تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر : 24025

تشکیل اداره ۲۰۵۰در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی

تشکیل اداره ۲۰۵۰در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با تشکیل اداره ۲۰۵۰در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی میزان اعتراضات مودیان ۹۰درصد کاهش یافت به گزارش دنیای اسرار:بهروز مهدلودرنشست خبری بااصحاب رسانه افزود:  برای رفع فرار مالیاتی در کشور و رسیدن به عدالت مالیاتی به هم افزایی و همکاری دستگاه‌ها، مردم و فعالان اقتصادی نیاز داریم و انتظار است که رسانه‌ها نیز

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با تشکیل اداره ۲۰۵۰در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی میزان اعتراضات مودیان ۹۰درصد کاهش یافت

به گزارش دنیای اسرار:بهروز مهدلودرنشست خبری بااصحاب رسانه افزود:  برای رفع فرار مالیاتی در کشور و رسیدن به عدالت مالیاتی به هم افزایی و همکاری دستگاه‌ها، مردم و فعالان اقتصادی نیاز داریم و انتظار است که رسانه‌ها نیز در این راستا فرهنگ‌سازی کنند.

وی با اشاره باینکه تاکنون بیش از ۶۰۰میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی در استان اصفهان وصول و به خزانه دولت واریز شده است، بیان کرد: در راستای رسیدگی به پدیده فرار مالیاتی ۴ اداره رسیدگی به این پرونده ها در استان تاسیس شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید داخل و جهش تولید اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا یکی از اقداماتی که اداره مالیات به همین منظور انجام داده است تدوین بسته حمایتی برای فعالان اقتصادی است.

مهدلو تاکید کرد: تدوین بسته حمایتی یکی از اقدامات اثرگذار در راستای تحقق شعار سال است و با اجرایی شدن این بسته، رضایتمندی بالای ۹۵درصد برای مودیان بوجود آوردیم و هیچ واحد تولیدی بخاطر مالیات در سطح استان تعطیل نشده است.

وی افزود: استفاده از بسته حمایتی را که در سال‌های گذشته فقط به واحدهای تولیدی تعلق می‌گرفت  امسال به سایر فعالان اقتصادی و حتی کسبه خرد که از بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده اند،تعلق گرفت.

مهدلو تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی به‌دنبال کسب رضایت مردم و فعالان اقتصادی است و به‌گونه‌ای عمل می‌کند که بتواند در زمینه رونق و جهش تولید کمک کند بنابراین انتظار دارد، مودیان مالیاتی با این سازمان همکاری کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همچنین تشکیل اداره ۲۰۵۰در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی را از دیگر بندهای این بسته حمایتی عنوان کرد و افزود: پیش از تشکیل این اداره تعداد اعتراضات مودیان استان اصفهان به تهران بسیار زیاد بود که با این اقدام طی ۳سال گذشته میزان اعتراضات مودیان ۹۰درصد کاهش یافت و به نوعی تشکیل این اداره موجب اعتمادسازی، عدالت مالیاتی و کاهش اعتراضات در بین مودیان شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: بدهی مالیاتی بیش از ۴۶۰۰فعال اقتصادی در ۹ ماهه سال جاری  به صورت طولانی مدت تقسیط شد، به طوری که پرداخت این اقساط تا ۲۵اسفند سال ۱۴۰۳خواهد بود.

وی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۸۰میلیارد تومان استرداد انجام و با اجرای قانون بیش از ۹۰۰میلیارد تومان به مودیان معافیت مالیاتی داده ایم.

مهدلو ادامه داد: برای مساعدت با مودیان در شرایط تحریم اقتصادی و همه‌گیری ویروس کرونا این اداره کل ماهانه حدود ۱۰۰مورد تقسیط مجدد و ۱۰۰مورد تعویض سررسید چک‌های مودیان را انجام می‌دهدهمچنین از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۶هزار مورد بخشودگی جرایم مالیاتی برای فعالان اقتصادی در استان فراهم شده است.

وی افزود:همچنین از ۱۶ دی ماه تا ۲۲بهمن ماه سال جاری  ۶درصد بخشودگی جرایم مالیاتی برای فعالین اقتصادی استان در نظرگرفته شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به انجام طرح پایش برای نخستین بار در کشور در اصفهان گفت: طی ۵ ماه گذشته طرح پایش به عنوان یک طرح زیربنایی در حوزه مالیات  در اصفهان در حال اجراست که در آن ۲۵۰هزار پرونده رسیدگی می شود.

این مقام مسئول گفت: حدود ۲۰۰مورد پرونده‌ در پنج ماه گذشته در قالب طرح پایش در استان رسیدگی شد که منجر به شناسایی درآمدهای واقعی و درآمدهای غیرواقعی شده است.

مهدلو با تاکید بر این موضوع که مالیات بر ارزش افزوده هیچ فشاری بر واحدهای تولیدی وارد نمی کند گفت: بخش قابل توجه آبادانی و خدمات در شهرها و روستاها از محل عوارض ارزش افزوده تامین می‌شود و یکی از اقدامات ارزنده که برای اولین بار در کشور توسط امور مالیاتی استان اصفهان انجام شد، تهیه و تدوین گزارش مصور عوارض ارزش افزوده است۔

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر ارائه خدمات آموزشی و مکان آموزش رایگان توسط اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: توجه به آموزش نشان می‌دهد اگر ما به آموزش و فرهنگ سازی مالیاتی توجه بیشتر نشان دهیم و اطلاعات و آگاهی های لازم را به کمک رسانه‌ها در اختیار مودیان قرار دهیم می‌توانیم میزان تمکین مالیاتی را افزایش دهیم.

به گزارش دنیای اسرار: از گزارش مصور هزینه کرد عوارض مالیات بر ارزش افزود توسط ۲۴فرمانداری، ۱۰۷شهرداری و ۸۷۰دهیاری سطح استان اصفهان رونمایی شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری


Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.