گونه‌های جانوری پارک وحش صفه، به‌دلیل شرایط نامطلوب محیطی، به این مکان انتقال داده شده‌اند و ما در پارک وحش صفه، خود را ملزم به حفظ حقوق حیوانات می‌دانیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.