تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر : 31738

تشکیل نهاد کمیته امداد نشانه دغدغه بنیانگذار انقلاب به اقشار آسیب پذیر جامعه است

تشکیل نهاد کمیته امداد نشانه دغدغه بنیانگذار انقلاب به اقشار آسیب پذیر جامعه است

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان: تشکیل نهاد کمیته امداد نشانه دغدغه بنیانگذار انقلاب به اقشار آسیب پذیر جامعه است مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان همزمان در سالگرد چهل وچهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت:تشکیل نهاد مقدس کمیته امداد نشانه توجه و دغدغه بنیانگذار انقلاب نسبت به اقشار آسیب پذیر جامعه است. به گزارش دنیای اسرار،

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:
تشکیل نهاد کمیته امداد نشانه دغدغه بنیانگذار انقلاب به اقشار آسیب پذیر جامعه است
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان همزمان در سالگرد چهل وچهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت:تشکیل نهاد مقدس کمیته امداد نشانه توجه و دغدغه بنیانگذار انقلاب نسبت به اقشار آسیب پذیر جامعه است.

به گزارش دنیای اسرار، کریم زارع با تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد امام محمدتقی(ع) گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و بسترسازی لازم برای تشکیل خانواده و ازدواج های آسان، کمک به درمان بیماران نیازمند و حمایت از دانش آموزان، دانشجویان و نخبه پروری و تامین مسکن از ضروری ترین نیازهای خانوارهای تحت حمایت است.

وی اظهار داشت: کمیته امداد یکی از نهادهای انقلابی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در راستای دستگیری از نیازمندان و مستمندان در کشور تشکیل شده است.

کریم زارع، تشکیل این نهاد مقدس را نشانه توجه و دغدغه بنیانگذار انقلاب نسبت به اقشار آسیب پذیر جامعه مطرح کرد و ادامه داد: این نهاد به نیازمندان تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر دهک پایین جامعه، در حوزه های حمایت و سلامت، اشتغال و خودکفایی، تامین مسکن، امور فرهنگی و مباحث حقوقی، خدمت رسانی می کند.

وی به مناسبت این ایام، با ارائه گزارشی از خدمات حمایتی به خانوارهای تحت پوشش، بیان داشت: در حال حاضر ۱۲۹ هزار خانوار با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر تحت حمایت این نهاد در استان اصفهان هستند که ۴۴درصد از این خانوارها، زنان سرپرست خانوار می باشند.

زارع بررسی و شناخت انواع محرومیت های مادی و معنوی این اقشار و توجه به مناطق کم برخوردار را ضروری دانست و افزود: بیش از ۳۳ درصد خانوارهای تحت حمایت با جمعیتی به تعداد ۴۳ هزار و ۶۰۰ خانوار در روستاها زندگی می کنند که با تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات بیشتر به مناطق محروم استان و مشارکت مردم در تامین مایحتاج و رفع مشکلات این خانواده ها، کمک می شود.

وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی سامانه “سها” سهولت دسترسی به دریافت خدمت برای متقاضیان میسر شده است، ادامه داد: کلیه خدمات پس از ثبت نام در سامانه غیرحضوری soha.emdad.ir در تمامی حوزه ها به متقاضیان در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می شود.

کریم زارع با اشاره به خدمات حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد استان اصفهان، افزود: امسال تاکنون توانسته ایم به ۱۲۰ خانوار تحت حمایت، ۸۵۸ میلیارد تومان کمک معیشت مستمری پرداخت کنیم و به ۲ هزار و ۵۰۱ نوعروس نیازمند نیز کمک هزینه جهیزیه ارائه کنیم، همچنین برای کمک به رفع سوءتغذیه ۴هزار و ۳۹۰ کودک نیازمند زیر ۵ سال و زنان باردار و شیرده، ماهیانه مساعدت شده است.

مدیرکل کمیته امداد یکی از شاخصه های توجه و تدبیر این نهاد نسبت به وضعیت مددجویان را اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال دانست و گفت: طی ده ماهه امسال ۲۴ هزار و ۵۲۲ فرصت شغلی برای مددجویان، با مشاوره و هدایت کارشناسان حوزه اشتغال و خودکفایی، با ورود به طرح های راهبری شغلی و نیز با معرفی به مراکز کاریابی ایجاد شده، همچنین به ۱۷هزار و ۸۶۲ طرح مددجویی، تسهیلات اشتغال با اعتباری بیش از هزار و ۳۶۵میلیارد تومان پرداخت شده است.

زارع با اشاره به فعالیت های صندوق قرض الحسنه امداد ولایت درخصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان و جذب منابع مردمی در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه، افزود: این صندون در سال جاری تاکنون به ۱۰ هزار و ۲۵۲ نفر از نیازمندان، تسهیلاتی با اعتباری بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان در ۶ سرفصل، کارگشایی، ودیعه مسکن، احداث و تعمیرات ساختمان، اشتغال و کارآفرینی، تسهیلات درمان و فرهنگی پرداخت کرده و نکته حائز اهمیت در روند فعالیت این صندوق، ارائه تسهیلات بدون سود با هدف گره گشایی از مشکلات مددجویان و نیازمندان است.

وی خدمت به محرومان را از ویژگی های اصلی نظام دانست و گفت: در کنار ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان، کمک به درمان بیماران نیازمند و حمایت از دانش آموزان، دانشجویان و نخبه پروری، تامین مسکن از ضروری ترین نیازهای خانوارهای تحت حمایت است که در این راستا نیز امسال برای خرید و ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی منزل مسکونی هزار و ۴۹۹ خانوار اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان مردمی سازی امور خیر و احسان را از راهبردهای مهم کمیته امداد خواند و بیان کرد: در کنار برنامه های احیاء زکات و کمک های مردمی که از طریق صندوق های صدقات، برگزاری جشن نیکوکاری و عاطفه ها و… جمع آوری می شود، مراکز نیکوکاری برای استفاده از ظرفیت خیران، مشارکت و مساعدت مردم در شناسایی و رفع مشکلات خانوارهای نیازمند محلات و به منظور تقویت مردمی سازی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.